haingodegamle Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Heisann, jeg har prøvd å få dette kortet til å virke i flere dager i linux, men det viser seg å ikke være lett Har prøvd med 64bit versjonene av suse 9.2 og fedora core3. Kortet mitt er ikke engang listet i driverdokumentasjonen til ATI, så jeg lurte på om det var noen som hadde fått dette kortet til å fungere i linux, og følte for å dele litt informasjon om hvordan de fikk dette til å fungere. Har lest en del HOWTOs på nettet, og har prøvd å følge dette uten suksess. Setter pris på svar. Hilsen frustert ati eier. dette er forøvrig en av framgangsmåtene jeg har prøvd, med størst suksess så langt. ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/suppleme.../8.12.10/README Endret 14. april 2005 av haingodegamle Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Spør her: http://www.rage3d.com/board/forumdisplay.php?f=88 Der veit dei alt (det er utviklarar der òg). Endret 14. april 2005 av objorkum Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Dårlig linuxstøtte og fraværende FreeBSD-støtte fra ATI sin side var en av grunnene til at jeg gikk fra ATI til nVIDIA. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 nVIDIA har gode drivere så lenge skjermkortet ditt ikke er for gammelt eller er on-board. nVIDIA sine driver er det beste som er på Linux, men det siste året har de begynnt å slappe litt mye av. Dette resulterer i at mange har fått problemer med "gamle" kort (pre FX). Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 X300 virker fint, så skulle tro at x850xt også skulle gjøre det, siden førstnevnte bare er en "nedgradert" versjon av de dyrere X-kortene. Sitter på Ubuntu, og fikk installert driverne med helt vanlig fremgangsmåte. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Takk for reply Gimper, jeg prøvde med x800xt PE som burde være identisk med mitt kort, bortsett fra at mitt kort er klokket høyere, dette virket ikke. Mulig jeg kommer til å forsøke ubuntu bare for å sjekke. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Takk for reply Gimper, jeg prøvde med x800xt PE som burde være identisk med mitt kort, bortsett fra at mitt kort er klokket høyere, dette virket ikke. Mulig jeg kommer til å forsøke ubuntu bare for å sjekke. Jeg kan ikke se noe sted i release notes fra ATI at X850 skal være støttet. Husk at dette ikke er et R420-basert kort, men R480. Det er faktisk små arkitekturmessige forskjeller mellom X800XT-PE og X850XT-PE. Radeon X800XL er heller ikke støttet enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå