Gå til innhold

Ny high end pc, rundt 50 000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Satte selv opp et oppsett for moro skyld. Dette skulle være et ganske sinnsykt oppsett: Superdatamaskin. Her er det ikke mye kompromisser.

Kongeoppsett!

Får min stemme! :w00t:

Men kanskje burde det heller vært denne harddisken når han skal svi av så inn i hæl***** mye penger. Dessuten; ikke fanden om man kan bruke den musa og det tastaturet til en så kick ass PC. :yucky:

Muligens burde man også valgt to 6800Ultra-skjermkort med 1,2 GHz minnehastighet istedetfor 1,1 GHz, f.eks. disse, men det er egentlig bare flisespikkeri.

Eller hva med to slike i SLI? :dribble:

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar
Men kanskje burde det heller vært denne harddisken når han skal svi av så inn i hæl***** mye penger. Dessuten; ikke fanden om man kan bruke den musa og det tastaturet til en så kick ass PC. :yucky:

Jeg har selv KeyTronic KT1000 og den musa, og trives utrolig godt med det. Tastaturet er noe av det beste som finnes. Det gjør ikke noe at det er billig. Dessuten, den musen er veldig god. Kompabilitet er et viktig poeng her, det er derfor jeg har tatt de valgene jeg har gjort. Valgte den disken fordi det er en Seagate Cheetah 15K.3, og egner seg bedre som systemdisk, grunnet raskere aksesstid og rotasjonshastighet.

Furyfax: AMD Opteron 248 er samme prosessor som A64 FX-51.

Edit: la til DVD-ROM og DVD-brenner i oppsettet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt med en vote, hehe..

Så kunne vi sett hvilket oppsett som fikk mest stemmer.

Må si at folk " tar litt av" når man skal bygga litt dyrere maskiner enn vanlig. Er jo ikke vits å kjøpe bare for å bruke penger. Selvom man har nok penger er det ikke vits å "sløse".

Man må jo se på behov.

Selvfølgelig kunne jeg også satt opp et forslag til en supermaskin med x antall TB lagringsplass, 2x Nvidia 6800 ultra og 2xOPTERON. Men tviler sterkt på at trådstarter hadde merket så stor forskjell til sitt bruk.

Synes folk blir litt useriøse når de kaster fram forslag med SCSI disker i RAID, med 2x OPTERON og 2x skjermkort.

Hvorfor ikke "chille" litt å sette opp forslag etter trådstarters behov, og ikke hans penger.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke. Men når man kommer opp i den prisklassen forsvinner prisforskjellen mellom ATA/SATA-baserte maskiner og SCSI. Forresten, SCSI-kontrolleren jeg satte opp støtter RAID.

Edit: en vote hadde vært en god ide :yes: . Oppsettet var bare noe jeg satte opp meget fort. Kan jo bearbeide og finpusse. Dessuten, de oppsettene jeg har sett fra før uten SCSI har ligget på samme prisnivå som det jeg satte opp.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Furyfax: AMD Opteron 248 er samme prosessor som A64 FX-51.

Jepp vet det, men man må ha ECC minne.. Derfor ikke et gamer oppsett etter min mening. Mange faktorer som spiller inn her, men ser heller ikke vitsen med å kjøpe OPTERON nå med tanke på oppgradering, når dualcore cpuer (toledo) kommer om noen måneder.

Dumt å gå for socket 940 nå. Hvis han går for ditt oppsett må han skifte HK, RAM og CPU til høsten. Men når toledo kommer, om trådstarter vil så kan han bare selge FX-55 og kjøpe en dualcore. Da kan man fremdeles bruke HK og Minne som før. Og man har et dualcore system som yter svært bra.

Lenke til kommentar

Hei!

Er jo helt unødvendig med reg\ecc ram er det ikke? Iom at det yter ca likt som vanlig ddr, eller er jeg blitt lurt?

Kan du ikke heller kjøpe deg en "middle-end" pc a? Vente til sommeren når det kommer flere godsaker og spre kjøpet ditt over noen mnd hvertfall.

AMD-FX 55 --------------- ~7100,-

1 gig geil\corsair\ocz... ram av noe type. --------------- ~3000,-

2x200GB HDD --------------- ~2000,-

PSU som holder (500W?) --------------- ~1000,-

6800 U --------------- ~4500,-

x800Pro, og så selge den til sommeren for å kjøpe R520?) --------------- ~3500,-.

PCIe HK --------------- ~1500,-

7.1 Surround lydanlegg --------------- ~5000,- (For god lyd)

Audigy 2 ZS --------------- ~1000,- (600,- strippa)

Kabinett m/tilbehør (Lian Li?) --------------- ~3000,-

Skjerm 19'' LCD --------------- ~4000,-

Mus/tast/musematte/skatez --------------- 1000,-

Vannraddis --------------- ~2000,-

Vannpumpe/vanntank --------------- ~2000,-

Elementer --------------- ~3000,-

Misc til vannkjøling --------------- ~1500,-

--------------------

Sum: rundt 44000,-

--------------------

Og ennå litt å bruke til sommeren ;) ¨

MvH Daniel

Lenke til kommentar
Dessuten, de oppsettene jeg har sett fra før uten SCSI har ligget på samme prisnivå som det jeg satte opp.

Hehe. Da må du se om igjen på MMORE2001 sitt forslag, det er jo 15 000,- billigere enn deg. Og bedre oppgraderings muligheter. Bør dog fjernes en 400Gb HD fra hans oppsett siden trådstarter ikke ønsket så stor lagringsplass!

Lenke til kommentar
Hei!

Er jo helt unødvendig med reg\ecc ram er det ikke? Iom at det yter ca likt som vanlig ddr, eller er jeg blitt lurt?

AMD Opteron på S940 krever ECC/REG minne, så det er valgt med hensikt.

Furyfax: Nå er det mange fordyrende elementer i det jeg har tatt med. Opteron-plattfomen fører med seg en del fordyrende elementer (prosessor og hovedkort, samt minnet), dessuten har jeg tatt med 4 GB ECC/REG minne, som ikke akkurat er gratis. Hvis du vil kan jeg jo sette opp et mer "økonomisk" oppsett, men som likevel vil være mer enn nok.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Nei jeg mente ikke for opteron spesifikt, men det er ikke godt nok i forhold til prisen.

Vet at opteron krever reg ram, men det er jo ingen andre som krever noe så sært, derav slutning, ikke godt nok i forholdet pris\ytelse. Ellers hadde man jo bare mistet kunder.. Hadde man ikke? og opteron er da ikke tatt helt av ennå..

Lenke til kommentar
Her er et nytt superdatamaskin-alternativ. Droppet AMD Opteron, satser nå på et S939-system, men har fortsatt med SCSI-systemet. Har også tatt med rikelig med minne.

Edit: Denne gangen klarte jeg å holde meg under 50000 :w00t: .

Allså å bestille fra 7 forsjellige nettbutikker er akkurat ikke økonomisk!

har bare en liten ting å si. og det er at du burde velge en anen mus. vet at prisen ikke har noe å si men. (har nemelig hatt en 1600kr mus. den SUGDE så jeg gikk tilbake til min trofaste 1 generasjons microsoft hjulmus. funker bra den. helt til jeg bestemte meg for å kjøpe en ny.

finn et anet tastatur også. fant det ikke med engagn men litt hurtigknapper (play/pause, stop og volum kanksje) og kanskje trådløst er vel en fin ting.

logitech MX510 eller MX518 (muligens MX1000 (trådløs)) er ganske mye bedre. bare min mening da.

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...