Gå til innhold

Bytte fra p4 til amd64 ?

daffyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt litt på å kanskje bytte ut min pentium 4 3,0 ghz å gå for en amd64 3200

2,0 ghz i stede..........vil jeg egentlig merke noe stoor forskjell ?

spørs hva du skal bruke pcen til. Om du skal spille er visst amd ett bedre valg. Skal du bruke tunge oppgaver og programmer er vel intel bedre :)

Lenke til kommentar
daffyr Skrevet 13/04/2005 : 14:45

Har tenkt litt på å kanskje bytte ut min pentium 4 3,0 ghz å gå for en amd64 3200

2,0 ghz i stede..........vil jeg egentlig merke noe stoor forskjell ? 

Jeg vil påstå nei!

Nå har jeg selv akkurat gått fra en Prescott 3,0 til en A64 3500+ og mitt helhetlige intrykk er som de fleste fornuftig folk her inne sier; i en blindtest ville jeg neppe klart og si med sikkerhet hvilken som var hvilken.

Jeg var litt bekymret for dette med å "gi fra meg" HT, men så langt syns jeg ikke jeg merker det, muligens var pentiumen hakket vassere om jeg innstalerte et program samtidig som jeg prøver å gjøre noe annet. (Men for å være helt ærlig kan det like godt være fordi jeg etter å ha hørt denne frasen om "pentium best på multitask-AMD best på spill" så mange ganger at jeg tror det er slik...)

Når det gjelder spill så får jeg udiskutabelt noen flere poeng i 3DMark (men har også noe bedre minne, samt bedre kjøling på skjermkort). Jeg får nok noe flere FPS i mine spill med det nye systemet, men for å igjen vise til praktisk erfaring/ opplevelse er det slik;

Jeg spiller stort sett bilspill, (Burns/GTR) og med pentiumsystemet fløt det stort sett veldig greit, men i begge de nevnte spillene er det enkelte partier der jeg opplevde fps-drop. Det som da skjer med AMD systemet er akkurat det samme, om jeg altså nå kanskje får 2 FPS mer jevnt over feks 82 isteden for 80 er totalt uinterssant, problemet er de partiene der det "dropper", og de partiene er der like forbannet med AMD'en også.

Ja, må presisere at jeg bare har hatt den nye en ukes tid, og at jeg hverken skal fortelle deg hva du bør gjøre, eller påstå at sånn ER det, men dette er i alle fall min erfaring så langt :)

Men at du vil merke STOOOR forskjell fra 3,0 til A64 3200 kan jeg si NEI.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Jeg har rigtignok ikke hatt begge deler, og vil ikkke komme med noen anbefaling...

Men jeg har nettopp anskaffet meg en P4 3,2 Ghz, 775, og er kjempefornøyd.

Etter å ha lest en god del lignende tråder, sitter jeg igjen med det intrykket at det er hipp som happ hvilken du kjøper. Det er vel heller et spørsmål om du liker AMD, eller Pentium

Men hadde jeg vært i dine sko ville jeg ikke kjøpt noe nytt nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...