Gå til innhold

Har din mor bygget PC til deg? :-)

Anbefalte innlegg

Den nye avstemningen på førstesiden fikk til å tenke på dette magiske spørsmålet: Har din mor bygget PC til deg? Det ville vært spennende om vi ville fått noen svar.

Er du en av de heldige? Fikk du et rosa kabinett? Eller kjenner du noen som har en PC-bygger mor?

Dette er ikke et manns-sjåvinistisk utspill. Jeg vet at det er mange jenter der ute som bygger sin egen PC, men denne nye generasjonen har kanskje til gode ennå å bygge PC til sine guttebarn? Det har vel med alder å gjøre.

For min egen del så er begge mine foreldre helt håpløse med IT, de aner ikke hvordan man skrur på en PC en gang, men så har de passert 60 for noen år siden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ikke forstå hvordan kunne hende. Hun har riktignok vært nede i en maskin å skrudd litt en gang eller to, men det er jeg som må gjøre det når noe skal gjøres med PCen.

Jeg kan vel tenke meg at noen av jentene her på forumet som har litt peil kan gjøre det en gang...

Lenke til kommentar

Hørtes ganske kjent ut med harddisk som kabinett navn.

Her i huset er det lite pc erfaring fra mor så vet nesten ikke hva hun kaller det annet en en data.

Ofte lærere og datalærere som er ganske nybegynnere som skal lære elevene word eller linknende prenenterer pcen at Ja dette er hardisken og her er av og på knappen for å starte osv..

Lenke til kommentar
Moren min er en av dem som kaller kabinettet for harddisk (høres dette kjent ut, anyone?), så den dagen hun bygger en PC til meg er dagen nabokatta stopper å drite på plenen vår.

å joda dette kjenner eg til ... jobber jo med PC kvar dag i jobben å da skal jo folk forklare problemet ... Det er som oftest folk som jobber i Kommunen, Skuler, å andre 40+ folk som jobber med pc i fritid eller jobbsammanheng ... JÆVLA irriterende å høyre at folk som jobber med PC på eit daglig basis kaller nettopp kabinettet eller sjølve PC for harddisken .... AAHHH har fortalt det til ein del folk at dei forklare rseg feil når dei kaller kabinettet for harddisk å at harddisken er ein komponent inne i kabinettet , men folket seie som regel berre at " ja men du sjønner kva eg meiner med harddisk ... da kan no eg berre kalle det harddisk .. det er jo noko som alle forstår" ... BHA .... :mad: ... å dette er folk som kan å surfe på nettet å sitter å koser seg på vg.no, å andre sider som dinside.no etc. ... synest det er merklig at dei ikkje har klart å snappe opp at det dei seier er FEIL fra ein av dei sidene dei sitter å surfer på ... :hmm:

Lenke til kommentar
Min mor bygde maskin til meg engang, en 486 DX2 66 så en stund siden. Hun er sysadmin noe som var ganske sjeldent på den tiden og er vel fortsatt litt uvanlig.

Det er proft med en mor som er sys-admin.

Når det gjelder harddisk aka. kabinett saken. Så har mamma fått noen foredrag om forskjellen på en harddisk og et kabinett. Så hun er fullt klar over det. MEN når hun skal fortelle om noe som er PC relatert til vennene sine må hun si harddisk. For hvis ikke står de og måper, og vet knapt nok opp ned på seg selv.

Lenke til kommentar
Min mor bygde maskin til meg engang, en 486 DX2 66 så en stund siden. Hun er sysadmin noe som var ganske sjeldent på den tiden og er vel fortsatt litt uvanlig.

Det var kuult! Slike mødre vil man ha!

Har hun gitt opp PC byggingen etter 486 stadiet, eller bygger hun bare til seg selv nå?

Lenke til kommentar

Joa. Syns jeg ser muttern bygge pc til meg. Tror det er jeg som gjør dette i min familie. Etter siste "sjekk" i familien så var hvist den eneste som kunne sette sammen en pc meg. De andre vet bare hvordan man slår på og surfer på nett.

Tror jeg nesten skal ta betalt for å bygge jeg nå:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...