Ronnie Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ja, ja artig å lese hva yngre mener om oss oldiser. Jeg er som dere ser i siggen 49 år. Bygger maskiner med stor iver. Har vel pr. idag 5 maskiner. Har bygd 4 av de selv. Kjøper ny hardware rett som det er og bytter i maskinene. Er jo litt deilig da når du har jobbet siden du var 17 hus er nedbetalt og en kan bruke litt penger på hobbyen sin. Og som dere kanskje har skjønt så er data min hobby. Så ikke ta alle over en kam, jeg har møtt yngre mennesker som kun kan spille CS på maskinen og har ikke peil på noe mer en det. Har ikke peil på hvordan en installerer drivere engang. Men jeg er ikke en dame, så kanskje jeg ikke skulle skrevet dette innlegget. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Moren min er en av dem som kaller kabinettet for harddisk (høres dette kjent ut, anyone?) ja.. både mamma og morfar.. det skal være sikkert og visst at de vet forskjell på hardisken og skjermen Lenke til kommentar
sigen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Kjenner til den med kabinett = harddisk ja, hørte til en av dem for endel år siden faktisk (læreren min som skulle lære meg med data, selv om jeg faktisk kunne mer enn han etter veeeldig kort tid, men jeg viste ikke at et kabinett heter kabinett før etter noen år) men den dagen moren min bygger pc til meg, da har helvette frosset over for lenge siden, hun er en av dem som knapt vet hvordan man skrur på en pc, og selv om hun tok 3-ukers kurs i Word 2000 (ja, det var et langt kurs i WORD! er ikke helt sikker på hvor lenge det varte da) men allikelve må hun spørre meg om hjelp hver gang hun sitter og skriver på maskinen. Faren min er et annet kapittel, han må bare ha hjelp noen ganger når han skal/har lastet ned noe. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 kommer nok aldri til å skje, og moren min har fått nokk leskjoner til å skille mellom hdd og kabinett og skjerm, jeg måtte faktisk hjelpe henne over tlf for å bygge en reservepc som jeg har liggende i biter i skuffa her... tok laaang tid... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Ja, ja artig å lese hva yngre mener om oss oldiser. Jeg er som dere ser i siggen 49 år. Bygger maskiner med stor iver. Har vel pr. idag 5 maskiner. Har bygd 4 av de selv. Kjøper ny hardware rett som det er og bytter i maskinene. Er jo litt deilig da når du har jobbet siden du var 17 hus er nedbetalt og en kan bruke litt penger på hobbyen sin.Og som dere kanskje har skjønt så er data min hobby. Så ikke ta alle over en kam, jeg har møtt yngre mennesker som kun kan spille CS på maskinen og har ikke peil på noe mer en det. Har ikke peil på hvordan en installerer drivere engang. Men jeg er ikke en dame, så kanskje jeg ikke skulle skrevet dette innlegget. He-he, hvis det var trådstarter du sikter til, så er jeg nok ingen fjortis, men 39 år. Lenke til kommentar
magnekje Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Min mor bygde maskin til meg engang, en 486 DX2 66 så en stund siden. Hun er sysadmin noe som var ganske sjeldent på den tiden og er vel fortsatt litt uvanlig. Det var kuult! Slike mødre vil man ha! Har hun gitt opp PC byggingen etter 486 stadiet, eller bygger hun bare til seg selv nå? Bygger fortsatt sammen, men kun til seg selv, typen og spesielle maskiner på jobben. Ikke så ofte, men kjøper i deler fortsatt Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Jeg bygde PC til muttern med noen komponenter som jeg hadde liggende strødd litt her og der, men den funker helt fint! Hun fant seg kjæreste på nettet, og det kan hun takke meg for!! Muttern kunne nok aldri funnet på å bygget PC selv.. Endret 16. april 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 nei..! aldri livet om jeg hadde latt a prøve engang.. Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Nei ikke mor, men far og jeg har sammerbeidert. Endret 18. april 2005 av arian Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg kjenner noen som har fått bygget maskin av mor og far, men de har peil da, så det var ingen fare Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Moren min er en av dem som kaller kabinettet for harddisk (høres dette kjent ut, anyone?) ja.. både mamma og morfar.. det skal være sikkert og visst at de vet forskjell på hardisken og skjermen hahaha, mamma veit forskjellen, men ikke pappa Lenke til kommentar
Innos Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Det har vel ikke noe særlig med hardware og gjøre, men jeg vile heller at mormi sku kjøpt kabinett til meg enn noen andre jeg kjenner, hun synes at sånne tt kabinetter og sånt var noe stort tull, og at det waste of penger og sånn. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Mora mi har aldri kalt kabinettet en harddisk, hun kaller det en pc/data og skjerm for skjerm. Men vi hadde en kunde på jobb som skulle ha pc'n på service, vi sa hun trengte kun å ta med selve maskinen, hun kom med skjermen Lenke til kommentar
sigen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Mora mi har aldri kalt kabinettet en harddisk, hun kaller det en pc/data og skjerm for skjerm. Men vi hadde en kunde på jobb som skulle ha pc'n på service, vi sa hun trengte kun å ta med selve maskinen, hun kom med skjermen LOL! Digger sånn folk, så har vi som vet bedre noe å le av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå