Gå til innhold

Hercules 8500LE 128MB vs. Geforce4 Ti4200 64MB

Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg et nytt skjermkort. Hvilket av disse to er mest dyrisk, gir mest for pengene? Har jeg bruk for 128 MB skjermkort?

Hercules 3D Prophet FDX8500LE 128MB DDR

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=111299&name=

Abit AGP Siluro Geforce4 Ti4200 64MB

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=111874&name=

Det finnes bare en type musikk

B L U E S

Mvh. Bluesmaster

Jimi Hendrix RIP Steve Ray Vaughan Idiotiske helikopterpilot :cry:

[ Denne Melding var redigert av: bluesmaster på 2002-07-05 19:22 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Divx, dvd og video går like fint på gf4 basert kort som med radeon. Når det gjelder tv-ut så kan det også ordnes på nvidia kort v.hj.a ekstern programvare som fikser overscan problemet. Er bare litt lei av å høre folk fortelle hvor mye bedre dette liksom skal være på ati baserte kort når jeg skjønner at de ikke har prøvd det selv.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra et ti4400 til et radeon8500. Jeg har eksakt samme 2d kvalitet, dvd og divx avspillingskvalitet, bare at spill ytelsen er betraktelig lavere.

Selv om jeg på¨forhånd var veldig skeptisk til ryktene om hvor bra 2d og video kvalitet ati hadde, så må jeg innrømme at den illusjonen ble totalt knust da jeg så at det var absolutt null forskjell.

Lenke til kommentar

mad_arab: Javel... slik er dine erfaring, og slik er det hos deg. Da er det rart at mange fortsatt sier at Radeon8500 har bedre 2D enn GF4... og, NEI, DVD kvaliteten ER mye bedre på R200 enn GF4! Har prøvd det selv, Jeg har Radeon8500 (sjekk sig.) og jeg har så vilt mye bedre kvalitet på DVD og TV-ut og 2D enn min tremenning som har Asus sitt GF4Ti4x00. På DVD fronten hos han så er aldri "pixlene" rolige, tilogmed når man ser rett på en veg og kameraet IKKE beveger seg! Og teksten hos han hopper opp og ned to pixler heletiden...

2D: GF4 ER bra på 2D, MEN ikke i samme grad som R200. Vi prøvde begge kortene på en Sony E430 skjerm (19"). Man så fint forskjell i 1280x1024x32. R200 var skarpere og klarere enn GF4, men GF4 var meget bra!

TV-ut: Hvorfor skal man kunne trenge "tweakertools" for å fikse en TV-ut kvalitet på samma nivå som R200? Pluss at man (etterhva jeg har forstått) betale for en slik "tweaker". Man får det jo "gratis", og uten tweaking med R200.

Lenke til kommentar

På min Sony G420 er det umulig å se forskjell på 2d kvaliteten i 1600x1200@85hz. Du må ha brukt et dvd avspillings program som ikke hadde støtte for gf4, for her er bildet perfekt (powerdvd 4.0 m/ gf4 1329b patch). Ati kortet er slett ikke dårlig, men det ligger ikke lenger foran nvidia på 2d/video etter mine erfaringer. Om du mener det motsatte så mulig du har vært uheldig med software eller kortet ditt, men jeg kan garantere deg at her var forskjellen null på de omtalte punktene, selv etter grundig testing. Så jeg kan ikke anbefale Ati lenger, når de påståtte fordelene ikke viser seg.

Lenke til kommentar

Sluppet opp for argumenter?

Ja, det stemmer at Creative TI kortene har en vifte som bråker mer enn gjennomsnittet, men disse utgjør kun en brøkdel av alle GF4 som blir solgt i Norge. Dessuten har dette fint lite å gjøre med det vi diskuterte, nemlig chipen.

Den siste, sure kommentaren var virkelig unødvendig, den bidrar bare til å plassere deg i "ATI-fanboy/nvidia hater" båsen, noe som er ikke er spesielt fordelaktig i mine øyne. Min lojalitet strekker seg kun over de korte periodene et produkt utmerker seg med spesielt god pris/ytelse/kvalitet faktor.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-06 14:32, mad_arab skrev:

Jeg gikk fra et ti4400 til et radeon8500. Jeg har eksakt samme 2d kvalitet, dvd og divx avspillingskvalitet, bare at spill ytelsen er betraktelig lavere.

Selv om jeg på¨forhånd var veldig skeptisk til ryktene om hvor bra 2d og video kvalitet ati hadde, så må jeg innrømme at den illusjonen ble totalt knust da jeg så at det var absolutt null forskjell.

Jeg har et Creative GF4Ti4600 med Conexant CX25871 TV chip og jeg syns TV-ut kvaliteten er elendig. Bildet er skikkelig tåkete og fargene er veldig bleke. Av det jeg har sett av Radoen8500 kort så er det helt klart flere hakk bedre. Men dog, jeg har hørt at GF4Ti kort med philips TV chip ikke skal være så dårlig.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg er så enig, så enig... Stevie Ray Vaughan var (Og ER fortsatt! Nei, han lever ikke!) en av de beste! =)

Det er bra med noen som har peiling på musikk på dette forumet! Er du med i en SRV fanclub? Jeg skal melde meg inn i srvfanclub.com...

Pluss at jeg skal bruke alle konfepengene mine (nesten) på en SRV gitar!!

Slå den du...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-08 15:53, bluesmaster skrev:

Quote:

Jeg er så enig, så enig... Stevie Ray Vaughan var (Og ER fortsatt! Nei, han lever ikke!) en av de beste! =)

Det er bra med noen som har peiling på musikk på dette forumet! Er du med i en SRV fanclub? Jeg skal melde meg inn i srvfanclub.com...

Pluss at jeg skal bruke alle konfepengene mine (nesten) på en SRV gitar!!

Slå den du...

Off topic: Nice =), og nei, er ikke medlem i fanclubben... hva er spes med den? (Fordeler)

Ellers har jeg begynt å høre meget mye på Steve Vai, har meget god musikk han også.

Lenke til kommentar

Jeg vet kjenner en som er med i en srvfanclub. Jeg vet ikke hvilken fordeler man får som srvfanvlub medlem, men jeg skal sjekke det ut.

Steve Vai er sinnsykt god til å spille gitar :smile:

Har lastet ned sikkert 30 sanger! Jeg har sluttet å høre på Steve Vai i det siste, og heller gått over til SRV, men jeg anbefaler at du laster ned G3 videoen "My Guitar Wants to Kill Your Mama" med Steve Vai, Joe Satriani og Eric Johnson, den er helt rå! Steve Vai sin solo tar helt av, fingrene beveger seg så inn i H****** fort!

Hilsen Mr. Off-Topic

Lenke til kommentar

Mr_araber vis du sitter der og sier at gForce er bedre eller like bra på 2d og dvd/divx. Så vet du rett og slett ikke hva du prater om. Du er vel den eneste jeg har sett som mener dette. Finnes ikke et seriøst nettsted som har testet kortene som mener dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...