sko Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Hepp! Ny på forumet, har ny hw og trenger tips til silencing, bla for HardDisker. Dette er hva jeg rutter med; * OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x512MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. * POV GeFORCE 6800GT 256MB PCIe Retail 256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI * Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 ATX ,4x S-ATA2,DualGbLAN, Dual-DDR, PCIe * Arctic Cooling Silencer 64 Ultra Socket 754/939/940 - AMD64 4000+ * Lian Li Miditower, Aluminium, Sort u/powersupply PC6277B * OCZ PowerStream strømforsyning 520W 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load * AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester" * NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk * Creative SB Audigy 2 ZS PCI Lydkort THX, EX7.1,24-bit/192KH Bulk * Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.8 8MB cache Utenom dette har jeg en extra 120 GB Western disk, og jeg har bytta ut chipset vifta med en passiv ZALMAN kjøleribbe. Jeg er helt håpløs når det gjelds hardware, så jeg har fått hjelp av kompiser til å plukke ut og sette opp, men nå trenger jeg tips - Harddiskene produserer noe jævla til vibrasjonsstøy til etasjen under. Målet mitt er å få så stille PC som mulig, uten å offre alt for mye ytelese. Tips! Endret 13. april 2005 av sko Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Strikker er det beste. Demonstrasjon Kjøp deg to 75mm O-ringer på en rørforhandler og fest dem med strips. Fungerer utmerket. Men bemerk deg at de fleste former for støydemping på harddisk vil øke temperaturen på hardisken fordi du fjerner den fra kabinettet som fungerer som kjøleribbe. Derfor er det smart å montere ekstra vifte mot hardisken. Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg brukte sykkelslange - Sag vekk hardiskholderen - Klipp opp sykkelslangen (på langs) - Klipp den i rett lengde. - Skru, eller poppnagle den i det som er igjen av HD rammen. - Feste den i bunnen av kabinettet med en skrue (med vingemutter) Koster ikke noe, varer lenge. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har ikke så god kjennskap til kabinettet ditt, men du eller andre har sikkert bruk for tipset likevel. Mange har avtagbar hardiskhylle. Et problem ved å bruke bare strikk er redusert kjøling. Hva med å helge hele hylla opp med strikk? Ellers anbefaler jeg shock pads under føttene på kabinettet for resonansestøy. Jeg bruker slike som står i dører for å unngå slamring. Under hver fot på kabinettet har jeg en hard og så en myk pad. Det er lim på baksiden av dem, så installasjonen er enkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå