Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Inkompatibel trådløs stasjon med Telenor modem?


Anbefalte innlegg

Har et MSI RG54GS wireless gateway 11g som sammen med et Alcatel Speedtouch home modem. Problemet er at jeg får til å koble opp til internett, men etter en stund får jeg ikke signal fra Gatewayen, akkurat som den ikke sender.

 

Tenkte det var signaler mellom modem og gateway/router som gjør at denne henger seg......begynner å bli seriøst oppgitt.

 

Har noen slikt oppsett som funker?

 

Prøver å utelukke at det er modemet til telenor som ikke funker med gateway/routeren FØR jeg sender det i retur på garanti til Komplett. Koster 180 kr + frakt frem og tilbake, hvis de sjekker det og det ikke har feil ved seg.

 

 

PS! Nettverkskortet har IKKE broadcom chipset (Atheros)

Gateway/router har siste firmware.

Endret av brazir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort alt jeg kan tenke på. Bruker nyeste drivere og firmware. Har kjøpt nytt trådløst nettverkskort uten broadcom chipset. (samme resultat, basestasjonen henger seg). Har reinstallert WinXP + SP2.

 

Har i grunn kommet fram til at dersom det ikke er basestasjonen, så er det modemet (trenger jo ikke være riktig). Men jeg har ikke kompetanse til å si at problem mellom modem og router kan oppstå. Derfor spør jeg om hjelp eller råd.

 

Kanskje jeg bare skulle sende det tilbake...begynner å bli seriøst lei. Til informasjon var det jo riktig nok demovare, men det skal vel funke likevel, ikke?

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...