Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilken rase skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Heisann

På fredag for Spaceworld er ny leveranse, og jeg skal ha spillet!

Har lyst til å begynne med en gang jeg får spillet, og må finne ut hvilken rase jeg skal velge.

Hvilken raser finnes det, og hva er dems egenskaper?

Jeg har lest at "rogue" kan "stealthe", altså bli usynelig. Krever det noe form for mana, eller kan jeg stealthe undelig lenge?

Hvilken raser er gode magikere?

Hva er et "guild"? En slags gruppe som går mot andre som går alene?

Kan man angripe hvem som helst? Eller er jeg ganske trygg til jeg begynner å gå opp i levler?

Vennligst ikke bruk WoW-uttrykk som "dealer" og "tank". Skjønner ingen ting da :p

Jonas

Edit: Er det slik at den første måneden er gratis?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med rase mener du Undead, Human, Orc, Dwarf osv..? Eller tenker du på Class som er Rouge, Shaman, Paladin osv?

Jeg syns Orcs, Dwarves, Humans og Tauren er kule. NE er helt ok. Undead ser bare kjipe ut. Trolls ser teite ut, Gnomes.. artige folk

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Hvilken raser finnes det, og hva er dems egenskaper?

Jeg har lest at "rogue" kan "stealthe", altså bli usynelig. Krever det noe form for mana, eller kan jeg stealthe undelig lenge?

Hvilken raser er gode magikere?

Hva er et "guild"? En slags gruppe som går mot andre som går alene?

Kan man angripe hvem som helst? Eller er jeg ganske trygg til jeg begynner å gå opp i levler?

Vennligst ikke bruk WoW-uttrykk som "dealer" og "tank". Skjønner ingen ting da :p

Jonas

Edit: Er det slik at den første måneden er gratis?

Hvilke raser som finnes, og hvilke egenskaper de har, kan lese om på worldofwarcraft.com.

Rogue bruker ikke mana, men "energy". Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener du kan være usynlig så lenge du vil.

Gode magikere kan være f.eks. mennesker, som får +5% spirit (raskere mana- og -helse-regenerering), gnomer, som får +5% intelligence (større mana-pool). Hver rase har sine "traits", små fordeler som gir dem en liten fordel på enkelte punkter. Du vil ikke nødvendigvis være en dårligere magiker ved å velge undead eller troll.

Et guild er en haug med spillere som har slått seg sammen. Er dette en haug med gode/hyggelige spillere, kan det gjøre hverdagen din mye lettere. Trenger du f.eks. hjelp til en quest eller et instance-run, kan du høre om det er noen guild-medlemmer som kan hjelpe deg. Har du et crafting-yrke (blacksmithing, leatherworking, tailoring, alchemy), og mangler ingredienser til noe, kan du høre om noen har noe liggende.

Spiller du på en PvP-server (player vs. player), er du aldri trygg. Da kan du oppleve at lvl60-folk feier gjennom nybegynner-områdene og meier ned alt som er, både av spillere og NPC-er (folk du får quests og kjøper ting av). På en PvE-server, må du slå på PVP for å kunne angripe spillere fra den andre faksjonen (alliance eller horde).

"Dealer" er vel en spiller som gjør mye skade, og "tank" er en spiller som tar imot mye juling. Sistnevnte er gjerne en warrior/paladin som er pakket inn i mail/plate-rustning + skjold, og blir derfor ikke skadet like mye som f.eks. en cloth- eller leather-bruker ville blitt. Det er derfor viktig at folk spiller rollen sin skikkelig. En magiker/prest tåler ikke særlig mye, og skal derfor holde seg i bakgrunnen.

Første måneden er gratis, ja.

Lenke til kommentar
Skriv ROGUE er du snill,

poster: ta en titt på denne siden, der er det en liten innføring i rasene og klassene på norsk :thumbup:

Håhå. Den siden der er så dårlig. Teksten er jo direkte oversatt fra engelsk, uten noe forståelse for setningsoppbygning.

"Bortgjømt i slumringen for flere generasjoner, fikk de øynene opp for The Burning Legion ved dens nylige invasjon."

Lenke til kommentar

Takk for linken!

Leste litt, snakket med en bekjent, og har funnet ut at jeg skal bli en Human Rogue!

PvP-server høres litt vannskelig ut, så jeg velger nok PvE.

Noen som har forslag til en god server uten så mye problemer? (Lag, osv.)

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Skriv ROGUE er du snill,

poster: ta en titt på denne siden, der er det en liten innføring i rasene og klassene på norsk  :thumbup:

Håhå. Den siden der er så dårlig. Teksten er jo direkte oversatt fra engelsk, uten noe forståelse for setningsoppbygning.

"Bortgjømt i slumringen for flere generasjoner, fikk de øynene opp for The Burning Legion ved dens nylige invasjon."

haha, helt enig... WoWnorge.net er en håpløs side. Men det verste er jo IRC kanalen deres uansett da. wow.no @ quakenet. Moderatorene der driver den som om det var en konsentrasjonsleir fra 2. verdenskrig.

Lenke til kommentar

Spillet er kjøpt og innstalert!

Men jeg har et problem. Hvor finner jeg authentication key? :blush:

Har sett gjennom alt jeg fikk med, men finner den ikke!

Edit: Jeg har jo en guest pass key, men den skal jeg vel ikke bruke?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...