elkenzaal Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hei! Etter at jeg bestillte min ny maskin på nettetventet jeg på deler fra to butikker,PSData og datashop.no. Siden dette ble mye for dem å sende kom det fra begge butikker to kolli og det viste seg at fra begge butikkene kom bare det ene kolli til meg. Etter uker med venting og ingenting som skjedde og jeg hadde meldt pakkene svanet kom tilslutt Posten å sa at de hadde gjort en feil. dvs. at når feks. PSData leverer inn en pakke blir den registrert med en strekkode på pakken, men i tillegg hadde Posten satt på en intern strekkode lapp på pakken og ikke registrert inn pakken med det orginale forsendelsenummeret. På denne måten ble ikke pakken min registrert på posten og mye mye venting ble resultatet. Hvis noen opplever det samme gjør dem oppmerksom på postkontoret at dette kan være en av grunnene og at de bør sjekke oppi tilfellet. Hilsen en som ventet 2 uker på Cpu'ene etter alt det andre var kommet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Huff, jeg har også "mistet" pakker i posten som plutselig dukker opp et par uker for sent. Har man ikke noen krav ovenfor posten i slike tilfeller? (Etter prinsippet om at det ikke skal lønne seg å gjøre jobben man er betalt for dårlig eller mangelfullt) Om ikke annet så kan man vel i det minste få refundert portoen siden posten har brutt "kontrakten" om levering innen en gitt tid. "Kontrakten" er den juridiske avtalen man inngår når man betaler for noe. Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 På posten sa de til meg at hvis ikke pakken kom kunne jeg gi beskjed til stedet der jeg kjøpte varen at de skulle sende en ny pakke og ta erstatningsansvaret med dem. Men det hjelper jo ikke meg npr jeg har alt bortsett fra opteron 242 cpu'ene. Fra jeg bestillte cpuene til jeg fikk dem hadde prisen på amd's cpu'er sunket så mye at jeg kunne fått opteron 244 for samme prisen hehe. Lenke til kommentar
jl Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Har også dårlig erfaring med pakker som blir sendt som flere kolli. En gang fant de igjen en kollo i Jønkøping tre uker etter at jeg fikk den første kolloen. Uken før fant de en annen på mitt lokale postkontor. Den hadde etter all sannsynlighet ligget der i to uker uten at de kunne finne den. Ikke så rart, den var jo bare en meter lang og veide ti kilo... Sannelig ikke lett å finne slikt. mvh jl Lenke til kommentar
frentix Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Har også hatt lignende problemer. Det vanligste for meg er at de "glemmer" å gi meg hentelapp , slik at pakken ligger på postkontoret opptil 2 uker før de ringer meg og spør hvorfor jeg ikke har hentet pakken. Dette er litt irriterende for å si det mildt, for jeg går da utifra at det er pakken som ikke er kommet. Lenke til kommentar
Inja Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Man har krav på å få porto tilbake betalt når Posten ikke klarer å levere en tjeneste under en hvis tidsperiode. Det er bare å gå å spørre om det. Fikk vite det av en som jobber i posten. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Posten har køddet mye med sporingsnummer i det siste. Bestillte noe fra avhifi.no som tok flere uker siden posten hadde problemer av en eller annen sort, så sporingsnummeret ble helt annerledes enn det opprinnelig var, å da er det jo ikke bare å finne pakken igjen >_< Lenke til kommentar
Inja Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ja, la merke til det. Bestilte noen ting fra england og pakken kom på fredag. og på tirsdag rundt 18 tiden ble den satt på omlastingsterminalen. Som regel pleier pakka og komme dagen etter på hos om lastingsterminalen. Men 2dager er litt uvanlig. samtidig at sporing blir oppdatert kl 18 på kvelden Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Har erfart tidligere at det på dette forumet er mange som forsvarer Posten, f.eks. når det er snakk om sen postgang (man må jo ha forståelse for at posten ikke har ansatte som jobber på ettermiddag/kveld/natt eller i helger eller gud vet). Nå forbanner jeg Posten selv igjen... Bestilte en mp3-spiller fra Komplett som ble registrert hos Posten 11.04 kl. 12.48. Samme dag kl. 19.21 har den klart å komme seg til Oslo. Neste dag kl. 10.21 registreres pakken i Drammen. Normalt skal så pakken sendes til min hjemkommune som er Sigdal. Sigdal ligger midt i Buskerud, ca. 1 times kjøring fra Drammen. Men Posten har ikke lyst til det og sender pakken heller til Røyken, som ligger lengre unna Sigdal enn det Drammen er...Kiwi Røyken mottok pakken kl. 08.24 i dag morges og der har den befunnet seg siden. Vet ikke hva slags gjøker som befinner seg på Kiwi Røyken, men lese kan de i hvert fall ikke. Når jeg så ringer til Postens servicetelefon beklager de og uffer seg. "Det har nok skjedd en feil her". Det var jo ikke verst å innrømme da (les: ironi). Vel, det er kanskje mitt problem at jeg bor midt på bondebygda, og jet forventer vel kaaanskje ikke at posten skal komme dagen etter. Men jeg betaler da min porto og forventer levering... Endret 13. april 2005 av Rune69 Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Man har krav på å få porto tilbake betalt når Posten ikke klarer å levere en tjeneste under en hvis tidsperiode.Det er bare å gå å spørre om det. Fikk vite det av en som jobber i posten. Hentet fra Postloven: § 22. Erstatning Postoperatør plikter å betale erstatning for uregistrert postsending som er skadet, bortkommet eller forsinket, dersom dette skyldes grov uaktsomhet. Postoperatør plikter å betale erstatning for registrert postsending som er skadet, bortkommet eller forsinket. Ved forsinkelse av registrert postsending plikter postoperatøren bare å yte erstatning dersom forsinkelsen skyldes grov uaktsomhet. Kravet om grov uaktsomhet gjelder ikke i de tilfeller der det er betalt et særlig vederlag for at postsendingen skal komme raskt fram eller for særskilt avtalt leveringstidspunkt/-periode. Postoperatør er likevel ikke erstatningspliktig dersom skaden, tapet eller forsinkelsen skyldes: a) feil eller forsømmelse fra den skadelidtes side; b) postsendingens beskaffenhet; c) manglende eller mangelfull emballering eller d) forhold som postoperatøren ikke kunne unngå og hvis følger virksomheten ikke kunne avverge. Postoperatør kan betale erstatning utover det som følger av denne bestemmelsen i henhold til leveringsvilkår denne tilbyr. Postoperatør skal informere kundene om ansvarsbetingelsene og sine leveringsvilkår på en hensiktsmessig måte slik at informasjonen er lett tilgjengelig for allmennheten. Departementet kan i forskrift fastsette nærmere bestemmelser om erstatning for postsending som er skadd, bortkommet eller forsinket. Krav om erstatning etter denne lov foreldes etter ett år, regnet fra dagen etter at postsendingen er innlevert til postoperatøren. Det står ikke noe om tidsperspektiv her, noe som vel er i Postens interesse. Skulle forbause om slurv fra Posten gir erstatning... Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Samme skjedde med meg da jeg bestilte logitech Z-5300. Bestilt 27 desember tror jeg.. Hvert fall før nyttår, og jeg hadde hatt pakken før nytt år. I steden fikk jeg den lenge etter, husker ikke nøyaktig, men det var lenge. Så faktisk pakken da jeg var der første gangen, hadde de bare sett på navnet hadde jeg sittet med høyttalerne før nytt år, i steden for lenge etter. Da var jeg førnøyd kan dere tro ja. Edit: De scanna feil nummer på pakken . Endret 13. april 2005 av Christer1 Lenke til kommentar
Battone Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Det du bør gjøre til neste gang er ¨ringe webshoppen du handler fra, la oss si ca etter 4 dager, 1-2 dager om pakken ikke er registrert på posten.. Poenget mitt er at du eier ikke varen før den er deg i hende, dermed er det f.eks. psdata sitt ansvar å kontakte posten og ordne opp... Ev. gi deg ny vare.. Endret 13. april 2005 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå