Islanbadsj Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Den gammle video-spilleren våres har nettopp strøket med, og vi har bestemmt oss for å kjøpe en DVD opptaker. Den skal ikke være_veldig_dyr, 0-3500kr. Vi har sett litt på en som er tilbud på hos elkjøp nå for tiden for 2500kr. PIONEER DVR220S Er denne verdt pengene? EDIT: Skulle stå ikke veldig dyr. Endret 14. april 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
simson Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Den gammle video-spilleren våres har nettopp strøket med, og vi har bestemmt oss for å kjøpe en DVD opptaker. Den skal være_veldig_dyr, 0-3500kr. Vi har sett litt på en som er tilbud på hos elkjøp nå for tiden for 2500kr. PIONEER DVR220S Er denne verdt pengene? Du skriver at du har lyst på en veldig dyr opptaker, men ikke mer enn 3500? Jeg var akkurat inne på tanken av å kjøpe en dvd-opptaker selv, men har bestemt meg for å vente et halvt års tid. Kort om hvorfor: 1. Det vil (trolig) være et prisfall på DVD-opptakere med harddisk i tiden framover. For tiden koster disse fra 5000 og oppover. 2. DVD-opptakere uten harddisk har flere svakheter: - De kan kun ta opp begrenset med tid uten å gå ned en god del på kvaliteten (For din Pioneer kan den ta opp 1 time på beste kvalitet, 2 timer på nest beste osv. Dvs at hvis en film du skal ta opp varer i litt over to timer må du ned på tredje beste kvalitet). - Du er avhengig av DVD-plater til opptak, og når disse er tatt opp er de ikke lengre så redigerbare. - Med harddisk kan du lagre opptaket på disken - og deretter brenne det på DVD når du ønsker det - og evt. etter å ha redigert bort reklamepauser osv. - Med harddisk kan du legge hele mp3-samlingen din inn på spilleren, du kan vise bilder på tv-en osv. Dette kan være noe å tenke over. Men når det er sagt, så er Pioneeren en av de bedre opptakerne til denne prisen, så vidt jeg kan skjønne. Den har Chase Play,kan lese mange formater (unntatt DVD-ram), og et par anmeldelser sier den har god lyd og godt bilde. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) En av grunnene til å gå over til dvd opptaker er på grunn av kvaliteten på bilde og lyd, så jeg tror jeg får ta en liten prat med mama og pappa om dette. Så litt på test vinneren i TV2 hjelper deg, dette virket jo som en veldig god spiller til 6500kr. EDIT:Panasonic DMR-E85H m/80GB HDD er jo ett annet alternativ da... Endret 14. april 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå