Gå til innhold

Hvem ville du leid ut til? - Undesøkelse/analyse

TSP

Anbefalte innlegg

Den beryktede del 2 er nå kommet ut :D !

Jeg setter pris på om dere "nye" som ikke har svart på denne tråden

tar og gjør del 1. FØR dere leser del 2, dvs. selve del 2 med kommentarer osv.

Håper du klarer å være ærlig mot deg selv og meg :) . Så dere leverer begge delene. Men ikke les noe som har med del 2 før du er ferdig med del 1!

Men først skal vi se litt på hva folk "stemte" etter del 1 ;) .

----------------|S|-|k|-|J|--|a|-|p|-|a|--|d|-|J|-|t|--|B|-|M||O|-|f|--|n|

Alternativ 1: [2]-[3]-[1]-[5]-[1]-[4]-[3]-[1]-[1]-[1]-[1]-[1]-[1]-[2]=1

Alternativ 2: [1]-[6]-[7]-[3]-[2]-[6]-[5]-[2]-[4]-[6]-[7]-[6]-[7]-[1]=4

Alternativ 3: [6]-[5]-[6]-[6]-[3]-[5]-[4]-[6]-[5]-[4]-[4]-[3]-[5]-[3]=5

Alternativ 4: [5]-[4]-[5]-[1]-[4]-[1]-[1]-[4]-[2]-[2]-[2]-[2]-[3]-[4]=2

Alternativ 5: [4]-[1]-[2]-[2]-[5]-[2]-[2]-[5]-[6]-[5]-[6]-[4]-[2]-[7]=3

Alternativ 6: [3]-[2]-[4]-[7]-[6]-[3]-[6]-[7]-[7]-[7]-[5]-[7]-[6]-[6]=7

Alternativ 7: [7]-[7]-[3]-[4]-[7]-[7]-[7]-[3]-[3]-[3]-[3]-[5]-[4]-[5]=6

Steffyboy, ka1ser, JoachimR, aklla, psilocybe, allyse,

darkness|, JBlack, tor_erik, Bogan, Musty, Ole Johan, fredrikrb, norma_saw

Av dette kan man lage en felles liste etter del 1:

1. Jusstudent, Ruth          [alt. 1]

2. Skoleassistent, Hans    [alt. 4]

3. Øystein og Svein         [alt. 5]

4. Familie, fra Bosnia       [alt. 2]

5. Vålerenga-fan, Hassan [alt. 3]

6. Vill jente, Trude           [alt. 7]

7. Kristen, Anton             [alt. 6]

Men her kommer del 2 :w00t: !

Alternativ 1: Ruth er svart. Hun er oppvokst i Norge.

Hun ønsker å bo nærmere sentrum og venner i Oslo.

Alternativ 2: Mona, Ali og Karim som sønnen heter,

synes leiligheten er flott selv om de påpeker at det vil bli trangt. De må undersøke

om de kan få anledning til å flytte til Oppegård og om de får bostøtte.

Alternativ 3: Hassan er passifist og sivilarbeider. Han er ansatt via et

anti-vold prosjekt i regi av justisdepartementet og jobber med ungdomsavdelingen i Vålerenga.

Han er bl.a fotballtrener for 2 lag og holder kurs på skoler i Oslo om kommunikasjon

og antirasisme.

Alternativ 4: Odin er en svær rottweiler. Hans er snauklipt.

Han har nazisymboler på jakka si. Han har vært skoleassistent i tre uker.

Alternativ 5: Øystein er 23 år og arbeider i utlendingsdirektoratet.

Svein er 24 og jobber i reklamebyrå. Øystein og Svein har nylig inngått partnerskap.

De har kjent hverandre i tre år.

Alternativ 6: Anton "la alle kortene på bordet" og fortalte at han har hatt

problemer med alkohol og narkotika. Han har vært gjennom diverse kuropplegg

som ikke har fungert for ham. Det var først da han møtte Jesus for 6 mnd siden

at han klarte å slutte. Han vil bli fulgt opp jevnlig av Blå Kors.

Anton har fått praksisplass på Sætre kjeksfabrikk og skal begynne der på mandag.

Alternativ 7: Trude hadde med seg venninnene Grete og Hilde da hun kom.

Hun er 16 år og går på videregående skole i Oslo. Hun vanker på Blitz og jobber

i redaksjonen for Gateavisa. Hun opplyste om at hun ville respektere de

reglene som gjaldt for leiligheten og at hun ikke ville lage bråk.

"Vill kan jeg være ute sa hun", sa hun.

Noe kom nok som et sjokk, andre ting ikke,

men sett dere uantsett ned igjen og lag lister.

Nye folk kan selvfølgelig komme inn å svare,

men jeg setter pris på om de også svarer på del 1 først, uten å se på del 2 :yes: .

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten endring: Alternativ 4 rykket ned fra 2. til siste plass.

Alternativ 1

--Jusstudenter bør kunne være stabile og pålitelige.

Alternativ 3

--Virker grei han og er trolig en ildsjel.

Alternativ 5

--Flotte, stabile jobber. Jeg hadde ikke brydd meg om at de er homofile, så lenge de er rolige og kan betale for seg.

Alternativ 7

--Bortskjemt villstyring, hehehe.

Alternativ 2

--Tre personer i samme lille leilighet? Huff! Kan muligens også bli problemer med betaling, ettersom de ikke har jobb.

Alternativ 6

--Først er det hasj og amfetamin, og deretter er det Jesus, gitar og sang... Nei, huff! Det er irrelevant at han har jobb på kjeksfabrikk, når han har den bakgrunnen.

Alternativ 4

--Virker også som en stabil person med stabil, hyggelig jobb, men han er NAZIST!

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar
Min liste er identisk etter den nye informasjonen egentlig :)

Så du vil bo med en rassist/nazist? Det har jeg vanskelig for å tro.

Jeg skal ikke bo med, han skal bo i egen leilighet. Han havna uansett langt nede på lista sist gang også. For min del kan folk leve det livet de vil så lenge de oppfører seg på min eiendom.

Lenke til kommentar
Aller helst, nummer 1.

Nummer 5

Nummer 7

Nummer 6

Nummer4

Nummer 3

Etter den nye infoen:

Nummer 5

Nummer 1

Nummer 6

Nummer 4

Nummer 7

Nummer 3

Nummer 2

Legg merke til rekkefølgen. først nazist så blizer så utenlendig og så nok en gang utlending på siste plass.... En begrunnelse hadde vært artig :)

Lenke til kommentar

1: Alt. 5 Jeg holder fortsatt på disse to menn, det virker som de har godt betalte jobber.

2: Alt. 1. Jusstudenten virker enda sikrere enn før, og nå rykker hun opp til 2.plass

3: Alt. 3. Hassan virker som en svært sikker kar.

4: Alt. 6. Anton trenger leiligheta, og må få ett nytt liv.

5. Alt. 2. Disse trenger også leilighet.

6. Alt 7. Hun er nok fortsatt litt "vill", men har ikke noen fordommer lenger. Vil påstå at det var ganske likt mellom 3., 4.,5. og 6. plassen.

7. Alt 4. Jeg ville aldri hatt noe slikt i min leilighet. Dessverre.

Lenke til kommentar

Del 1:

5 - to personer bør være bedre i stand til å betale

4 - høres ut som en likandes kar

1 - høres i utgangspunktet greit ut, men studentstatus innebærer større fare for uteblivende betaling og festing til langt på natt

6 - han kommer sikkert til å forsøke å frelse meg også, så nei takk

3 - høres suspekt ut at han kjører BMW, men ikke vil fortelle hva han jobber med

2 - to arbeidsledige som skal forsørge barn i tillegg kan få problemer med å betale leien

7 - festgal ungpike, nei takk

Del 2:

5 - med opplysningene om yrke befestes deres posisjon som det beste valget; sannsynligvis ingen problemer med å betale leien

3 - sannsynligvis sosialist, i tillegg til at han har en dårlig betalt jobb, og jeg lurer fortsatt på hvordan han har råd til BMW, selv om det selvsagt kan være en gammel modell; flyttes likevel opp på grunn av at han sannsynligvis ikke er medlem i B-gjengen likevel

1 - den nye informasjonen endrer ingenting

4 - nasjonalsosialist; har ikke hatt jobb særlig lenge, noe som innebærer usikkerhet

2 - betalingen ser ut til å være enda mer usikker enn i utgangspunktet, men på grunn av enda dårligere alternativer, flyttes de likevel opp

6 - det er gale nok å være nyfrelst, om man ikke har vært rusmisbruker i tillegg; dårlig betalt jobb

7 - de nye opplysningene bidrar på ingen måte til et bedre inntrykk

Lenke til kommentar
Nazister pleier vel ikke å lage full fest i leilighetene sine, derimot blir de ville på byen. Dessuten, nazister pleier å ha god orden, innbiller jeg meg. Så lenge han betaler leien sin har han full rett til å bo der.

Enda en god signatur-quote! :w00t:

Så du hadde ikke hatt noen ting i mot å gi en nazist husrom?! Det er virkelig kritikkverdig. Nazister bør bekjempes på alle lovlige vis, men også her går du i mot strømmen.

Lenke til kommentar

Uten at dette skal bli en politisk tråd:

"Bekjempelse" av nazister kan du overlate til andre. Det er vel en paragraf om diskriminering på grunn av politisk syn et eller annet sted, og du kan faktisk dermed ikke nekte å leie ut til ham. En annen ting jeg tenker på, når jeg foretrekker ham fremfor andre er at han faktisk har klart å få en jobb med barn, han kan ikke være så ille, og samtidig vet han nok at det er vanskelig å få bosted. Dermed vil han kanskje gå inn for å holde på leieavtalen.

Jeg har dessuten ikke satt ham på topp, aller helst homsene. De er best. Så den sorte jusstudenten.

For å være ærlig, så synes jeg egentlig det er viktigere å "bekjempe" sosialister. Nazister er det så få av, og de gjør stort sett liten skade. Er mer skeptisk til sosialistene, særlig blitzmiljøet.

Lenke til kommentar
Uten at dette skal bli en politisk tråd:

"Bekjempelse" av nazister kan du overlate til andre. Det er vel en paragraf om diskriminering på grunn av politisk syn et eller annet sted, og du kan faktisk dermed ikke nekte å leie ut til ham.

Ja, men vi andre må også delta for å bekjempe nazismen på alle lovlige vis.

For å være ærlig, så synes jeg egentlig det er viktigere å "bekjempe" sosialister.

Dust!

Jeg er også kapitalist, bare så det er sagt, men langt ifra så "hardcore" som deg.

Lenke til kommentar
Så du hadde ikke hatt noen ting i mot å gi en nazist husrom?! Det er virkelig kritikkverdig. Nazister bør bekjempes på alle lovlige vis, men også her går du i mot strømmen.

Du har jo selv ingenting negativt å si om blitzeren, til tross for at denne er tilhenger av en ideologi som er minst like morderisk som nasjonalsosialismen.

Lenke til kommentar

Du har jo selv ingenting negativt å si om blitzeren, til tross for at denne er tilhenger av en ideologi som er minst like morderisk som nasjonalsosialismen.

Nettopp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...