brazir Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Noen som har en kjapp link til dette? Skal lage en kabel med omvendt polaritet. Finner ikke ut hvordan jeg skal åpne enden på kabelen...plastikk-dingsen Endret 13. april 2005 av brazir Lenke til kommentar
johanf Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Den tviler jeg sterkt på at du kan åpne. Dette er vel en støpt kontakt som er beregnet på engangsbruk. Du må nok kutte og sette på en ny. _ johanf Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 RJ45 plugger blir klemt sammen med en spesialtang. De er rett og slett ikkje konstruert for å opnes igjen. Du må skaffe deg en sånn tang og klemme på en ny plugg. Link Lenke til kommentar
Azton Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Dette går ikke ann. Når du krimper den på så fyrer du ned en strekkavlaster som det ikke går an og ta opp, samt du fyrer noen "kniver" av kobber ned i lederene. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Strekkavlastaren får du nok opp, men kontaktane er det verre med. Kjøp ei tang til 89 kroner på Clas Ohlson og eit par pluggar. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Prøvde å åpne en her om dagen.....Fikk det ikke til nei (kniv, saks, skrujern) Lenke til kommentar
brazir Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Takker....visste det var spesialverktøy for dette, men trodde ikke det var "umulig" uten. Skal no prøve lell, med hammer og sag Skal prøve å smelte opp plastikken på sidene Varm kniv eller no bør vel funke. Kanskje stikksaga? hehe Endret 13. april 2005 av brazir Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg kan love deg at du kommer til å sitte igjen med en erfaring rikere, og en defekt kabel. Men lykke til.. Lenke til kommentar
brazir Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Lukter jeg et veddemål? Grattis med post 1000 Endret 13. april 2005 av brazir Lenke til kommentar
Azton Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det der er bare umulig. Hvis du i det heletatt klarer å få ut kabelen uten å ødlegge pluggen helt, så klarer du aldri å terminere den igjen, pga kontaktene som er krimpet på plass. Skal du bruke kabelen på data? Hvis ikke kan du jo bare klippe opp kabelen og lodde e.l. lederene slik du vil ha dem. Hvis du bruker det til data så vil du få en sterk svekkelse i signalet. Det beste er nok å stikke innom Clas Olshon som nevnt tidligere ja Men hvis du absolutt vil prøve, go ahead Lenke til kommentar
brazir Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Har nå fått åpnet enden slik at jeg kan bytte om ledningene.....ser ut som om de er trykket nedpå noen pigger....skal nok greie dette ja........no problemo Brukte en kniv med sagtann for å åpne btw.....nesten helt ned til enden av plastikstykket. henger fortsatt sammen i tuppen. Genial konstruksjon hehe HJELP! Har noen sett tanga mi? Endret 13. april 2005 av brazir Lenke til kommentar
brazir Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 ummmmmm....ferdig.....må se om den funker nå Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Og- hva ble resultatet? *Venter spent Lenke til kommentar
KickF Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Og- hva ble resultatet? *Venter spent Han har no tatt knekken på TP kablen som han sjølv brukte for å komme seg på internett ... LOL :!: Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Venter fortsatt i spenning! Han må da ha klart å skaffe seg en ny kabel nå.. Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 ahahah... ^^ En erfaring rikere tror jeg Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Han turte nok ikke poste hva som skjedde med kabelen nei.... Hehe :!: Lenke til kommentar
brazir Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Hadde glemt den tråden.......fikk jo laget kabelen.....men det var no drit ja.......vanskelig å få satt ledningene på "piggene"inne i kontakten...etter noen timers (!!!) knot...fikk jeg det omsider til......men desverre var problemet ikke løst med dette Skal legge til at jeg dro å kjøpte en slik kabel for å sjekke om jeg hadde gjort feil...funket jo ikke den heller. men det anbefales IKKE å gjøre det uten spesialverktøy.....absolutt ikke. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 men det anbefales IKKE å gjøre det uten spesialverktøy.....absolutt ikke. Det kom vel ikke helt uventet etter det som har blitt sagt før i denne tråden. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 hehe, morsomt å se at noen iallefall prøver seg da =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå