ELR Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Har bestillt meg ny OS-disk idag (S-ATA). Tenkte at letteeste måten å få den til å fungere, uten å måtte installere alt på nytt må være å starte opp med den gamle disken, formatere den nye fra windows, og så kopiere over en blåkopi av den gamle disken til den nye, for så å velge den nye som oppstartsdisk i BIOS. Går bra dette? Noen forslag til program som kan benyttes til kopieringen? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg hører Ghost skal kunne brukes til overføring. Fra UNIX/Linux kan du bruke programmet dd. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Hmm... oki, takker! Skal prøve det. Kan komme med en tilbakemelding når operasjonen er gjort. Blir sikkert ikke før i morgen. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Bonuslink: Copying Windows to a new drive, using linux - How-to/Guide. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Hei igjen! Disken er nå installert, og fungerer som den skal, nesten. Brukt norton ghost til å overføre hele c-partisjonen til den nye disken, men når jeg brøver å boote fra den nye disken får jeg bare feilmelding. "Error loading OS" Innebærer dette at jeg må formatere og installere windows på nytt? Håpet å unngå det... EDIT: Det endte med reformatering. Naa fungerer alt som det skal! Endret 15. april 2005 av Pitbullo Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det som gjerne blir et problem med å bruke Ghost til dette er om den gamle disken er pata, og det skal inn på en sata vil Windows mangle sata drivere på den nye. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Kan man løse det ved å installere sata drivere på ned gamle disken først? Er i ferd med å bytte fra pata til sata sysdisk, og sliter litt.. Finner ikke sata drivere til mitt HK, kan det bety at jeg ikke trenger det? HK: Abit IT7 Max2 v2.0.. Var inne på hjemmesidene til Abit, men fant ikke noe drivere for sata der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå