andnet Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) NF7-S v2.0 XP 2500+ barton Corsair TwinX PC4000 2x256 Sapphire Radeon 9600xt Lånte Pc`n vekk til en "kompis". Når jeg fikk den igjen og skulle skru på fikk jeg ingen skjermbilde. I starten pep den i 1 sek med 5 sek intervall. Har testet å ta ut batteri/resette bios, brukt kun 1 ram-brikke, byttet på ram-slots. Plutselig sluttet den å pipe når jeg slo den på (fortsatt uten skjermbilde), selv når begge ram-brikkene var ute (skal den ikke pipe uansett da?) Nå piper den igjen uansett hva jeg gjør. Mistenker ødelagt hovudkort, men om noen har et annet forslag tar jeg imot alt med åpne hender og stor takk. edit: PC`n har stått en stund uten å fungere, og når jeg for 1 uke skrudde på for å se hva som var galt, fungerte det, den boota rett inn i windows (eneste feil var at det kom "cmos checksum error" i oppstarten). Men dagen etterpå var det tilbake til pipeyder og svart bilde på skjermen. PS: alle unødvendige komponenter er koblet fra, en annen skjerm er testet, og CPU`en ser ikke svidd ut, så problemet må vel ligge i HK/Ram/Skjerm-kort. Endret 13. april 2005 av andnet Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hvis du får piping og ikke noe skjermbilde kan det jo være skjermkortet som er defekt/mangler kontakt eller lignende. Når jeg bygde PCen min, pep PCen uten skjermbilde fordi kontakten til skjermkortet ikke sto i. Har du prøvd med et annet skjermkor? Det kan jo være smart, pluss å resette CMOS (et batteri på hovedkortet). Ta det ut og vent noen minutter og sett det i igjen. Den oppstarten du greide, kan jo ha vært et siste livstegn fra skjermkorte eller noe. Mine tips: Resett CMOS og prøv et annet skjermkort. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 jeg blir vertfall ikke klok på denne pc`n. jeg gjorde som du sa, tok ut batteri og lot det ligge i 1 time, skaffa et nytt skjermkort som jeg vet fungerer og satte det i. når jeg skrudde på viste skjermbildet i 10 sek, frem til "press delete to enter bios"-skjermbildet var ferdig. etter det ble power-lyser på skjermen orange (som i off-modus) og slik har den vert siden. hva er defekt? evnt. hva kan jeg ellers prøve for å få den igang? takker for alle svar Lenke til kommentar
Dmitri Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hei! Den bpngen som du hører forteller deg egentlig om problemmen din! Du må se på manualen til hovedkorte der finner du hva forskjellige bippe koder betyr! Og hva du mener med at den bipper i 1 sek m 5 sek intervalle!!!??? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Mener hovedkortet dit har en Award bios: Her er beepkodene. 1long, 2 short Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly. Also, check to ensure the monitor cable is connected properly. Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory. 1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card. High frequency beeeps while running Overheated CPU Check the CPU fan for proper operation. Check the case for proper air flow. Repeating High/Low CPU Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. May also be due to excess heat. Check the CPU fan or BIOS settings for proper fan speed. Hilsen tukols Endret 14. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 er ganske sikker på at det er ram brikken som er deffekt, prøv med ein annen Lenke til kommentar
andnet Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 takk for gode innlegg! men det merkelige nå er at den ikke lenger piper, jeg får bare ikke skjermbilde... skjermen begynner aldri å lyse grønt liksom... jaja får få tak i en ny rambrikke jeg kan teste Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 kan jo også ver cpu som er deffekt, har hatt det problemet også , da fikk eg ikke bilde på skjermen, men eg trur mest sansynlig at det er hket eller ram brikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå