Mezzy Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg er i valgets kvaler, alle fra Canon.. Det er rimeligste, Ixus 330 - via Powershot S30 - til Powershot S40. S40'en kommer jo på rundt 8000,- hos http://www.komplett.no med 256mb minne.. Må vel nesten ha såppass på 4mpix kamera? Og, nei, kjøper IKKE hos It-butikken etter å ha lest om diverse erfaringer derfra.. Tør rett og slett ikke å ta sjansen på det! Noen anbefalinger/innvendinger? Kanskje andre og bedre kamera til under 7000 ? vil egentlig ikke bruke så mye penger, men er lett og bli revet med :smile: Mvh, Stian... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 S40 er et meget bra kamera. Du blir nok fornøyd med dette. Du kommer ganske langt med 128 MB også, så lenge du ikke skyter i RAW-format. Men 256 er selvsagt enda bedre... MLW Lenke til kommentar
rbhelle Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 kjlp kameraet hos http://www.wwimport.no Jeg betalte 6375,- inkl frakt og oppkrav for mitt. De er meget raske på henvendelser og gir deg stadidg tilbakemeldinger om fremgangen. Jeg fikk mitt kamera på under en uke når de hadde det inne. Jeg er iallefall en meget fornøyd kunde. De selger forøvrig Ixus V2 til kroner 3890,- Ellers har jeg et Apacer 128 mb CF kort til mitt S40. Holder i massevis for mitt bruk og til utskrifter i A4 og A3. Men det er jo slik at det vil alltid være bedre med et større minnekort. 256 er bedre enn 128, 512 er jo mye bedre enn 256, mens 1 gigabyte IBM microdrive er bedre enn 512 etc..... Vel, lykke til med kjøpet ditt! mvh Roar Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 7. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2002 >kjlp kameraet hos http://www.wwimport.no >Jeg betalte 6375,- inkl frakt og oppkrav for mitt. >De er meget raske på henvendelser og gir deg >stadidg tilbakemeldinger om fremgangen. Jeg fikk >mitt kamera på under en uke når de hadde det inne. >Jeg er iallefall en meget fornøyd kunde. Dette var jo meget rimelig! Til og med rimeligere enn ITbutikken :smile: Men hvordan er det med evt. reklamasjon og slikt her? Føler det er viktig med den "tryggheten" når man kjøper noe såppass kostbart.. Vil heller bruke 300,- ektra og være sikker på at jeg får bildene fra Sydenferien :smile: Mvh, Stian... Lenke til kommentar
rbhelle Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Vel, har ikke hatt problemer og derfor kan jeg ikke si noe om dette, men WWimport virker som et seriøst firma og de har en egen serviceavtale med et lokalt verksted. Men jeg har ikke hatt probs med mitt kamera enda. Slike ting finner man egentlig ikke ut før skaden er skjedd. Men med ny kjøpslov gjeldende fra 1. juli så stiller du temmelig sterkt da. Du kan da bare kreve å få et nytt kamera eller tilsvarende imens ditt er på reparasjon. Vel, dette er så mye jeg kan hjelpe deg med denne saken. Lykke til med kamerakjøp iallefall. mvh Roar Lenke til kommentar
Bjørn E Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Du må ikke glemme S30 heller, som er et godt kompromiss. Like god kvalitet som S40, litt dårligere batterikapasitet og 3Mpixels brikke. Hvis du hovedsaklig skal ta 10x15 bilder og en og annen forstørrelse så holder det i massevis. Har S40 selv :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå