Gå til innhold

Informatikk - Erfaringer og jobbmuligheter?

OscarWoHA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Informatikk på universitet:

Store autitorium med 100-500 studenter i. Etter kvart som eg tar høgare fag så minker antalet medstudenter drastisk. Og ein går meir over til smågruppeundervisning (nesten som kollokvie men med forelesar med i den)

Lenke til kommentar

Det er litt forskjellig om du tar informatikk som et fritt studium paa universitetet, eller om du gaar en ingenioer/sivilingenioerlinje.

Paa NTNU-Datateknikk (siv.ing./master), saa faar man en fin miks av store forelesningssaler og kollokviesamarbeid. De foerste semesterene laerer man mye grunnleggende, som matte, programmering, fysikk(?), kretsteknikk. Du har relativt faa valgmuligheter, og maa jobbe en del, men naar du kommer til 5/6 semester begynner det aa se lysere ut.

Hoeres kanskje brutalt ut, men for meg fungerte det bra. Noen ting ble foret med teskje, andre ting maatte man finne ut paa egenhaand. Etter 6 semester kan man stort sett gjoere (nesten) hva man vil. Fordype deg i emnet du synes er mest interessant, ta et par ikke-data fag, reise til utlandet og slaa ihjel et par semester der.

Jobbmulighetene idet jeg var ferdig (for 1 aar siden) var ikke noe saerlig. Jobb fikk jeg allikevel, og det i Tyskland av alle ting (som sliter mye mer enn Norge med arbeidsledighet). Naar du er ferdig har sannsynligvis jobbmarkedet kommet seg opp til et normalt nivaa, og da burde du ikke ha store problemer med aa skaffe deg jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...