siDDis Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Dette skal eg lesa frå ein fil Svein Borgen; Skibakken 12; true; 3; Eirik Krates; Himmeldalen 29; false; 0; Det det første er namn(string), andre adresse(string), tredje sperrakonto(boolean) og fjerde anmerkninger(int) Eg prøver å lesa eksempler frå boka mi, og ellers på google, men det er så mange varierte svar og dårlege eksempler som gjer detta skikkeleg vondt å forstå. Kva med eventuelt ein filstruktur basert på xml istadenfor? Lenke til kommentar
Patton Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Xml-format er aa anbefale. Strukturen er veldefinert og det finnes gode java-biblioteker som kan parse xml-filer og konvertere dem til DOM-objekter, slik at det er "enkelt" aa hente ut informasjonen. JDOM er et eksempel paa et godt java-bibliotek som kan lese og skrive til xml. Eksempel paa bruk: http://www.oracle.com/technology/oramag/or...ep/o52jdom.html En innfoering i DOM-objekter: DOM Tutorial Endret 13. april 2005 av Patton Lenke til kommentar
boemane Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Dette skal eg lesa frå ein fil Svein Borgen; Skibakken 12; true; 3; Eirik Krates; Himmeldalen 29; false; 0; Det det første er namn(string), andre adresse(string), tredje sperrakonto(boolean) og fjerde anmerkninger(int) Eg prøver å lesa eksempler frå boka mi, og ellers på google, men det er så mange varierte svar og dårlege eksempler som gjer detta skikkeleg vondt å forstå. Kva med eventuelt ein filstruktur basert på xml istadenfor? Det enkleste er nok å bruke en XML fil. Jeg har strukturert om til en XML fil og laget en enkel XML parser i Java... ReadXML.java. Fikk ikke fargekoding og indent i XML eller Java her, så har lagt inn koden i Devsiden Pastebin: http://www.devsiden.info/index.jsp?side=pastebin&pasteid=4 Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Svein Borgen; Skibakken 12; true; 3; Eirik Krates; Himmeldalen 29; false; 0; Hvis du ikke ønsker å begynne med xml, som nok er å anbefale, så er følgende den enkeleste: while (filleser.harFlereLinjer()){ StringTokenizer st = new StringTokenizer(filleser.nesteLinje(), ";"); String navn = st.nextToken(); String adresse = st.nextToken(); Boolead status = new Boolean(st.nextToken()); int alder = st.nextToken(); Person p = new Person(navn, adresse, status, alder); arraylist.add(p); } Lenke til kommentar
boemane Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Svein Borgen; Skibakken 12; true; 3; Eirik Krates; Himmeldalen 29; false; 0; Hvis du ikke ønsker å begynne med xml, som nok er å anbefale, så er følgende den enkeleste: while (filleser.harFlereLinjer()){ StringTokenizer st = new StringTokenizer(filleser.nesteLinje(), ";"); String navn = st.nextToken(); String adresse = st.nextToken(); Boolead status = new Boolean(st.nextToken()); int alder = st.nextToken(); Person p = new Person(navn, adresse, status, alder); arraylist.add(p); } Ville nok ha lagt til noen trim() der for å være på den sikre siden og få fjernet litt whitespace... Boolean status = new Boolean(st.nextToken().trim()); Endret 15. april 2005 av boemane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå