Windoge Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Siden jeg ikke har særlig stor kunnskap rundt det med bærbar PC, tenkte jeg dette å spørre her. Disponibelt beløp er 9000 kr, og for dette skal han ha seg bærbar maskin, veske og skriver. Maskinen må av praktiske årsaker kjøpes på enten Expert, Elkjøp eller Binders, altså lokalt. Håper på svar. Lenke til kommentar
Midran Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 av nyskjerrelse, hvorfor ikke webshop? vel, siden den må kjøpes på en av disse butikkene er det vel lurt å spørre om hvilke komponenter pc'en inneholder slik som ram hastighet og prosessor (, vet jo ALDRI hva som følger med i en Packard Bell PC ,du kan jo eventuelt spør om du kan sjekke pcen med Everest Home, men tviler du får da ).. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Fordi min mor vil hanskes med det lokalt, hvis noe går galt med maskinen. Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Kansje denne er noe http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Endret 13. april 2005 av SuSE Lenke til kommentar
hart Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Hvorfor ikke bare stikke innom disse plassene og grafse med seg det de har av informasjon/flyers om modellene.. Han vil sikkert ha mest for pengene tipper jeg. Regner med at for den prisen så får du en OK maskin til internett, skrivearbeide og tetris. Skal/må han ha noe å spille på så blir det straks vanskeligere.. Bæreveske koster rundt 250-300 flis, og en skriver får du jo fra 500,- og oppover. Sjekk litt tester av disse da blekkpatroner kan fort koste ham dyrt.. personlig har jeg god erfaring med min Canon 865i, men denne blir vel litt dyr igjen. SuSEs forslag fra elkjøp virket forresten helt greit. Minnet på disse kan du sannsynligvis selv lett utvide. Siden det er et integrert WLAN-kort fra intel så ser det ut til at den oppfyller kravene om å være en centrino Edit: fjernet noe, alder er ikke relevant Endret 13. april 2005 av hart Lenke til kommentar
Filla Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Blir vanskelig med spilling på en 9k laptop, bare sånn at det er klart før vi starter. Denne F/S V2000 har fått fine tilbakemeldinger både i prisguiden og på forumet. Den har den "nye" Celeron Mobile cpu'n, som i praksis er en Pentium M med litt mindre cache og minus speedstep. Den yter omtrent som tilsvarende MHZ Pentiun M. Jeg vet jeg linker til BestBuy som er en nettbutikk, men Bonus Expert selger disse også i butikkene sine (gjorde ihvertfall). BestBuy er Bonus Expert sin nettbutikk. Elkjøp sitt alternativ er Packard Bell med lik CPU.... Jeg klarer ikke PB så velger å avstå fra å kommentere den. De som liker PB / har prøvd PB får kommentere. - Foreslår ellers at du kjøper en 512 MB brikke med SO DIMM RAM, slik at bror din slipper å slave rundt med 256 RAM til WinXP. Du vil uansett ikke komme over 9k samlet. - Lykke til edit: Ser at BestBuy (BonusExpert) selger "ny" versjon av samme laptopen V2010 til 300 mindre enn utgående modell, da er vel det et noe bedre kjøp. Flott laptop til kr. 7699,- Her er den. Her er link til tilbakemeldingene på HWs prisguide på denne. Edit 2: Ryggsekk: Targus kr. 375,- RAM: 512 SO DIMM, Kr. 695,- Skriver: Canon iP1500, Kr. 695,- Totalt blir vel det.............æsj, det regner du ut sjøl Endret 13. april 2005 av Filla Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 For 7000 til 9000 kr får du typisk en maskin med disse spesifikasjonene: - Prosessor: Celeron M 1.4GHz eller 1.5GHz (helt ok, passe rask og passe stillegående/strømforbruk). Eventuelt en AMD XP-M 2400 eller noe raskere. Den er ok den også, men ingen konge. - Integrert skjermkort som deler minne med systemminnet (Intel Extreme Graphics). Det er ok til de aller enkleste spillene. - Skjerm på 15" og oppløsning 1024x768. Det kan være stor forskjell på kvaliteten på LCD skjermer, så sammenlign gjerne visuelt med PCer ved siden av. Se hvor skar den er, innsynsvinkel etc. - 40 GB harddisk på 4200 RPM. Greit og stille til surfing. - 256MB internminne. Det er ok, men sjekk om du kan oppgradere med en brikke til. Alle bærbare jeg kjenner har kun to minneslotter. - CD brenner/DVD avspiller. Er du heldig, så har den DVD brenner. Så hva kan anbefales av merker: Vel Medion har jeg hørt er tungvinte å reparere, Packard Bell hadde dårlige skjermer sist jeg sjekket laptops. HP/Compaq har ganske ok rimelige modeller. Et par eksempler: - Compaq: m/Celeron M 6995 kr på Elkjøp - Compaq m/AMD kr 8995 på Lefdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå