ADT Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Hei og hå! Jeg synes det hadde vært litt interessant å se om det var et slags mønster på hvor mye forskjell det er på maks overklokk man klarer å boote inn i Windows evt. linux med, og hva den stabile overklokken er. Nytteverdien er muligens ikke på høyde med genforskning, men artig er det . Med tiden vil vi kanskje kunne finne ut om det f.eks. er Intel eller AMD som er best på Screenshot-Stabile hastigheter Definisjonen på "stabil" kan jo variere, men la oss kalle det den hastigheten du kan kjøre uten å få feilmeldinger under vanlig PC bruk, som er spill, surfing, videoredigering, musikk, osv. Da begynner jeg CPU: AMD64 3200+ Maks overklokk: 3020,1 MHz Stabil overklokk: 2850 MHz Prosentvis forskjell: ~ 6 % NB! Formelen for den prosentvise forskjellen er (Maks overklokk) / (Stabil overklokk) - 1 = (Prosentvis forskjell) Endret 13. april 2005 av ADT Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kan slenge meg på. Spes om begge står i signaturen. System 1: vann [email protected] stabilt.dual prime et døgn [email protected] forferdelig ustabilt. Får fullført superpi noen ganger. System 2; luft [email protected] strabilt dual prime et døgn [email protected] relativt stabilt. kan prime i 10 - 15 minutter, men tempen blir 68 C Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 2.8c: [email protected] = helt stabilt med PAT on. [email protected]: får kjørt alle benchmarks utenat PCmark04, men ikke helt stabilt. 2.8@3,78 maks klokk Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Max OC er vel gjerne med vinduet åpnet i -40*C AMD Bart. 2,3 -> 2,5GHz (tørris... muligens mye mer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå