Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ax800xl, svart skjerm


Anbefalte innlegg

edit:

 

Har nå testet skjermkortet og ram'en min hos en kamerat og alt fungerte uten problemer.

 

Har og testet ett gammelt pci skjermkort i pc'en min og får fortsatt svart skjerm.

 

idéer?

 

 

 

 

Connect the 4-pin 5v/12w power plug from the system power supplky if your card has an auxilary power connectgor.(for specific cards only)

 

Ser denne "inngangen" på skjermkortet, men finner ingen kabel som jeg kan koble til.

 

Pc'en det gjelder er denne:

 

RAM

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=SPC

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

 

Strømforsyning

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12

MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA

 

HK

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=305264&cks=SPK

Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

 

GPU

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=306243&cks=SER

Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express, 2xDVI, Retail

Vår pris: kr 3.195,-

 

CPU

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=307752&cks=FRO

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

#Topic endret av moderator jankee#

Endret av jonm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inngangen på kortet er den 6 pinns (3 i to "etager") Såg på PSU at den skulle ha PCI Express powerkabel den er 6 pins (3 jord og 3 12V), smalere enn Molex.

Mulig ASUS skriver om en adapterkabel som er levert med kortet fra PCI-E power til vanlig Molex (harddisk kontakt) slik at en bruker en vanlig kabel fra PSU for å levere strøm til kortet. Siden PSU ifølge Microplex har PCI-E powerkabel kan man spare adapteret.

 

edit

Ser ut som kortet er "økonomisk" - klarer seg med de ca. 75W PCI-Express slotten kan levere - i linken til ASUS er det et bilde av et kort med en sort kobling på hjørnet inne i kabinettet - tydeligvis har de brukt bilde av et AGP kort i omtalen av PCI-Express kortet.

ASUS linken

OK 4 pins er ikke PCI-Express power - var oppe og kikket på min PSU (ubrukt pga.6600GT PCI-E kort)

I disse spesifikasjonene fra ASUS sier de noe om "Power Director3" som er "cable/bundle" som følger kortet . er dette en kabel som passer på kortet...

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Hmm ok, men nå har jeg startet pc'en og får ikke opp noe skjermbilde.

Har testet skjermen på denne laptopen jeg skriver på nå og den fungerte fint. De to rambrikkene er satt i rett slots, har testet med kun en rambrikek fortsatt ikke noe bilde. Alle viftene går rundt. Alle kabler som jeg kan finne er tilkoblet. *panikk*

Lenke til kommentar
Hmm ok, men nå har jeg startet pc'en og får ikke opp noe skjermbilde.

Har testet skjermen på denne laptopen jeg skriver på nå og den fungerte fint. De to rambrikkene er satt i rett slots, har testet med kun en rambrikek fortsatt ikke noe bilde. Alle viftene går rundt. Alle kabler som jeg kan finne er tilkoblet. *panikk*

Ser du har SLI hovedkort, noen kort kommer med "jumper" for SLI satt til SLI, blir dårlig samarbeid mellom hovedkort og skjermkort da, uansett nVidia eller ATI kort når en bruker ett skjermkort og hovedkortet "tror" det skal arbeide med 2 i SLI.

Lenke til kommentar

Det er riktig det svalbard sier, du trenger ikke "ekstra" plugg til dette kortet

 

den som er der er for de som evt. vil bytte kjøler. Tror jeg

 

Men jeg er sikker på, hvis du har PCIe X800XL at du ikke trenger å plugge på noe molex.

 

Kan rett og slett være at kortet er defekt?

Kan være at hovedkortet ikke støtter det skjermkortet?

Sikker på at CPU er "orntli" nedi? Jeg hadde lignende feil, og den kom av at jeg ikke hadde CPU ordentlig nedi socketen.

Lenke til kommentar

@hag sli brikken kommer er som default satt til 1 kort, noe jeg har dobbeltsjekka

 

@ExcaliBuR

Hvorfor skulle ikke hovedkortet støtte skjermkortet?

Det med cpu skal jeg sjekke snart.

 

edit, cpu sitter fint i socketen

Endret av jonm
Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle ikke hovedkortet støtte skjermkortet?

Kan være at hovedkortet har for ustabile "kretser" (EM?) for at kortet skal kunne fungere.

 

Se om det er noen BIOS oppdateringer for hovedkortet.

 

Ellers så kan skjermkortet ditt, som jeg skrev tidligere, være dødt.

Hvordan skal jeg få oppdatert bios uten skjerm? :-[

Lenke til kommentar

Få taki et PCI skjermkort? Enkelt å skaffe seg på alskens miljøstasjoner, kan hende noen av vennene dine har et liggende?

 

Noen du kjenner som kanskje også har et PCIe kort?

 

Sjekk hva som står i readmeen hvis det finnes ny BIOS ute, kan hende X800XL blir nevnt spesifikt, det var slik med meg når jeg hadde Radeon 64MB for en stund siden, jeg måtte oppdatere BIOS/CMOS.

Lenke til kommentar
Få taki et PCI skjermkort? Enkelt å skaffe seg på alskens miljøstasjoner, kan hende noen av vennene dine har et liggende?

 

Noen du kjenner som kanskje også har et PCIe kort?

 

Sjekk hva som står i readmeen hvis det finnes ny BIOS ute, kan hende X800XL blir nevnt spesifikt, det var slik med meg når jeg hadde Radeon 64MB for en stund siden, jeg måtte oppdatere BIOS/CMOS.

Har nå testet skjermkortet og ram'en min hos en kamerat og alt fungerte uten problemer.

 

Har og testet ett gammelt pci skjermkort i pc'en min og får fortsatt svart skjerm.

 

idéer?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

har akkuratt samme problem som deg, men har 7800gt.. har testet med et nytt 7800gt, men samme problem. sjekka alt..

har forresten samme PSU og HK som deg.. hvis du finner utav det, kan du PM meg? skal gjøre det samme hvis jeg finner ut av det.. skal ringe rundt til databutikker og spørre litt, på mandagen..

har du funnet utav det? ser det er gått ca 6 måneder.. vær så snill å svar meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...