Gå til innhold

xfx geforce 6800ultra med 512mb ram! :D

Anbefalte innlegg

ser at de far inn xfx 6800u kort med 512 snart :Dtouch me!

tror detta klarer å kjøre s.t.a.l.k.e.r GANSKE så bra :yes: litt dyrt da men :D komfirmert neste måned så *glede seg* tro hvordan det blir å kjøre det på SLI da. 1gig vram :dribble:

edit: har søkt etter lignende poster men fant ingen så lagde en her

Endret av hansol123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du kjøper må du huske å poste 3Dmark scoren :thumbup:

Noen som vet når ATI kommer i butikkene med 512mb ram??

tror det ikke er så lenge til ati kommer med 512 mb version

Høres ikke ut som om ATi kommer med noe 512Mb versjon av X850... R520 kommer nok derrimot med 512Mb

Ytelsen skal bli bedre i høye oppløsninger med mye AA og AF, særlig i nye spill som Doom III, HL2 osv...

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0403012429.html

The web-site claims that according to Sapphire, RADEON X850 XT flavour with 512MB of local buffer is unlikely to be a commercial products “because of the low yields,”
Lenke til kommentar
får håpe rammen er lik eller høyere klokka da. det er tåpli hvis den er klokka ned.

nå kan jeg angre meg for at jeg kjøpte pov6800gt nå :hrm::thumbup:

edit:

men er det garantert noe ytelses boost da?

håper det blir det ja :D nå er det bare å glede seg til stalker kommer :w00t:

Lenke til kommentar

kjøre neste likt så på ultra kortet.. e bare at du har 512minne .... men det ska sparka godt fra seg.. vett at gainward koret ska være enda bedre.. www.gainward.se der kan dere se. kjøre nesten likt. men kan sikkert klokkes helt sykt;) ska kjøpa meg leadtek px6800GT "SLI" nå snart jeg. eller gainward sin 6800GT GS GLH.... "SLI" eller bare XFX men har hørt litt kjipe ting om de.. men vettkje eg. vett at gainward sinn kjører 400/1200.. det e ganske bra+ at den har 1.6ns minne;) litt offtopic

Lenke til kommentar
ser at de far inn xfx 6800u kort med 512 snart :Dtouch me!

tror detta klarer å kjøre s.t.a.l.k.e.r GANSKE så bra  :yes:  litt dyrt da men :D komfirmert neste måned så *glede seg* tro hvordan det blir å kjøre det  på SLI da. 1gig vram  :dribble:

edit: har søkt etter lignende poster men fant ingen så lagde en her

Jeg ville ikke engang vurdert det kortet grunnet den svært stive prisen, og sist men ikke minst, at R520 kommer om få måneder.

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt 6600GT (fra kr. 1 439).

Hvorfor er dette lurt?

• R520 kommer om noen få måneder

• 6600GT kan kjøre alle nye spill ganske bra, og er en glimrende midlertidig løsning.

• Verdien synker bare noen hundrelapper når du selger det ved overgangen til R520.

• R520 med 256MB minne kommer nok til å koste under kr. 5 000. 512MB-versjonen lanseres etter ryktene noen få måneder etter introduksjonen av R520.

Betenkligheter

• AMR (ATIs SLI) fungerer sannsynlighetvis ikke på SLI-hovedkort, men ATI lanserer snart et eget chipset. Hvis du ikke skal kjøre to kort samtidig trenger du selvsagt ikke et nytt hovedkort.

6800Ultra er nok generelt for svak til å utnytte 512MB effektivt (hvis en ekskluderer SLI). Everquest 2 trenger 512MB for å kjøre med maksimal grafikk. Doom 3 sies å trenge det samme hvis en bruker Ultra-innstillingen (har ingenting å si for grafikken siden en bare kjøre teksturer ukomprimert).

Jeg regner med at 512MB-utgaven av R520 vil utnytte minne ganske bra siden den er mye raskere enn ett 6800Ultra.

Du må huske på at du ikke får dobbelt så mye minne ved å kjøre i SLI.

Hvis du vil vite mer: Ytelseguide: High-End (fra 6600GT / X800SE)

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke engang vurdert det kortet grunnet den svært stive prisen, og sist men ikke minst, at R520 kommer om få måneder.

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt 6600GT (fra kr. 1 439).

Hvorfor er dette lurt?

• R520 kommer om noen få måneder

• 6600GT kan kjøre alle nye spill ganske bra, og er en glimrende midlertidig løsning.

• Verdien synker bare noen hundrelapper når du selger det ved overgangen til R520.

• R520 med 256MB minne kommer nok til å koste under kr. 5 000. 512MB-versjonen lanseres etter ryktene noen få måneder etter instruksjonen av R520.

Betenkligheter

• AMR (ATIs SLI) fungerer sannsynlighetvis ikke på SLI-hovedkort, men ATI lanserer snart et eget chipset. Hvis du ikke skal kjøre to kort samtidig trenger du selvsagt ikke et nytt hovedkort.

6800Ultra er nok generelt for svak til å utnytte 512MB effektivt (hvis en ekskluderer SLI). Everquest 2 trenger 512MB for å kjøre med maksimal grafikk. Doom 3 sies å trenge det samme hvis en bruker Ultra-innstillingen (har ingenting å si for grafikken siden en bare kjøre teksturer ukomprimert).

Jeg regner med at 512MB-utgaven av R520 vil utnytte minne ganske bra siden den er mye raskere enn ett 6800Ultra.

Det er ganske festelig å se at det er så mange på dette forumet som tror at R520 er den "store frelseren"... :roll: Særlig da de fleste spessifikasjonene kun er basert på rykter...

Skal nok ikke se bort i fra at det kommer til å få ganske god konkuranse akkuratt som de har idag...

Lenke til kommentar
Raptor,13/04/2005 : 15:25]

Det er ganske festelig å se at det er så mange på dette forumet som tror at R520 er den "store frelseren"...  :roll: Særlig da de fleste spessifikasjonene kun er basert på rykter...

Skal nok ikke se bort i fra at det kommer til å få ganske god konkuranse akkuratt som de har idag...

Det stemmer at de fleste spesifikasjonene er basert på løse rykter. Å anse R520 som den "store frelseren" er tåpelig, hvis noen skulle mene det.

Grunnene til min pro-R520-holdning

• Etter ryktene skal R520 lanseres noen få måneder før den neste generasjonen til nVidia.

• Jeg mener at det er idioti å kjøpe de dyreste kortene noen få måneder før en ny generasjon skjermkort lanseres.

• R520 kommer uten tvil til å være mye raskere enn ett X850XT PE / 6800Ultra, men jeg tviler på en fordobling av ytelse.

Jeg tror også at konkurransen også denne gangen blir hard mellom nVidia og ATI.

Lenke til kommentar
får håpe rammen er lik eller høyere klokka da. det er tåpli hvis den er klokka ned.

nå kan jeg angre meg for at jeg kjøpte pov6800gt nå  :hrm:  :thumbup:

edit:

men er det garantert noe ytelses boost da?

Nylig kjøpt 6800GT jeg også.

Det holder nok lenge fremover det også :thumbup:

Det at nvidia lanserer 512mb 6800U, kan vel tyde på at 6800 brikken kommer til å være nvidias satsning en stund fremover. :shrug:

Endret av cyberho
Lenke til kommentar
Raptor' date='13/04/2005 : 15:25'] Det er ganske festelig å se at det er så mange på dette forumet som tror at R520 er den "store frelseren"... :roll: Særlig da de fleste spessifikasjonene kun er basert på rykter...

det er sant, men sjansen for at det er noe sanhet i ryktene er der.

Grunnene til min pro-R520-holdning

• Etter ryktene skal R520 lanseres noen få måneder før den neste generasjonen til nVidia.

• Jeg mener at det er idioti å kjøpe de dyreste kortene noen få måneder før en ny generasjon skjermkort lanseres.

• R520 kommer uten tvil til å være mye raskere enn ett X850XT PE / 6800Ultra, men jeg tviler på en fordobling av ytelse.

samme som meg det

Lenke til kommentar
ny generasjon nvidia kort alerede??

nei det er ikke noe ny generasjons kort.

det er enkelt og greit et 6800ultra kort med 512mb ram.

ikke noe mer enn det.

edit:

Nylig kjøpt 6800GT jeg også.

Det holder nok lenge fremover det også

det gjør det :)

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...