Yndis Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Videofilene som bruker AC3 codec til lyd får explorer.exe til å crashe... wmplayer.exe crasher også.. kommer sånn at det har utført en ulovlig operasjon og spørsmål om å sende inn error rapport til microsoft og hele pakka... noen opplevd noe lignende? det var ikke sånn før iallefall.. lydkortet jeg har er et standard innebygd AC'97 til ABIT IT7-MAX2 hovedkort, vetikke hvor relevant akkurat det er, men kanskje? og forresten: fiksa nye drivere til det, men fremdeles samme feilen. Lenke til kommentar
Yndis Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 vel, jeg klarte å fikse det.. så jeg bare skriver løsninga på problemet mitt her, i tilfelle noen har/får samme problemet... Jeg uninstallerte eventuelle codec(ac3 og ffdshow) og reinstallerte FFdshow codec. men det som virkelig gjorde trikset var: REGSVR32 /U SHMEDIA.DLL <- skrive det i cmd, så prøvde ikke explorer å åpne filen i prewiev, det fiksa iallefall biffen for meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå