Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsigelse fra Tiscali

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig gått ut bindingstiden min med Tiscali, og fikk installert NGT idag.

Det ser ut som om det funker veldig bra!

Når jeg bestilte, så mener jeg at jeg krysset av for å gi NGT lov til å avslutte den gamle linja mi fra Tiscali.

Derfor tenkte jeg ikke mer på det.

Men så begynte jeg å lete litt mer idag, og leste avtaleteksten med tiscali for første gang. Der sto det:

Avtalen innebærer en bindingstid på 12 måneder, og kan deretter sies opp av Kunden med tre måneders skriftlig varsel.

Hvaffornoe?

Vil dette bety at linjen er koblet over, men at jeg må si opp abbonementet mitt i tillegg?

Og vil jeg risikere å måtte betale 3 måneder, nesten 1000 kroner til tiscali, etter at jeg nå har gått over til NGT, selv om jeg er utenfor bindingstid?

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi de garantert vil prøve å robbe meg mest mulig hvis jeg grønnøyd ringer til dem og spør om jeg trenger å betale en ekstra tusenlapp.

Jeg håpet at noen hadde gått denne runden før og kunne fortelle meg om det hvis jeg har noen alternativer...

Lenke til kommentar

Tviler på at du slipper å betale. Du har jo godtatt 3 måneders oppsigelsestid hos Tiscali.

Er underveis i samme regla men jeg sa opp for en uke siden, og bestiller ikke ny linje (start tror jeg) før tre uker før oppsigelsestiden er over.

NGT har ikke noe med avtalen mellom deg og Tiscali skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Vel......har nå lest avtalen og ditt innlegg (skikkelig.....lol). Tror nok du må belage deg på å betale for de 3 månedene fra du sender skriftlig oppsigelse ja.

Det tar dem 3 sekunder å avslutte ditt abonnement, men slik tjener de litt ekstra siden SVÆRT få leser betingelsene de stiller ved opprettelsen av abonnementet.

Ganske ironisk at du må si opp FØR bindingstiden er over da lol

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Ja, denne var litt sur.

Er dette tjuv-trikset her vanlig blandt bredbåndsleverandørene?

Jeg må nok innrømme at jeg ikke har lest NGT sin avtale så nøye heller.

Men jeg skal definitivt gjøre det før jeg eventuelt sier opp om noen år. :nei:

Lenke til kommentar

Sjekk om regelen kom før eller etter du bestilte Tiscali.

Hvis den kom etter du bestilte Tiscali, kan du klage eller bare dride i det.

Du kan for en eller annen grunn ikke godta endring av abonnement, under avtalevilkår forhold.

Lenke til kommentar

Selv har jeg Catch og ser at også de kjører med 3 måneders oppsigelse...

Klart de tjener på det ikke bare ønsker folk å bytte leverandør, de flytter kanskje på kort varsel.. En ting er da bindingstiden.. noe annet blir at kan risikere 3 måneder på toppen av dette.

Tekniske årsaker til dette finnes neppe kun et ønske om å tjene mest mulig..

Ironisk nok kan du si opp telefonabonnementet ditt hos Telenor på dagen og få oppgjør for innbetalte avgifter fra den dagen linja kuttes....

I samme selskap, Canal digital gjelder kortavgiften til parabol for et "kalenderår" (tolkes av CD som 01.01 til 31.12). Om du skaffer deg parabol til jul må du altså betale full kortavgift for et år som gjelder i 1 uke. Så kommer det ny avgift etter nyttår. Slå den!

Hva Forbrukerrådet eller Post og Teletilsynet mener om disse sakene kunne det være interessant å finne ut av..

Lenke til kommentar
Sjekk om regelen kom før eller etter du bestilte Tiscali.

Hvis den kom etter du bestilte Tiscali, kan du klage eller bare dride i det.

Du kan for en eller annen grunn ikke godta endring av abonnement, under avtalevilkår forhold.

Jeg gjorde det. 1-0 til Tiscali der :(

Lenke til kommentar
Ja, denne var litt sur.

Er dette tjuv-trikset her vanlig blandt bredbåndsleverandørene?

Jeg må nok innrømme at jeg ikke har lest NGT sin avtale så nøye heller.

Men jeg skal definitivt gjøre det før jeg eventuelt sier opp om noen år. :nei:

Så det er altså et tjuvtriks fra leverandøren at du ikke leser hva slags avtaler du inngår? Tror du må lenger ut på kornåkeren med akkurat den der.

For alt du vet har du nå altså bundet deg til NextGenTel på livstid, gitt fra deg din førstefødte sønn til arbeid på NGT support og lovet å betale neste Mercedes adm. dir vil ha.

Men for å svare på spørsmålet ditt, ja. En abonnementsavtale er et vanlig tjuvtriks de fleste leverandører bruker.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at kundeservice ikke er noe tiscali prioriterer.

Jeg visste om at de hadde 3 måneders oppsigelse, så jeg var før var og leverte oppsigelsen til rett tid (faktisk en dag for sent) på mail og fikk da spørsmål om jeg ikke ville fortsette å være kunde hos dem, jeg skulle få en måned gratis. Jeg svarte at jeg ville ha større upload hastighet enn 256 og dette skjønte dem visst ikke. Dem tilbød meg da å få 2048/256 linja dems med en måned gratis, og noe antivirus og brannmur. Verdien var "mange hundre kroner". Jeg svarte at jeg har antivirus og brannmur fra før og trenger ikke det. Skrev også at jeg skal gå over til ip telefon og ville ikke betale 79,-/måned ekstra for det. Etter 3-4 mailer fikk jeg til slutt tilbud om å få kreditert disse 79,-.

Jeg valgte alikevel å si opp, skulle ha ngt jeg. En måned etter dukker det opp faktura som gjelder en god stund etter at oppsigelsen min skal gjelde. Jeg sender først mail uten å få svar, så ringer jeg inn, da sier dem at det ikke er registrert oppsigelse på meg. Jeg viser da til referansenummeret på mailene og han eller hun jeg snakket med skulle ordne opp. Det måtte 3-4 mailer til etter det for å ordne opp.

Ironisk nok kunne jeg nesten beholdt tiscali, for jeg fikk svar av ngt at jeg ikke kunne få adsl fra dem (dem hadde gjort en feil kredittvurdering), jeg gadd ikke rote med det, bestilte bluecom 2200/512 og sitter nå med det.

Bluecom har også 3 måneders oppsigelse.

Uansett hvilken ISP du velger, sjekk "fullstendig prisliste" og les gjennom oppsigelses vilkårene om iike annet.

Kan også nevne at tiscali har en merkelig løsning hvis du sier opp innenfor avtaletid (brudd på avtalen) så må du betale månedsavgiften ut avtaleperioden. Slå den dere.

Lenke til kommentar
Kan også nevne at tiscali har en merkelig løsning hvis du sier opp innenfor avtaletid (brudd på avtalen) så må du betale månedsavgiften ut avtaleperioden. Slå den dere.

Kan du finne en ISP som ikke krever deg for en kompensasjon dersom du bryter avtalen innenfor avtalt bindingstid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...