Joffer Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Når en maskin oppdatere klokka fra en ntp server, er det bare system tiden som settes, eller vil hwclock også bli rettet? Jeg lurer på hva som skjer med klokka på en maskin dersom den rebootes og ntp ikke er tilgjengelig igjen når maskinen er oppe igjen. Lenke til kommentar
laroys Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Når en maskin oppdatere klokka fra en ntp server, er det bare system tiden som settes, eller vil hwclock også bli rettet? Jeg lurer på hva som skjer med klokka på en maskin dersom den rebootes og ntp ikke er tilgjengelig igjen når maskinen er oppe igjen. de fleste distribusjoner sync'er systemklokken med hardware klokken ved shutdown/reboot ....mener jeg. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Når en maskin oppdatere klokka fra en ntp server, er det bare system tiden som settes, eller vil hwclock også bli rettet? Jeg lurer på hva som skjer med klokka på en maskin dersom den rebootes og ntp ikke er tilgjengelig igjen når maskinen er oppe igjen. de fleste distribusjoner sync'er systemklokken med hardware klokken ved shutdown/reboot ....mener jeg. Jepp. HW-klokka vert stilt etter systemklokka ved shutdown/reboot, så om NTP er utilgjengeleg ved neste oppstart vil klokka vere etter HW-klokka. Endret 13. april 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Var det jeg trodde Hva skjer så om maskinen er operativ, men ntp serveren går ned? Stemmer det at maskinen (ntpd?) lærer etter hvert hvor mye systemet drifter fra riktig tid, slik at den klarer å opprettholde ganske så riktig tid? Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Nytt spørsmål/oppfølging: Hvor ofte synker ntpd klokken mot andre ntp-servere? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Nytt spørsmål/oppfølging: Hvor ofte synker ntpd klokken mot andre ntp-servere? Hvilken distro? I Ubuntu blir klokken i hvert fall syncet med NTP-serveren ved alle startups. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 redhat og trustix for øyeblikket. vet den synker hver startup, men dette er server, som står oppe 24/7. ntpd må jo synke flere ganger enn bare ved hver startup. Jeg har satt opp ntpd til å synce mot no.pool.ntp.org. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå