Gå til innhold

Intel-mann over til AMD

Anbefalte innlegg

Ja da er nypc-en bestilt. Etter å ha hatt Intel i alle år er jeg nå blitt overbevist at det er AMD som nå er konge på haugen. Har bestillt følgende:

Thermaltake Armor kabinett

Ocz 520 W Modstream

Thermaltake Big Water Cooling

Thermaltake Vga Waterblock x2

Thermaltake Flow Indicator

Asus A8N-Deluxe SLI

Amd Athlon 64 3500+

OCZ Platinium 1024 MB Ram

Gainward 6800 GT GLH 1,6 ns x2

WD Raptor 36,6 GB x2

WD 250 GB

Nec 3520A 16x

Eizo 19" LCD FlexScan L778

Logitech MX-1000

:!:

*"Ørten" smileys fjernet av mod*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merk:

GLH utgavene av GT6800'n er ikke standard layout på, så de fleste standar-ribber/vannblokker passer desverre ikke på disse kortene.

Har selv GLH GT agp, og jeg sliter med å finne vannblokk som passer til det kortet enda..

Men om du har finni en som passer, hva med en link til blokka eller sjappa so mselger den? :p

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å kjøle CPU å begge skjermkortene med det BigWater settet er jeg redd du kommer til å ende opp med dårlig kjøling. Vannet vil nok tett på koke tenker jeg ;) Det settet er ikke lagd for å fjerne den mengde varme som du kommer til å gi det. Har du tenkt å vannkjøle alle de 3 tingene, må du nok bygge deg custom vannkjøling for å få noe som holder. Utenom, så ser det bra ut. Ville nok også valgt 1x74GB Raptor fremfor 2x36GB.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Merk:

GLH utgavene av GT6800'n er ikke standard layout på, så de fleste standar-ribber/vannblokker passer desverre ikke på disse kortene.

Har selv GLH GT agp, og jeg sliter med å finne vannblokk som passer til det kortet enda..

Men om du har finni en som passer, hva med en link til blokka eller sjappa so mselger den? :p

Vil det ikke passe sier du???

Blir det ikke nok kjøling med Big Water-settet??

Nå ble jeg usikker, hvilke nVidia-kort vil det passe til da??

Grunnen til at jeg velger 2 x 36,6 GB Raptor er jeg allerede har dem, så....

Lenke til kommentar

Ser du kjøper både OCZ Platinum minne (EL Rev. 2 brikkene eller?) og strømforsyning, så det betyr vel kanskje at du har tenkt til å klokke litt??

I så fall ville jeg ikke ha kjøpt Asus A8N SLI Deluxe :no: Det er på ingen måte et overklokkingsvennlig hovedkort etter min erfaring. Det samme er f.eks. Anandtechs konklusjon. Skal kjøpe A64-system snart selv (har allerede skjermkort på plass :p ) og kommer til å gå for et DFI-kort på grunn av overklokkingsmulighetene som ligger i deres kort. Det samme vil jeg anbefale deg å gjøre hvis du har planer om å overklokker. Lydløsningen på det Asus-kortet er heller ikke den beste. Ikke med tanke på mulighetene som ligger i "kortet", men kvaliteten på lyden. For den er virkelig så som så.

NetShop selger hovedkort fra DFI. Hvis du er i tvil så ta en titt på denne roundup'en av SLI-kort for socket 939.

edit: Hvis du fortsatt er i tvil så jeg har 1. hånds erfaring med A8N SLI Deluxe, og når jeg skal kjøpe hk er helt uaktuelt å kjøpe det kortet, selv om det var det jeg opprinnelig var keen på.

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Kan gi deg førstehånds erfaring angående de Bigwater settene. 2 av mine maskiner benytter seg av det. Nå skal det sies at jeg gir dem noe bryne seg på da jeg kjører dem på hardt overklokkede xp-m prosessorer som jobber med F@H døgnet rundt. De klarer dessverre ikke å holde temperaturen no særlig under 50grader uten hjelp fra et rør foran vinduet. Pumpa på det ene settet har allerede begynnt å skremme med gnistre lyder.

Vurderer å kjøpe meg et par rimelig Eheim pumper på 300ltr/t noe som er over dobbelt så mye som pumpa i dette settet, det vil nok hjelpe en hel del.

Men du kan bare glemme å kjøle 3 ting med dette settet. Pumpa er altfor svak.

Btw : Støtter Calm i valg av hovedkort. DFI er nok det beste kortet for A64 pr dags dato.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg MÅ kjøpe hos Norek av gitte grunner. Kan det være andre hovedkort som de har som er bedre, og evnt. hva slags vannkjølingssett vil være godt nok til cpu, chipsett og gpu-ene som Norek har (eller Komplett)?? Kikket dere på linken på Gainward-kortene?? Er disse ok for å kjøre i 2-spann?

Endret av sjarken
Lenke til kommentar
Ser du kjøper både OCZ Platinum minne (EL Rev. 2 brikkene eller?) og strømforsyning, så det betyr vel kanskje at du har tenkt til å klokke litt??

I så fall ville jeg ikke ha kjøpt Asus A8N SLI Deluxe :no: Det er på ingen måte et overklokkingsvennlig hovedkort etter min erfaring. Det samme er f.eks. Anandtechs konklusjon. Skal kjøpe A64-system snart selv (har allerede skjermkort på plass :p ) og kommer til å gå for et DFI-kort på grunn av overklokkingsmulighetene som ligger i deres kort. Det samme vil jeg anbefale deg å gjøre hvis du har planer om å overklokker. Lydløsningen på det Asus-kortet er heller ikke den beste. Ikke med tanke på mulighetene som ligger i "kortet", men kvaliteten på lyden. For den er virkelig så som så.

NetShop selger hovedkort fra DFI. Hvis du er i tvil så ta en titt på denne roundup'en av SLI-kort for socket 939.

edit: Hvis du fortsatt er i tvil så jeg har 1. hånds erfaring med A8N SLI Deluxe, og når jeg skal kjøpe hk er helt uaktuelt å kjøpe det kortet, selv om det var det jeg opprinnelig var keen på.

Hadde ikke tenkt å klokke nei, bare ha et stabilt system med macho ytelse. Siden jeg nå først skal ha et Amd-system så kjøper jeg heller litt større en jeg trenger, så..... Blir forresten å gå for Xp 3800+ cpuen.... :yes:

Lenke til kommentar

System forandret. Hvis noen mener dette ikke er bra så si i fra, please....

Thermaltake Armor

Ocz Modstream 520 W

Msi K8N SLI Platinum, nForce4 SLI

Amd Athlon 64 3500+

Ocz 1024 Platinum

WaterChill Cpu/Vga/Chipset-A Cooling Kit

Gainward Geforce 6800 Ultra/2600 Pcx Golden S

2 x 36,6 Gb Raptor WD

200 WD Sata

Logitech Mx 1000

Eizo 19" Lcd L778

Kjører igang med 1 grafikkort nå, kan utvide senere. :):)

Lenke til kommentar

Det der ser veldig bra ut. Siden du ikke skal overklokke så er sikkert MSI-kortet et godt valg. Det har visst nok en god lydløsning som tar seg av mesteparten av lydprosesseringen selv i motsetning til f.eks. Asus sitt kort som kun bruker en codec-løsning.

Ville ha gått for 1 x WD Raptor 74 GB i stedet for 2 x 36...

Lenke til kommentar
Ville ha gått for 1 x WD Raptor 74 GB i stedet for 2 x 36...

Nå nevnte trådstarter, såvidt jeg kan skjønne, litt lenger oppe at han allerede har 2x36 raptor disker.

Ellers ville han nok heller kjøpt en 74GB raptor da dette lønner seg uansett hvordan du ser på det.

Mvh MiteS

Lenke til kommentar

Men du kan bare glemme å kjøle 3 ting med dette settet. Pumpa er altfor svak.

Det fungerer nå fint her med kjøling av CPU.GPU og Chipset..

XP @2400MHZ,klokka 6800LE.

Holder meg rett under 55 gradet ved load.(romtemp 24 Grader)

Da har jeg kun Bigwater vifta i kabinettet og en 80mm@7v som blåser over HDene

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...