TBSkippy Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg skal kjøpe en bærbar pc med utstyr til et pensjonist ektepar, totale utgifter skal ikke overstige kr. 12.000,-. I den anledning trenger jeg følgende råd: - Valg av utstyr - Valg av internettbutikk (må være blant de 4 største i Norge) Hovedkrav: - Alt skal handles fra en og samme internettbutikk - Bærbar pc ca. 9.500,- (++) - Fargeskriver ca. 1.500,- (Hp, Canon e.l.) - Bredbåndsrouter ca. 600,- - USB-mus = Totalt beløp skal ikke overstige kr. 12.000,- Detaljerte krav til bærbare: - 512 Mb ram - Wlan - 60GB HD - DVD-brenner Utgifter til programvare tas ikke med her, - forutsetter imidlertid at MS Home edition følger med. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Sjekk på www.dell.no - www.komplett.no Der skal være en del pcr til rimelig pris. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Dell Inspiron 6000: 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel Microsoft® Windows® XP Home SP2 Intel® Pentium® M prosessor 730 (1.60GHz, 2MB L2 cache, 533MHz FSB) UMA grafikk 512MB 400MHz DDR2 RAM (1x512) Intel® Media Accelerator 900 gravikk opp til 128MB delt system memory 60GB (5400rpm) IDE harddisk Dell™ MG USB 2-knapp schroll optisk mus (IKKE ledningsfri) Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri Dell Photo All-In-One Inkjet 922 Printer Totalt beløp: 11.675,00 kr Så har du 325kr igjen til å kjøpe en router fra Elkjøp e.l Endret 13. april 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
geokri Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) ikke finn på å kjøpe en dellskriver, spar penga der og kjøp deg en skikkelig skriver på elkjøp mens du er der for å kjøpe routeren Endret 13. april 2005 av geokri Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 ikke finn på å kjøpe en dellskriver, spar penga der og kjøp deg en skikkelig skriver på elkjøp mens du er der for å kjøpe routeren Tja, greit om du begrunner utsagnet når du kommer med så bastante påstander. Dell leverer forøvrig skriveren gratis med på kjøpet for tiden, så jeg ville ihvertfall startet med den og sett om den ikke fungerte helt greit... Geir Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Yep, printeren er gratis, og tipper den funker til å skrive ut litt tekst nå og da? Vet ikke hvor kresen de pensjonistene er, jeg. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Dell har en tendens til å bli litt syrere en først tenkt. Jeg ville handlet hos MPX, de har både Acer og FSC bærbare. Der burde det gå an å finne en som passe helt prima. Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Takker for alle svar Som en overgangsløsning vil jeg låne bort egen private bærbare (avgjort sent i går kveld), slik at de får prøvd seg litt frem. Det er alvor å investere i bærbar og bredbånd bare KUN for å betale regningene over nettet - slik de ble anbefalt av banken. Etter en utprøvingsfase får vi se på bestillingen. Dell er en kandidat som er vurdert. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 God ide. Det er ikke alle mennesker som blir fortrolige med PC'er. Min far nektet plent å ha noe med dem å gjøre. Han strakk seg til brevgiro, men ikke lenger... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå