Bogan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 mr. maggie: Du hevder enkelt og greit at du er pasifist. Det kan virke som om du er det, siden du tar sånn avstand fra militæret. Ikke finn på å tenke på å gjøre det en gang. Da får du sivil tjenste. Noe værre enn det kan jeg ikke tenke meg Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 mr. maggie: Du hevder enkelt og greit at du er pasifist. Det kan virke som om du er det, siden du tar sånn avstand fra militæret. Ikke finn på å tenke på å gjøre det en gang. Da får du sivil tjenste. Noe værre enn det kan jeg ikke tenke meg Hvis han absolutt ikke vil i militæret, så må han hevde det. Selvsagt kan han si at han har vondt i ryggen o.l, men det blir ofte oppdaget. Da er det plutselig ikke så genialt lenger. Bestemmer de seg for at du skal bli en av Kongens menn, så er det enten å godta tjenesten, eller å ta siviltjeneste. I alle fall om du skal gjøre tingene ryddig. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 mr. maggie: Du hevder enkelt og greit at du er pasifist. Det kan virke som om du er det, siden du tar sånn avstand fra militæret. Ikke finn på å tenke på å gjøre det en gang. Da får du sivil tjenste. Noe værre enn det kan jeg ikke tenke meg Hvis han absolutt ikke vil i militæret, så må han hevde det. Selvsagt kan han si at han har vondt i ryggen o.l, men det blir ofte oppdaget. Da er det plutselig ikke så genialt lenger. Bestemmer de seg for at du skal bli en av Kongens menn, så er det enten å godta tjenesten, eller å ta siviltjeneste. I alle fall om du skal gjøre tingene ryddig. Der tar du feil... Å dimme da du er inne er ikke noe problem tro meg. At en person sliter pshykisk kan ikke de spekulere i troverdighet eller ikke. De tør ikke og vil ikke. De har dårlig økonomi og nok av folk og ta av. Tro meg du kommer hjem hvis du går inn for det 99% sikkert. Skulle du ikke klare dette etter noen ukers forsøk og ikke vil si du går på dop. Kan du skrive under på pasifisme og sende deg selv inn i et års mareritt av en siviltjenste... Men igjen du klarer å dimme og du vil ikke ha siviltjeneste Lenke til kommentar
viranth Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Si at du har tilpasningsproblemer, da slipper du militæret. Var selv på GSV og det var svært kjedelig, møtte mye kule folk og hadde det gøy med de, men selve oppholdet var bare rør. Om en fyr sier til meg at jeg skal gjøre noe, så skal han være i stand til å banke dritten ut av meg, ingen av befalet kunne det så det ble en nedtur for meg. Hadde ventet meg at de folka der oppe var "proffe" ikke bare en gutteklubb. Jeg fikk mye mer ut av å være i USA ett år enn å være i militæret, var faktisk i dårligere form når jeg kom ut fra militæret enn når jeg gikk inn, så det at man kommer i form der er bare tull. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg fikk mye mer ut av å være i USA ett år enn å være i militæret, var faktisk i dårligere form når jeg kom ut fra militæret enn når jeg gikk inn, så det at man kommer i form der er bare tull. Finnes utrolig mange former for å komme i form. Når det gjelder løping er ikke dette noe pri. Du blir mer seig på å gå langt med sekk etc. På gsv har man mulighet til å trene ekstremt mye selv. Var foresten i GRKP? Lenke til kommentar
bernini Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Fikk inkallelse i går. Skal møte på Gardermoen 20/07 kl. 08:00. Skal til GSV, hadde ringt på forhånd for å være sikker på å komme inn. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Fikk inkallelse i går. Skal møte på Gardermoen 20/07 kl. 08:00. Skal til GSV, hadde ringt på forhånd for å være sikker på å komme inn. Stå på og sats på å komme på grensa! du vil få en kjempe fin tjeneste Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Er du interessert i en kjedelig tjeneste med mye vasking, stryking og stilleståing. Søk deg til H M Kongens Garde. Yeah. Dimme om 68 dager! w00t! Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 førstegangs tjensten var det beste året i mitt liv, utenlandstjeneste er den beste tjenesten du kan få. og den betaler best. 12500 skattefritt i måneden. men det er kun luft og sjø som har disse tjenestene. anbefales !! Epz. Lenke til kommentar
klb Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Et annet alternativ for å sleppe er å si at man har allergier for nøtter og melk osv. Svært skjeldent dem tar inn folk med slike allergier, da dem må lage spesialmat til dem. Er du interessert i en kjedelig tjeneste med mye vasking, stryking og stilleståing. Søk deg til H M Kongens Garde. Yeah. Dimme om 68 dager! w00t! Har det ikke blitt en del SIBO (Strid i bebygd ommråde) i garden nå da? Det må da være artig? Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Et annet alternativ for å sleppe er å si at man har allergier for nøtter og melk osv. Svært skjeldent dem tar inn folk med slike allergier, da dem må lage spesialmat til dem. Er du interessert i en kjedelig tjeneste med mye vasking, stryking og stilleståing. Søk deg til H M Kongens Garde. Yeah. Dimme om 68 dager! w00t! Har det ikke blitt en del SIBO (Strid i bebygd ommråde) i garden nå da? Det må da være artig? Det må dokumenteres Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hmm, joda. Det stemmer det. Hvor mye SIBO-tjænest de får er en annen sak. Først er det en heftig paradesesong, deretter sommer med mye vakt. Så kommer høsten der man sikkert begynner å merke budsjettkuttene. Dvs. mye perm, lite øvelse. SIBO er sikkert gøy det, iallefall de 2 ukene man driver med det. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Så utdanningen på Noroff er ikke verdt å gidde be om utsettelse, har jeg forstått det rett ? Lenke til kommentar
klb Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Et annet alternativ for å sleppe er å si at man har allergier for nøtter og melk osv. Svært skjeldent dem tar inn folk med slike allergier, da dem må lage spesialmat til dem. Er du interessert i en kjedelig tjeneste med mye vasking, stryking og stilleståing. Søk deg til H M Kongens Garde. Yeah. Dimme om 68 dager! w00t! Har det ikke blitt en del SIBO (Strid i bebygd ommråde) i garden nå da? Det må da være artig? Det må dokumenteres Vet personlig om flere som ikke hadde med noe dokumentasjon, men legen turte ikke ta sjangsen. Bare å sette seg litt inn i allergien osv så du vet hva du "driver med" når han spør deg ut om det. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Så utdanningen på Noroff er ikke verdt å gidde be om utsettelse, har jeg forstått det rett ? Kommer helt an på hvilket studie det er Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Et annet alternativ for å sleppe er å si at man har allergier for nøtter og melk osv. Svært skjeldent dem tar inn folk med slike allergier, da dem må lage spesialmat til dem. Det med nøtter funka ikke på meg. Fikk beskjed om å gi beskjed på kjøkkenet at jeg ikke tålte det, så fikk jeg noe annet. Melk aner jeg ikke, det er nok lettere å dimme med melkeallergi. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) hallo skal en ha maks ut av verneplikten så er eneste vei å gå luft/sjø og utenlands tjeneste. det ser bra ut på CV og er en opplevelse for livet. steder en kan tjenestegjøre er Belgia(NATO HQ eller SHAPE.), USA(Norfolk(noen som ser på JAG?)), tyskland(Ramstein, en luftbase med 15000 amerikanere) og nederland. her tjener du over 12000 skattefritt og lever dritfett. i brussel(NATO HQ.) bor du i en 500 KVM. villa i byens ambasade strøm, det var her jeg var. dette anbefales. Epz. Endret 16. april 2005 av EpziloN Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Epzilon joda høres flott ut. Selv er jeg glad for at jeg valgte livet i grønnt og bli soldat.. Men hver sin smak. Man kan å ha utenlands tjeneste i hæren og, men dog etter værneplikten Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 hallo skal en ha maks ut av verneplikten så er eneste vei å gå luft/sjø og utenlands tjeneste. det ser bra ut på CV og er en opplevelse for livet. steder en kan tjenestegjøre er Belgia(NATO HQ eller SHAPE.), USA(Norfolk(noen som ser på JAG?)), tyskland(Ramstein, en luftbase med 15000 amerikanere) og nederland. her tjener du over 12000 skattefritt og lever dritfett. i brussel(NATO HQ.) bor du i en 500 KVM. villa i byens ambasade strøm, det var her jeg var. dette anbefales. Epz. og hvordan får man det? Garden er greit, Vis du kommer deg i paradegruppa får du reise mye. men, hvilken andre plasser er det du får muligheter i utlandet? er nå innkaldt til heimevernet i Juli, men repitisjonstjeneste til jeg er 40 frister ikke så mye. Så jeg vil nok søke over til noe annet. hvilken avd osv. for å komme til Brussel? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) noen som har noen tips til å få slippe førstegangstjenesten?skal på sesjon til neste år, og vil si at jeg NEKTER å dra i militæret.. Hvis jeg kommer inn skal jeg lage et helvete for å si det sånn.. .. så hvis noen har noen tips å dele så bare fyr løs! Si at du er deppa. Funka for meg, dimma på stedet. Endret 17. april 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå