adder1972 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Hei, Jeg er helt lysegrønn på Linux. Startet med Kubuntu for ca en uke siden. Kjører fra en HP Pavillion ze5200-laptop (får forøvrig ikke til dual screen...). Vel - jeg har fått kontakt med mitt trådløse nett, men får ikke til WEP. Prøver å lese div fora, men ingen har noen klart svar på hvordan du kan enable WEP'en. Ble ikke beroliget av hjelpefilen til KWiFiManager, som sier at "If you are truly concerned about your security, do not use WEP ... " - mulig det, men nettverket mitt har nå WEP og jeg vil kople Kubuntu-Linuxen min på WEP-nettet. Er det noen som har noen forstålige tips om hvordan jeg kan enable WEP'en?? Takk! S Endret 13. april 2005 av adder1972 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 KWifiManager -> Settings -> Configuration Editor -> Tast passordet ditt -> Slå på "Use Encryption" -> Configure -> Crypto Mode: Open -> Skriv inn passord(ene/et). -> Slå på "String" ved siden av passordfeltene. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 iwconfig wlan0 key xxxx-xxxx-xx iwconfig wlan0 key s:passord Fungerer også. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Har prøvd KWifi før, men det går ikke. Det rare er at jeg får opp laptopen som klient når jeg sjekker "Client list" på routeren (via en annen PC). Virker ikke som systemet fanger opp at det er online (?) (Hvis du skjønte det...) S Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Så løsnet det endelig... Tok bare 2 dager å få WEP'en til å funke. Jeg leste "/usr/share/doc/wireless-tools/readme.debian" og det var lurt. La inn wireless_key2 12345678 (jeg bruker en 128-bits nøkkel -26tegn- identifisert som Key2 i routeren) i "/etc/network/interfaces" Så var det bare å løse neste problem ... S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå