Gå til innhold

Kjøpe Komplett eller Netshop "Dinside"-pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt Komplett pc`en. Den har et mye bedre kabinett og psu.Den har også dobbelt så mye ram.Hvis du ikke skal overklokke så holder det fint med Twinmos ram.

Regner med at du skal spille på pc`en,så du bør bytte musa til en Logitech MX 510 eller 518. En god musmatte har også mye å si.

Eneste som er bedre i Netshop pc`en er hardisken og muligens hovedkortet.

Skjermen til Komplett egner seg også bedre til spill.Da den har 12ms responstid,mens Netshop sin skjerm har 25 ms.

Edit: ser nå at Netshop pc`en har 1024MB ram den også,men Komplett pc`en er fortsatt bedre synes jeg.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hei Ole Johnny,

Først er det viktig å spørre : Hva er viktig for deg?

Minnet er likt på begge, i motsetning til hva som ble sagt her.

Kabinettet kan kanskje(?) være noe bedre på komplett, men jeg ville helt klart hellet mot Netshop pga. større harddisk av anerkjent støysvakt merke (Seagate). Dessuten har den SLI støtte i hovedkortet som muliggjør å kople til 1 ekstra identisk skjermkort om du skulle ønske dette på et senere tidspunkt. Det kan faktisk føre til at du får en grafikkytelse som øke med ca. 70-80%.

I motsetning til mange andre synsere her, så vet jeg hva jeg snakker om, ettersom jeg faktisk bestilte Dinside PCen fra mpx.no og de har omtrent samme setup som netshop. Eneste jeg ville vært litt obs på er støyen fra viftene, for det er noe som jeg merker endel til på mpx-PCen.

Lenke til kommentar
Hei Ole Johnny,

Først er det viktig å spørre : Hva er viktig for deg?

Minnet er likt på begge, i motsetning til hva som ble sagt her.

Kabinettet kan kanskje(?) være noe bedre på komplett, men jeg ville helt klart hellet mot Netshop pga. større harddisk av anerkjent støysvakt merke (Seagate). Dessuten har den SLI støtte i hovedkortet som muliggjør å kople til 1 ekstra identisk skjermkort om du skulle ønske dette på et senere tidspunkt. Det kan faktisk føre til at du får en grafikkytelse som øke med ca. 70-80%.

I motsetning til mange andre synsere her, så vet jeg hva jeg snakker om, ettersom jeg faktisk bestilte Dinside PCen fra mpx.no og de har omtrent samme setup som netshop. Eneste jeg ville vært litt obs på er støyen fra viftene, for det er noe som jeg merker endel til på mpx-PCen.

Komplett pc` har TwinMos ram-Netshop "no name" ram.

Komplett pc`en har Coolermaster aluminiums kabinett med Fortron psu-Netshop har et helt standard stål kabinett med ukjent psu.

Komplett har skjerm som er bedre egnet til spill enn Netshop sin.

Angående hardisken,så er Samsung gode disker.De er ikke av de raskeste men kjent for å være de diskene som har minst støy.

Så selv om du "vet hva du snakker om",så ville jeg kjøpt Komplett pc`en.

Lenke til kommentar
Dessuten har den SLI støtte i hovedkortet som muliggjør å kople til 1 ekstra identisk skjermkort om du skulle ønske dette på et senere tidspunkt. Det kan faktisk føre til at du får en grafikkytelse som øke med ca. 70-80%.

Har ingen planer om SLI. Da bytter jeg heller ut kortet med et bedre et...

Lenke til kommentar

Til Morten K:

Når ble Twinmos minne et anerkjent merke? Det er omtrent som et no-name merke å betrakte.

Dessuten skjerm er til for å byttes ut. Netshop gir deg valget så du kan velge en annen skjerm med 14 ms responstid. Kjenner ikke Samsung HD så godt at jeg vil uttale meg om dem, men jeg kjenner Seagate.

Nå har Johnny gjort sitt valg og det er ok, men sånne som deg kan godt holde dere til saken istedet for å hakke på andre når dere selv ikke engang har erfaring med akkurat de PCene dere snakker om.

Dessuten et viktig punkt: når det kommer til service før/etter kjøp så er jeg ikke i tvil om hvilken av de to webshopene som får min stemme!

Lenke til kommentar
Til Morten K:

Når ble Twinmos minne et anerkjent merke? Det er omtrent som et no-name merke å betrakte.

Dessuten skjerm er til for å byttes ut. Netshop gir deg valget så du kan velge en annen skjerm med 14 ms responstid. Kjenner ikke Samsung HD så godt at jeg vil uttale meg om dem, men jeg kjenner Seagate.

Nå har Johnny gjort sitt valg og det er ok, men sånne som deg kan godt holde dere til saken istedet for å hakke på andre når dere selv ikke engang har erfaring med akkurat de PCene dere snakker om.

Dessuten et viktig punkt: når det kommer til service før/etter kjøp så er jeg ikke i tvil om hvilken av de to webshopene som får min stemme!

Selv om jeg ikke har noen av de Dinside pc`ene,så vet jeg VELDIG godt forskjellen på en god og en dårlig komponent. TwinMos er uten tvil et anerkjent merke. Hørt om TwinMos med Winbond? Skjermen som følger med Komplett pcen er faktisk ganske bra og trenger ikke byttes ut.

Dessuten hakker jeg ikke på deg,jeg kommer bare med mine synspunkter. Det er vel derfor vi har dette forumet,er det ikke?

Til trådstarter: Gratulere med ny pc,du blir garantert fornøyd! :)

Edit:Er forresten enig med deg Bibendum angående service. Der er Netshop best,men Komplett ordner opp i sakene sine de også selv om de til tider bruker lang tid.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Ja Twinmos er et kjent merke og ja Twinmos er ubruklig, men det er forövrig NoName også (ubruklig altså), slik at det i denne saken blir hvilket som hva man velger. Snakker av erfaring utifra min påstand om at Twinmos er ubruklig. Har hatt 2 stk Twinmos brikker i mitt liv, og begge gangene har det oppstått teknisk feil på de, fryktelig irriterende, du aner ikke hvor mye tid det tar når slikt skjer. Uttallige timer med feilsök, man kan jo aldri väre helt sikker på hva som er feil da du får opp blåskjerm og pipelyder, finnes flere hundre ulike "beep-codes"... Man må pakke pc'en, sende den med posten, vente flere måneder på retur, i det ene av de to tilfellene mine måtte jeg vente 2 måneder på pcutstyr.no, bare for å få bytta minnebrikka mi... Slike saker bör du tenke på da du skal kjöpe pc over nettet Ole Johnny, det er her service kommer inn...

På grunn av dette hadde jeg uten tvil valgt pakken fra Netshop, da de er mye raskere enn Komplett på returer, generelt sett i alle fall. Ikke veldig stor forskjell på pakkene, og dessuten er Netshop sin billigere... Men nå er det vel slik at du allerede har bestillt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...