Kallebass Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Er i ferd med å bygge meg et hjemmestudio for enkel produskjon av musikk. Har lite peiling og har letet i forumet, men er ikke særlig klokere. Utgangspunktet mitt er en ny laptop !!! Trenger mulighet for MIDI og kunne tilkoble gitar og vokal. Er det da smartest å kjøpe ekstrernt lydkort med innebygde koblingsmuligheter, eller et kort (PCMCIA) eller hva? Ønsker OK lydkvalitet til OK pris. Takk.... Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Her er det mange alternativer og mange prisklasser, så litt mer spesifikk prisgrense hadde vært fint. Jeg ville sett på Presonus Firebox eller Mackie Spike (har DSP-effekter hvis du trenger). Begge disse har MIDI og 2 preamper av god kvalitet som kan brukes tl både mikrofoner og instrumenter. Begge koster drøye 4000 og kommer med programvare. E-mu kommer snart ut med PCMCIA kort som heter 1616 og 1616M (M-en står for bedre digital til analog-konvertere og koster 2000 mer...) som ligger rundt 4000kr. Billigere alternativer er M-audios kort som gir deg mye for pengene, og hvis du driter penger kan du kjøpe RME Fireface eller et MOTU-interface. Hvis du er interessert i effekter til gitaren bør du gå for Mackie spike eller et PCMCIA-kort fra EMU, siden begge har gode DSP-prosessorer innebygd. Ta en titt på www.procom.no for alternativer, og www.soundonsound.com for tester av diverse lydkort. Endret 13. april 2005 av radiated Lenke til kommentar
Kallebass Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Er i ferd med å bygge meg et hjemmestudio for enkel produskjon av musikk. Har lite peiling og har letet i forumet, men er ikke særlig klokere. Utgangspunktet mitt er en ny laptop !!! Trenger mulighet for MIDI og kunne tilkoble gitar og vokal. Er det da smartest å kjøpe ekstrernt lydkort med innebygde koblingsmuligheter, eller et kort (PCMCIA) eller hva? Ønsker OK lydkvalitet til OK pris. Takk.... " Det æ mangle av kunnskap, kompenseres med mangel på IQ" Lenke til kommentar
Kallebass Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Takk til radiated... Nevnte ikke pris annet enn rimelig. Tenker at jeg skal sette meg mer inn i bruken av pc og innspilling før jeg gjør de store investeringene... Synes spesielt Presonusen så interessant ut. I følge Sound1 kommer snart Echo ut med et produkt spesielt egnet for LapTop. Tenker jeg venter til da med å ta et valg. Har noen erfaring med Echo? Takk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå