Gå til innhold

Dårlig komplett.no erfaring!


Anbefalte innlegg

I september 2003 kjøpte jeg en laptop (Amilo d8830) fra Komplett.

 

Denne maskinen har vært plaget av feil og vært nesten mer på service enn i bruk.

Den har nå hatt 3 servicer pga. HDD og nå sist fordi skjermen sluttet å fungere etter lang tid med flimring og veldig ustabilt bilde. Hver service har tatt nesten 2 uker å gjennomføre!

 

Sist service kommer maskinen tilbake etter 3 uker med en løs skrue og en skjerm som ikke er fastmontert godt nok!

Tar i ren frustrasjon direkte kontakt med Fujitsu Siemens for å klage på produktet.

Hvor Fujitsu Siemens sier klart og tydelig at de forstår min frustrasjon og at de vil ha den returnert til sin service partner slik at de kan bekrefte problemene også se på muligheten for å heve kjøpet. Men at det er primært Komplett som skal håndtere denne saken.

Forståelig nok ikke sant? Jeg kjøpte den jo hos komplett og derfor har komplett ansvaret med å håndtere saken.

 

Når jeg så tar kontakt med komplett svarer de først med å si at de har inget ansvar.

Men at jeg må ta kontakt med Fujitsu Siemens for å heve kjøpet hvis jeg hevder at kvaliteten på varen er for dårlig.

 

Mener nå jeg har vært en veldig snill kunde. Jeg kunne ha krevd å fått hevet kjøpet etter at HDD gikk i stykker for 3. gang men valgte å gi komplett en sjanse til. Jeg ba heller aldri om utlånspc i denne perioden.

 

Når jeg så spør om utlånspc i mellomtiden mens denne saken vurderes, sier de siden maskinen ikke har en mangel (bare en ekstra skrue som skulle vært fastmontert et eller annet sted) vil de ikke hjelpe meg med dette heller.

 

Hele denne saken har en ekkel bismak og føler at jeg nå blir straffet fordi jeg ga komplett 1 sjanse til for å reparere maskinen. Maskinen har beviselig altfor dårlig kvalitet.

 

Jeg hadde forventet bedre kundeservice komplett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

"Guess who" - 'Gæt hvem' - ja?

 

Innlegg fra førstegangsbrukere er vanskeligt å ta alvorligt. Har vert mange mystiske og negative webshoperfaringer av denne typen.

 

Mvh

Kimmer

Jeg synes innlegget virker seriøst. Alle her har hatt sitt førte innlegg èn eller annen gang. Og ja, jeg vet at mange har blitt tatt på "fersken" i sitt førtse innlegg. Men det må vel være mulig å gi personen en mulighet, før man kaster seg over han/ henne, for så å komme med beskyldninger. Helt personlig sysnes jeg det begynner å bli alt for mange "frøken-detektiver" på forumet.

Lenke til kommentar

Går ut fra at Effekt håndterer service på FSC maskiner solgt i denne perioden. Unntaket er hvis du får feil på maskina i løpet av en kort periode etter kjøp, da er det Komplett som håndterer saken som DOA. Dette var vel nedfelt i vilkårene da du kjøpte maskinen, og således har IKKE Komplett noe formelt ansvar i denne saken. Lånemaskin i forbindelse med et webshop-kjøp synes jeg høres litt tåpelig ut at du forventer. Marginen på slike varer er alt for liten til slikt. Hvis du derimot er helt avhengig av å ha fungerende maskin kjøper du deg heller en avtale som hjelper deg med det, f.eks. hos Dell. Sist jeg sjekket kostet dette mellom 3 og 4 lapper i tillegg når du kjøper maskin. Dessverre ser det ut at mange velger å spare disse pengene, og heller sutre i ettertid når forhandleren ikke ordner dette for egen bekostning når uhellet er ute.

 

Det har vært svært mye negativ omtale om Effekt, og det kan kanskje være noe i det i og med at FSC Norge byttet til Infocare som servicepartner. Maskiner solgt før byttet av partner er fortsatt Effekt sitt ansvar.

 

Anbefaler at du heller tar kontakt med FSC og får avklart muligheter for heving av kjøpet, og om dette eventuelt skal gå gjennom Komplett. Jeg betviler dog det siste.

Lenke til kommentar
Lånemaskin i forbindelse med et webshop-kjøp synes jeg høres litt tåpelig ut at du forventer. Marginen på slike varer er alt for liten til slikt.

 

Det er irrelevant om butikken er en webshop eller ei. Jeg siterer forbrukerkjøpsloven:

"Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen."

 

Anbefaler at du heller tar kontakt med FSC og får avklart muligheter for heving av kjøpet, og om dette eventuelt skal gå gjennom Komplett. Jeg betviler dog det siste.

 

Leste du innlegget? Det første jeg gjorde var å ta kontakt med Fujitsu Siemens.

Lenke til kommentar
Det er irrelevant om butikken er en webshop eller ei. Jeg siterer forbrukerkjøpsloven:

"Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen."

Kanskje du skulle ta med resten også? Dersom det er en urimelig kostnad eller ulempe for butikken å låne deg en PC, så har du ikke krav på det. At Komplett skal sende deg en PC mens din er på reparasjon vil jeg kalle urimelig. De får fraktkostnadene på den, i tillegg til at de må ta verditapet på PCen du får låne. Dette verditapet er så stort for en vanlig butikk at det er sjelden du får låne-PC fra dem, og en webshop har ikke noen større marginer enn andre.

Lenke til kommentar

komplett solgte varen, således er de ansvarlig ovenfor kunden ved reklamasjon. De kan ikke frasi seg dette ansvaret, men er enig i at låne pc kanskje blir dyrt. Dog er det formelt korrekt at kunden skal ha det, men spørsmålet er om vesentlig kostand kan brukes her.

 

du skal ikke måtte kontakte produsent for heving, men butikk så enkelt er det

Lenke til kommentar

Stemmer det ja. Forbrukerkjøpsloven siet at man skal kontakte selger ved reklamasjon. Dog har de fleste produsenter, hvertfall blandt de større PC-produsentene en ganske grei policy på at du kan ta det direkte med dem.

Lenke til kommentar
Her har du alle tingene du har rett til :)

 

Edit: leif

Det stemmer nok ikke helt. Det du har linket til er Kjøpsloven (kjl.).

Da dette helt klart er et forbrukerkjøp (en privatperson som kjøper fra en bedrift) blir det regulert av forbrukerkjøpsloven (fkjl.)

Den finner du her

Kjøpsloven regulerer de 3 andre mulighetene:

Bedrift som kjøper fra bedrift

Bedrift som kjøper fra privatperson

Privatpersom som kjøper fra privatperson

 

 

Om det å kontakte selger eller produsent er det regulert i fkjl. §35, 1. ledd.

§ 35. Krav mot tidligere salgsledd mv.

 

       Forbrukeren kan gjøre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet.

 

Resten av paragrafen kan også være grei å lese. totalt 6 ledd.

 

edit:

Loven sier iallefall at du har lov å gå lengere tilbake i salgskjeden for å få hjelp. Men av rutinemessige årsaker kan det ofte være mest praktisk for alle parter dersom du tar det opp med ditt salgssted.

 

Mvh.

Valentino

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Stemmer det ja. Forbrukerkjøpsloven siet at man skal kontakte selger ved reklamasjon. Dog har de fleste produsenter, hvertfall blandt de større PC-produsentene en ganske grei policy på at du kan ta det direkte med dem.

jeg viser bare til

 

Når jeg så tar kontakt med komplett svarer de først med å si at de har inget ansvar.

Men at jeg må ta kontakt med Fujitsu Siemens for å heve kjøpet hvis jeg hevder at kvaliteten på varen er for dårlig.

 

En butikk kan ikke nekte ansvar for en vare de har solgt

Lenke til kommentar

Er Komplettfan jeg assa, men han har her gitt ett bilde av hva han har opplevd og det er jo ikke bra.

 

Lov eller ikke lov så har den saken skapt mye frustrasjon. Det må han ha lov til å ta opp til diskusjon.

 

Jeg synes utifra hans fremleggelse at ting virker som de kunne ha blitt gjort litt mer smidig.

 

Det er mange her inne som lirer fra seg mye rart når de er misfornøyd, dette er ikke en av de trådene.

 

 

Edit:Ugh, ja er på bærtur...sorry den :blush:

Endret av SweetD
Lenke til kommentar
Er Komplettfan jeg assa, men han har her gitt ett bilde av hva han har opplevd og det er jo ikke bra.

 

Lov eller ikke lov så har den saken skapt mye frustrasjon. Det må han ha lov til å ta opp til diskusjon.

 

Jeg synes utifra hans fremleggelse at ting virker som de kunne ha blitt gjort litt mer smidig.

 

Det er mange her inne som lirer fra seg mye rart når de er misfornøyd, dette er ikke en av de trådene.

ingen sier noe i mot det, så vidt jeg kan se er det bare første post som kommenterer litt om det.

Vi diskuterer regler rundt heving/utlån av maskin.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er riktig at kunden skal ha en vare som er hel da han kjøper den, hvis ikke så må forhendler fikse det. Det må jo være riktig. Kunden skal ikke sitte igjen med et vrak.

 

Nå vet jeg at det er mye tull med service på akkurat Fujitsu Siemens maskiner. Så jeg ville aldri kjøp det. Jeg liker Dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...