Gå til innhold

Thats write DVD-R ulik mediakode, hvem er best?

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser nå flere steder at de selger Thats Write DVD-R plater der det er oppgitt forskjellige media koder (produsenter)

Kan jeg gå ut fra at dette ikke er tull, og i så fall regne med samme kvalitet som andre plater fra samme produsent?

De jeg har sett er CMC, Optodisk, Ritek og Princo.

Hvis disse mediakodene stemmer, burde det jo være mulig å plukke ut de beste platene, Thats Write er jo veldig billige. Men de jeg har prøvd før har ikke vært noe å skryte av.

Noen tips om dette?

Har en NEC ND-2500, hva vil evt. virke best på denne? Brenner mest -R plater...

Hilsen Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Best:

Ritek / CMC - vet ikke hvilken av disse jeg foretrekker, er omtrent like bra.

Dårlig:

Optodisc

Dårligst:

Princo

og JA det er stor kvalitetsforskjell mellom princo/optodisc og ritek/CMC.

Men så er det om That's write har bestilt førstesortering eller dårligere sortering... Hvis det er førstesortering bør de være like bra som and merker fra ritek/CMC.

Erfaringsmessig så er That's Write Optodisc av dårligere sortering enn samsung optodisc.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Har sett på de Samsung Pleomax 8x DVD-R som er printbare. Er disse stort sett bedre enn thats write uansett, eller vil de thats write produsert av Ritek / CMC være vesentlig bedre?

Har som sagt en NEC ND-2500 og brenner en del plater for avspilling på PS2 og stasjonær DVD spiller. Sliter med å brenne gode plater til PS2, selv om jeg bruker mest Verbatim DVD-R

I vanlig DVD spiller funker det meste greit.

Hvis jeg evt. skulle kjøpe ny DVD brenner, hva ville da være et bra valg?

Nettulf

Lenke til kommentar

Ritek/CMC vil uansett være bedre enn optodisc.

PS - print belegget på optodisc platene er svært dårlig - utskriftene blir svært matte og printbelegget er for ujevnt.

Mine favorittbrennere nå er BenQ DW1620A (kommer snart ny modell), LG GSA-4163B/GSA-5163D og Pioneer DVR-109D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...