The_Darkness Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hei. en venn av meg har en kjempe gammel pc som stadig henger seg, og ønsker nå å bytte den ut med noe litt bedre. pc'n blir kun brukt til surfing og litt nedlastning. han ønsker å få den så billig som mulig, helst under 5000,- er ikke sikker på om han trenger nytt kabinett og psu enda, men det kan jeg si sikkert etter at jeg har vært å sett på den. takker for svar. =) Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) så han har alt annet, skjerm, mus/tastatur og kanskje kabinett/psu? er pc'n kjempe gammel kan det være en fordel og oppdatere psu også kanskje. men spørs jo hva du mener med kjempe gammel da. her er hvertfall et oppsett uten kabinett/psu: MSI K8M NEO-V, K8M800, Socket-754, ATX ,S-ATA/ATA, DDR, LAN, Sound, AGP8x, VGA AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Socket 754, 512KB, BOXED m/vifte TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Seagate Barracuda 7200.8 300GB SATA 8MB 7200RPM NCQ NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 4813,- www.komplett.no holder i massevis til bare surfing og nedlastning! kan gjøres mye billigere visst han vil ha den billigst mulig. men dette er vel noe slikt som gir mest for penga sånn ca. edit: et til oppsett som kanskje er mer passe for formålet hans: MSI K8M NEO-V, K8M800, Socket-754, ATX ,S-ATA/ATA, DDR, LAN, Sound, AGP8x, VGA AMD Sempron 2600+ 1.6GHz Socket 754, 128KB, BOXED m/vifte DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) Samsung SpinPoint P80S 160GB SATA 8MB 7200RPM NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 2903,- www.komplett.no Endret 13. april 2005 av phax Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ser bra ut det der, men jeg ville kutta litt på harddisk og kanskje kjøpt et brukbart skjermkort, 6600GT f.eks. Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ser bra ut det der, men jeg ville kutta litt på harddisk og kanskje kjøpt et brukbart skjermkort, 6600GT f.eks. og man trenger et 6600gt skjermkort til over 1500,- når man bare skal surfe? ja de heftige 3d animasjonene i internett explorer krever mye det ja.. Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) hmm.. hvis datamaskina brukes mye til nedlasting så vil han vel kanskje ha en brukbar stor hd? kom med litt meir spesifikt ka han vil ha når det gjeld skjermkort så kan vel radeon 9600 være nok? Endret 13. april 2005 av Vandahl Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 takker for bra svar. fine oppsett phax. det er absolutt ikke nødvendig med noe bra skjermkort her. så radeon 9600 holder nok i massevis. pc'n er nok såpass gammel så det kan nok lønne seg med en ny psu også. og ang det med Hd så holder det nok med en på 160 eller 200 gb. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 når han førsta ikke trenger noe bra skjermkort så er det liksågreit og kjøpe integrert. sparer en slump penger på det som du kan bruke på mer nyttige ting Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 er ikke integrerte skjermkort skikkelig møkk? ang psu, har ikke så god greie på det, men er f.eks denne grei? den var jo billig. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Dedikert Nedlastnings- og surfing-PC. Ikke kraftig nok til spilling, men heller fokus på lagringsplass: PSdata: Aopen EZ18 White Socket A AMD Sempron 2200+ Tray Geil PC3200 Value 512MB NEC ND-3520 Black Western Digital 320GB IDE Totalt: 4402,- Med 2 x 320GB: 5997,- Her er det kun lagt fokus på lagringsplass og brenning ved behov. 512MB RAM er nok til å dele ut litt minne til integrert skjermkort, og surfing på internett. Prosessoren er svak og kjip, men også den holder. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 (endret) som sagt så er det veldig lite nedlastning det er snakk om. så 200 eller 160 gb holder i massevis.. ang dit forslag Playmofetish: du foreslår en shuttle, det blir nok uaktuelt ettersom det er jeg som skal sette den sammen. og shuttle er nok for smått for meg edit: leif... Endret 14. april 2005 av The_Darkness Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) er ikke integrerte skjermkort skikkelig møkk? ang psu, har ikke så god greie på det, men er f.eks denne grei? den var jo billig. neida, skal du ikke spille eller gjøre annet som krever 3d grafikk så merker du ikke forskjellen. det eneste minuset er at man ikke får med tv-out på integrert skjermkort, som kan være kjekt visst han vil ha pc'n koblet opp mot tv'n. da kan man kjøpe et radeon 9250 til 300,- f.eks. det yter mye bedre en det integrerte skjermkortet også får man tv-out + dvi tilkobling visst han har en lcd skjerm med dvi. så får man jo to skjermutganger tilfelle man vil kjøre dual screen. men når jeg bygde pc til far min f.eks så kjøpte jeg med integrert skjermkort, og han er fortsatt storfornøyd nå over et år etterpå. og skulle behovet for et bedre skjermkort melde seg er det jo bare og invistere i det i ettertid. når det gjelder strømforsyningen så er den sikkert grei den, men jeg ville heller satset på denne. fortron/source er et skikkelig kvalitetsmerke som gir det de lover og vel så det. i tillegg har den 12cm vifte noe som gir den et litt mer behagelig støynivå samt at den sørger for bedre luftsirkulasjon i kabinettet. edit: Visst jeg hadde fått velge: Fortron/Source Strømforsyning 300W 120mm, 24pin,SATA MSI K8N NEO FSR,nForce3 250Gb,Socket-754 AMD Sempron 3000+ 1.8GHz Socket 754, BOXED TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit Sapphire Radeon 9250, 128MB DDR, 64bit AGP8X Samsung SpinPoint P80S 160GB SATA 8MB 7200RPM Sum totalt: 3818,-www.komplett.no Mye minne fordi det er utrolig billig nå, og det er viktig når man skal tenke langsiktig. Endret 14. april 2005 av phax Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 ok. da velger jeg å gå for et hovedkort med integrert skjermkort. han jeg bestiller til kommer aldri til å koble pc'n til tv'n uansett, tror ikke han vet at det går ann engang. den psu'n du fant virka bra den, må snakke litt mer med han fyren senere i dag, og legge fram de to forslagene du kom med. så får vi se hva det blir til. takker for all hjelp foreløpig. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) hehe, ok, nei da er det ikke nødvendig med bedre skjermkort! mitt siste oppsett var basert på litt mer avanserte brukere. men jeg tror jeg ville spandert på meg resten i det oppsettet, bare bytte ut hovedkort med det i mitt første oppsett. mye ram er godt og ha, og det er bare 200,- i forkskjell på en sempron 2600+ og en 3000+ vil tro det er verdt den lille forskjellen. edit: final oppsett: Fortron/Source Strømforsyning 300W 120mm, 24pin,SATA MSI K8M NEO-V, K8M800, Socket-754, VGA AMD Sempron 3000+ 1.8GHz Socket 754, BOXED TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit Samsung SpinPoint P80S 160GB SATA 8MB 7200RPM Sum totalt: 3439,-www.komplett.no slik, da har jeg oppgradert det med integrert grafikk igjen. dette er et oppsett som virkelig gir mye for penga. edit igjen: har utelatt dvd brenner her i de to siste oppsetta. var ikke sikker hvilke krav han har der. men + 295,- for en cd brenner, +395 for en combo dvd spiller/cd-brenner og + 530,- for en dvd brenner. Endret 14. april 2005 av phax Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 dette virker som et supert oppsett. skal presentere det for fyren så fort han kommer hjem. kansje blir den t.om bestilt idag.. skal spørre om han vil ha med dvd spiller eller ikke.. Tusen takk for hjelpen phax Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 ser bra ut phax men eg lure litt på den strømforsnyninga og hk.. sidn han bruke maskina til nedlasting kan det være lurt at den e dønn stabil Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 ja mener du det skulle være noe problem? fortron/source lager dønn solide strømforsyninger, og de yter bra så 300 "fortrons/source watt" holder godt til dette oppsettet. hovedkortet ser jeg heller ikke noe problem med. msi lager gode hovedkort de. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 sorry for bumping gammel tråd men lurer bare på 1 ting til. kompisen min ble veldig fornøyd med prisen på oppsette, men det viste seg at han trengte nytt kabinett. han bryr seg ikke om utseende. jeg fant fram Dette ettersom det var billig og uten psu. Noen som har noen negative erfaringer med dette, evt et annet kabinett å annbefale? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 sorry for bumping gammel tråd men lurer bare på 1 ting til. kompisen min ble veldig fornøyd med prisen på oppsette, men det viste seg at han trengte nytt kabinett. han bryr seg ikke om utseende. jeg fant fram Dette ettersom det var billig og uten psu. Noen som har noen negative erfaringer med dette, evt et annet kabinett å annbefale? Beantech-kabinettene virker veldig ållræjte. Er nok noen små irritasjonspunkter for de som strever etter det perfekte, men til en så gunstig pris er nok dette et veldig brukbart kabinett. Jeg har selv vurdert disse til et fremtidig kjøp, men tror jeg er for kresen, og velger noe dyrere og mer unødvendig. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=303823&cks=PLC er jo et pent kabinett da, men koster litt mer. Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 enig med ChRiStiAn^ her, det kabinettet er nydelig! sitter på det selv så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå