Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Se "hvem ringer" via modem til pcen?

Anbefalte innlegg

Jeg har et modem i pcen som jeg bruker til å ringe med. Eneste problemet jeg har er at når folk ringer inn får jeg ikke opp hvem som ringer.

Noen som har en smart løsning på dette?

En ting til...

Modemet lager masse irriterende modem lyder, er det mulig å få modemet til å ikke lage disse lydene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noen ekspert på nummervisning, men et raskt søk på vår kjære Google gav følgende informasjon. Nummervisning på analog telefoni er ikke noen standard, slik at du er avhengig av at modemet støtter dette for det systemet som finnes i Norge (ETSI-spesifisert CLIP med FSK: ETS 300 659-1 og ETS 300 659-2). Hvis modemet ditt støtter norsk nummervisning, og det ikke er aktivert, så bør du sjekke AT-kommandosettet til modemet ditt.

Ofte finnes det en mulighet til å slå av modemlyden i konfigurasjonen til modemet. Hvis ikke, bruker det å finnes en AT-kommando for dette også.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

om det er et TELEs modemkort går det an å se hvem som ringer med programvaren som kan hentes ned fra hjemmesiden deres. gå inn på hjemmesiden til fabrikanten av modemet å se om de ikke har noe software til deg. ellers skal ATM0 funke fint ja. brukte ofte den komandoen da jeg skulle innpå BBSer og ikke ville at pappa skulle høre at jeg gikk på nettet:) lenge siden ja!

Lenke til kommentar

Fikk fjernet lyden nå, så har fått løst det ene problemet mitt.

Aner ikke hvem som er produsent av modemet. Står ikke på, og ikke får jeg noe særlig info opp i everest heller.

Jeg er ganske sikker på at modemet mitt støtter caller id. Kjørt et program som ikke ga noen feilmeldinger på dette. Vet at samme programmet har gitt bekjed på andre modem om caller id ikke virker.

Vet at caller id er støttet fra teleopperatøren da jeg får det opp på mine analoge telefoner, men ikke på pc..

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at modemet mitt støtter caller id. Kjørt et program som ikke ga noen feilmeldinger på dette. Vet at samme programmet har gitt bekjed på andre modem om caller id ikke virker.

Joda, men støtter modemet det systemet som brukes i Norge? Dette er f.eks. ulikt det systemet som brukes i Sverige...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...