jeyjey88 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Går det ann å sette radiator i en 12V kjøleboks? Vil det komme kondens? Temperaturen vil jo synke drastisk!!! Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg tror nok at kjøleskapet ditt ville tatt kvelden, det er ikke laget for å måtte fjerne varme hele tiden. Det hadde nok funket i ett par dager, og kanskje noen uker, men permanent tror jeg ikke det ville funket. Dette gjelder i alle fall vanlige kjøleskap. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Tror ikke at boksen ville taklet all varmen, ergo har lufta i den blitt varemer og varmere.. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 hva om man mounter vifter inni der, slik at den kalde lufta blåses ut? Hører jeg noen si Papst, stillhet? Hvis man da isolerer godt og lager vifter, som jeg viser til på min überflott tegning! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 her kom bildet! Skjønner hva jeg tenker på? ISDN AND MODEN WARNING! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 hva om man mounter vifter inni der, slik at den kalde lufta blåses ut? Hører jeg noen si Papst, stillhet? Hvis man da isolerer godt og lager vifter, som jeg viser til på min überflott tegning! Ett par vifter vil ikke gjøre det lettere for kjøleboksen. En kjøleboks er ikke beregna på å kjøre på fullt i lange perioder, derfor vil den ta skade av å stå permanent på. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 de viftene vil jo blåse ut den kalde luften som kjøleskapet lager før det blir noe særlig kaldt, det tar jo tid å kjøle ned også. kommer kanskje til å synke noen få grader, helt til kjøleskapet er ødelagt... Lenke til kommentar
MagE Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 en 12V kjøleboks er jeg temligt sikkert på at bruker et peltier. men tror ikke det er rare tempraturen du vinner på det. (om det er et 40W pelt) men jeg kan trygt si at kjøleboksen din ikke vil ta kvelden med det første. peltier jobber uansett om hvor varm lufta er(sålenge det ikke er over 130*C etter det jeg har hørt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå