Prog_Kick Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Som sagt så er jeg ute etter et hovedkort hvor jeg kan stille Spenning på Cpu,Ram gjerna Agp,låse AGP/PCI,mange forskjellige ratio Cpu:Ram,og gjerne vifte på HK pga den blir varm under overklokking,men ikke nødvendig. Så kan noen anbefale meg noen? :smile: Ikke over 1400 kr :smile: Lenke til kommentar
enl Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg ville anbefale et hovedkort basert på SiS 645DX. Har selv bestillt et MSI mobo basert på brikkesettet, og kortet har bare fått god kritikk. Kortet koster ca. 1300 på ps og komplett. Lenke til kommentar
sete Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 hvis du skal ha sis645dx eller noe sånt, velg heller asus framfor MSi hvis du ikke er helt stø. ASus er kvalitet, men er du en som ahr gjort dette før så er jo ikke MSI så fælt som mange vil ha det til:) Lenke til kommentar
sete Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 hav har skjedd med ditt 8500LE kort??? druknet??? prøvde deg på en flash? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 eg har asus p4s533 og har ingenting negativt å se om det, pci/agp lock har eg ikkje bruk for siden eg trolig aldri vil nå så høye hastigheter at det vil bli bruk for det Lenke til kommentar
sete Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 siddis, jeg har samme hk, og skal overklokke 1,8A NW til tja la oss si 2,4Ghz. har du gjort det? glatt? Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 siddis,Hvorfor i hE"¤!"#¤ sa du ikke at Asus P4S533 IKKE har Pci fix?!? sitter nå med dette kortet å har kjøpt katta i sekken,TUSEN takk for ditt svar :mad: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 nei, eg sa ingenting om at det ikkje hadde pci/agp lock eg sa at eg ikkje hadde bruk for det(betyr jo nesten det samme), siden min cpu ikkje greier så noko særleg over 2400mhz enda med vannkjøling :/ Dessuten så vil du neppe få bruk for agp/pci lock [ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-07-14 08:45 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Kan man låse AGP/PCI bussen på Asus kortet. Har tenkt og kjøpte meg det hovedkortet og en 1,8 GHz. skal stappe alt i en Vapochill og det kan fort bli høye busshasdigheter. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 nei, agp/pci lås er idag bare mulig på abit kort dessuten greier dei fleste komponentene opptil 40mhz pci fint [ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-07-14 12:02 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Hvilke divivderer er det på asus kortet? Har ikke lyst og ha altfor høy PCI/AGP buss. Måle er en buss på 166 Mz (18*166 Mhz = 3 GHz) Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Hvis du skal kjøre på 166 vil du få en pci hastighet på 42 mhz,med denne hastigheten vil din hardisk osv ca vare til september.... Jo,klart du får bruk for Pci/agp lås,vi som har NW får bruk for det.... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 ER høyeste dividerer på 1/4? Skulle hatt 1/5 så PCI bussen ikke hadde blitt overklokket. Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 jepp,du kan lese en test på http://www.slapps.com Høyseste divideer er 1/4 Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Det er ingen test. Bare et bildegalleri spørs du meg. Lenke til kommentar
hce Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Av det jeg leser over så er det ikke ASUS jeg må satse på alikevel... Mener å huske dette fra den gode gamle P3 overklokkingstiden, da var det Abit for ALLE penga, også ASUS kom litt for kort på overklokkingsdelen. Så da vurderer jeg noen kort. Intel 845e chipsettet er vel noe bedre enn sis645. Så da står det på to kort: Abit BD7II : I845E, ATA/100, ATX, DDR, LAN, USB2.0 Abit IT7 MAX : I845E, ATA/133, ATX, Raid, LAN, USB2.0 Er det noen som kan anbefale meg ett av disse? Ikke tenk på prisen, men hvilket som er mest overklokkingsvennlig. Eller er det absolutt et annet kort der ute som jeg bør satse på istedenfor? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 ein prossesor på 2600mhz og med standard hastighet på minnet eg ikkje noko raskere enn ein 2400 med 400mhz minne Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Abit er så klart det du skal satse på, det knuser alle asus kort på alle tester. Sjekk her hva som ble sagt om Abit BD7II: ABIT Announces the BD7II-RAID Taipei, Taiwan, R.O.C., May 20, 2002 - Following the success of the BD7-RAID, ABIT Computer Corporation, a leading manufacturer of high-performance motherboards, is proud to announce the BD7II-RAID. Supporting the latest Intel® Pentium™ 4 CPUs and industry-leading technologies, the BD7II-RAID is the ideal platform for your desktop. Increased System Bandwidth The BD7II-RAID features the latest Intel i845E chipset, delivering a 533MHz front side bus and 3 DDR DIMMs support for up to 2GB of high-speed DDR memory. The extra bandwidth provided by the i845E chipset makes games, multimedia, and business programs run smoothly and quickly on the BD7II-RAID, and its large memory capacity gives BD7II-RAID users multiple options for memory configuration. ATA 133 RAID and USB 2.0 The BD7II-RAID also provides 2 ATA 133 RAID-ready IDE channels with its HPT 372 controller. RAID 0, 1, and 0+1 are possible. Combined with the 2 native ATA 100 IDE channels, the BD7II-RAID has the capacity to accommodate up to 8 IDE devices. The BD7II-RAID with its HPT 372 chip gives you maximum storage flexibility. The BD7II-RAID also supports 4 USB 2.0 ports ? 2 via back panel, 2 via the bundled bracket. A extra USB header that supports 2 USB 2.0 channels is built on-board as well, which means a total of 6 USB 2.0 ports are possible. Users with a computer chassis equipped with USB ports will appreciate the convenience of the BD7II-RAID. 10/100 LAN and Audio The BD7II-RAID adds even more features, making it an unbeatable value. The BD7II-RAID is high-speed Internet ready; with its RTL8100B Ethernet controller delivering 10/100Mb transfer rates. On board 2-channel AC'97 digital audio eliminates the need for a discrete audio solution. Other Features The features don't stop there with the BD7II-RAID. 1 AGP slot and 5 PCI slots give you great expansion possibilities, and hardware monitoring gauges fan speeds, voltages, and system environment temperatures to ensure that your system is running at peak performance. ABIT SoftMenu™III gives you the power to fine-tune your system, all from a jumperless interface. With extensive features and strong performance, the BD7II-RAID is the ideal platform for your Intel Pentium 4. Les mer om kortet her: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...NAME=BD7II-RAID Lenke til kommentar
Ole_bob Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Les testen på http://www.tomshardware.com Gigabyte G-8exp (tror d var d d het) Vant testen Lenke til kommentar
hce Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 19:17, Ole_bob skrev:Les testen på http://www.tomshardware.comGigabyte G-8exp (tror d var d d het)Vant testen Leste meg nøye igjennom den testen, virker veldig som om Abit IT7 hovedkortet er veldig egnet for overklokking. Det hadde alle de gode gamle Abit fordelene ved overklokking, og noen har sparket av PS/2 portene og COM1, COM2 og LPT porten. Noe som gjør at kortet ikke lenger holdes igjen av 15 år gammel teknologi. Jeg har USB mus, USB printer, USB scanner. Skal kjøpe meg tastatur til USB (koster 350kr), så skal jeg tuppe gamle IO porter vekk og ut av livet mitt :smile: Og overklokke P4! Ellers vil jeg si Abit DB7II virker som et godt valg for de som fortsatt trenger gamle IO porter. Noen andre fordeler med IT7 er, dualchannel RAID, som støtter 8 enheter (for de som trenger det), totalt 12 IDE enheter. 6stk USB2.0 tilkobllinger. Onboard LAN. KUN 4 PCI slotter, men det er GOD plass mellom AGP og første PCI slott som taler veien for at det er plass til GOD kjøling på skjermkort uten å ødelegge for PCI. Ja... vennligst korriger mine feil :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå