sun360 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Som titelen sier så lurer jeg på 2 ting. 1. Hva er egentlig ECC og Reg. ram? ( altså fordeler og ulemper i forhold til "vanlig" ) 2. Kan vanlig non-reg ,non -ecc ram jobb sammen med ecc , reg ram? ( kan dette skape problemer?) Jeg har en rimelig gammel pc med et Abit kr7A -raid kort som har fire 4 ram slots, av hvilke 3 er allerede i bruk ( PC2100 ram ) . Det er en samling av TwinMos,Crucial og corsair ram. Merk at ingen av dem er ecc ellerregistrert! Fikk et tilbud av en kompis å kjøpe KINGSTON 512MB 184PIN DDR DIMM PC266/PC2100 ECC REG CL2.5 D-R IN ram til 200kr ....høres som en grei pris (?), men jeg er ikke sikker på om dette kommer til å skape problemer?! PS Er det noen som vet om jeg faktisk kan få brukt den siste ram sloten uten noen problemer, da snakker jeg om personlig erfaring... Mange takk på forhånd!! update: Bytta titittel, samt litt skrivefeil.... .... MERK: Trenger hjelp, haster!!! Endret 15. april 2005 av sun360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå