Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett forbindelse som en sinus-kurve!

Anbefalte innlegg

Jeg vil begynne denne posten med et spart til bredbånds leverandøren B2C Norge. :thumbdown: Jeg har nettopp flyttet inn i et borettslag og der har nå nevnte selskap installert trådløst bredbånd. I utgangspunktet en fix greie, men i min leilighet var det ikke signal og få. Etter utallige tlf og hjemmebesøk av "teknikkere" fikk jeg en signal-forsterker installert + at jeg fikk en lenge antenne på nettkortet (Nå husker jeg ikke merktet på det kortet) Dette skulle gjøre susen - den gang ei, jeg ringte support tlf og fikk beskjed om å konfigruere PC'en min riktig, når jeg da spørr hvordan og hvor jeg skulle konfigruere PC'en kunne de ikke svare! :D

Vel, uansett så er jeg endelig kommet på nett, etter 3 uker med fram-og-tilbake. Problemet er at link quality og signal strenght ligger mellom 15% og 75%, disse tallene varierer hele tiden, samt at det resulterer i at nett forbindelsen detter ut.

En annen ting er at jeg bestilte 2200kbps/384kbps men får max ned 70-80Kb (det skulle jo vært nærmere 220-250Kb). Nettet er så ustabilt at jeg ikke får gjennomført speedometeret på itavisen.no :nei:

Så, nå endelig mitt spørsmål: ville jeg kunne få bedre dekning, for jeg tror det er det som gjør utslaget her, med å kjøpe en laaang antenne til PC for å bedre signalet inn??

Send meg gjerne navn på produkt og eventuelt erfaringer

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...