Jani2012 Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Printeren klikka, ok. Men skal en liten paperjam gjør at eg aldri kan printa igjen? Nå, hver gang er restarte, komme d opp en error "spoolsv.exe created an error." bla bla bla. Har hatt samme feil før, løste det ved å formatere, gidde ikke gjør det igjen, noen som vett ka som feile? og koss eg fixe d? Kjøre win2k pro sp1 (klare ikke installere 2'en for da får jeg "RCP Server inaccesable" eller no. - janicz - Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Haha, du suge jani! =) (jeg kjenner fyren) Har du lagt inn XP ennå, eller tviholde du på win2k som absolutt isje funke bra på din pc... :wink: Må le. Høgt, hardt og lenge! Jarle Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 21. november 2001 Forfatter Del Skrevet 21. november 2001 åååå så løye jarle. eg ler til og med... Når noe sånnt skjer, seie eg at d e på tide med XP. men så går eg te nogen me d, så ombestemme eg meg jækla fort. heile tiå noe som går meg på nervane. en dag veier sikkert de positive sidene med xp over de negative sidene (Gidde ikke å ramsa d opp her. nei. me tar d når me går ned på rema.) altså. hvis eg ikke får hjelp med denne feilen, så blir eg drit forbanna og formatere c:, men win2k ska inn på an igjen, og hvis an klikke etter eg installere SP3 (kommer snart trodde eg) så får eg nok prøva å leva me XP. - janicz - Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Kan du ver grei å legga fram nogen gode argumenter mot XP? Isje bitch om blåfargen, den kan du lett fjerna... :wink: Heile XP kan jo i bunn og grunn gjørs om te et tilnærma bugfritt win2k... Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 21. november 2001 Forfatter Del Skrevet 21. november 2001 win2k kjører raskere Lenke til kommentar
gloom Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 -en del- raskere faktisk. /g. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Ey, Jani! (Ingvar her) Fest i helgå? Eg komme opp! Formattering e gøy! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Jølle, har du ein 98SE CD? Ska fixa ein PC når eg e i området. Lenke til kommentar
arcade Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 For å ta problemet som oppstod først: Det er en bug i W2K som gjør at spooleren (skrivermodulen) av og til "knuses". Har opplevd dette både på Prof. og server utgavene. Dere kan se en rekke feilmeldinger i "hendelseslisten". Løsningen er å avinstallere SP1, da denne oppgraderte spooleren. Den gamle, fungerende spooleren blir da installert i stedet for (om du valgte å ta vare på gamle filer under inst. av SP1). Etter en omstart skal systemet fungere igjen, og det er bare å installere SP1 på nytt. PS! W2K er faktisk fremdeles bedre og raskere enn XP Et lite tips: Kjøp aldri et MS OS før minst ett 1/2 år etter utgivelse. Da slipper man unna de første bugsene, som garantert er tilstede. Arcade Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Jeg har aldri installert sp1, men det står i kontrollpanel at eg har an. Betyr det at eg har kanskje en win2k versjon som kommer med sp1 ferdig installert? Blir litt problematisk å fjerne SP1 da, tror jeg. Kor kan eg finna evt. uninstall til sp1? - janicz- PS: Ingvar og jarle, det ér vel fest, men ikke datafest. Jarle, ordne du dette? Eller ska eg snakka me folk i klassen? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Tips: aldri kjøp MS OS i d heile tatt. Brenn d (ikkje sånn fysisk då). Jani: Fest hos Jølle i helgå, inviter heile Forus ;p Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Haha, fest ja, regn med d! Komme d møye folk, så drar eg fra minimagen! I got a lethal weapon, and aint afraid to use it!! =) Men anyway, ja eg har win98se, men du får d isje! Du ska innstallera XP!!! MUAAHAHAHAH! Evt win2k, har d og... Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 23. november 2001 Forfatter Del Skrevet 23. november 2001 Gidd å snakk om fest når eg trenge hjelp!? Vett noen hvordan jeg avinstallere "ferdiginstallert" SP1? - janicz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 avinnstalere sp1? hahha! formater og lån pre release corporate final 2000 av meg... =) Lenke til kommentar
arcade Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Om du har installert SP1 eller SP2 så skal disse kunne avinstalleres via "fjern programmer" i kontrollpanelet (om du har brukt standardinstallasjonen av SP'ene) Etter at dette er gjort, skal skrivermodulen funke igjen, og det er bare å installere SP1 eller SP2 igjen. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 sjekk i control panel,admin,component services, sjekk om printspooler er manuel, eller automatic or enabled,sett isåfall på automatic,vill anbefale deg å laste ned sp2 så slipper du noen problemer med skriveren Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 jarle: win2k ER bugfritt i sterk kontrast til *korse seg* XP Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 +at det er _tregeeeere_ Lenke til kommentar
arcade Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Problemet med denne "bug'en" i W2K er at spooleren er kaputt, og selv om du starter den som en manuell service (som du vil se i hendelseslisten slår maskinen den av under oppstart pga. feil), vil det samme problemet oppstå neste gang du prøver å skrive ut. Om du ikke har SP1 eller SP2, vil jeg anbefale det, da disse erstatter den ødelagte spooleren. Arcade Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 å så gjerne eg vil ha sp2, angre at eg ikke installerte det. (glemte d heilt ud), for nå er problemet at når jeg vil oppgradere til SP2, så kommer det "RCP server unavailible". Sliter fortsatt fordi jeg finner ikke noen avinstallasjons program for sp1. (har aldri installert det). Lurer på om det finnes noen måte jeg kan deaktivere alt manuelt og starte sp2 intallasjon uden at d bler RCP error.. (eg har win2k cooperate edition, kanskje det e me ferrig installert sp1?) - janicz - PS: såklart ruler win2k mer en xp! PS: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå