Gå til innhold

Ny high end pc, rundt 50 000

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny pc, det blir en pc satt sammen av forskjellige deler fra komplett. Har noen forslag her til hvilke ting jeg vil ha, kom med forbedringer om dere vil!

OBS: Det blir en premie på beste tips; Den gamle dataen skal jeg gi vekk skjønner dere. (p4 2.5 ghz Radeon 9500 pro, 17' crt, 512 ram) den er ikke verdt så mye allikevel.

Så bare kom med forslag, jeg tenkte disse:

Skjerm:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=115312&cks=PLS

Prosjektor:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301911&cks=PLC

Lerret:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301666&cks=PRL

Skjermkort:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300417&cks=PRL

Når det gjelder RAM, prosessor, hovedkort, og kabinett trenger jeg litt råd av dere, har ikke så god peiling på dette skjønner dere... Og i tillegg trenger jeg de vanlige tingene; dvd-brenner, mus, tastatur osv. Skal også brukes til spill. Penger ingen hindring! Hjelp, det kan lønne seg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For 50.000 ville jeg slengt på to av skjermkortet, et DFI Nforce4 SLI-hovedkort...2gb Corsair XMS4400C25, et kabinett du liker, Logitech diNovo Media Desktop 2.0, en FX-cpu...osv... :)

Det høres bra ut, men jeg vet ikke hva det vil si da... :) Kan du legge inn noen linker til tingene, så jeg kan lese litt mer om dem? Jeg har lyst til å få best mulig pc, og har lyst på tilbehør som ratt og rattstol og sånn. Har hørt om at det er noe som heter "act-labs" ratt, er disse gode? Har lyst på et godt ratt! :)

Lenke til kommentar

trur eg hadde villa tatt:

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Asus EN6800 GeForce 6800GT 256MB GDDR3 2 stykker :dribble:

Minne er eg ikkjer sikker på :hmm:Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched

Kabbis då er eg ganske gla i Thermaltake. så der slenger eg på med Thermaltake Shark Silver Aluminium

eller Thermaltake Armor Super Tower

Kan seie at eg har Armor sjøl og er kjempe fornøgd med det :dribble:

Plextor DVD-brenner PX-716A IDE

håper det kan vere litt til hjelp.... kna finne meir sikkert seinare. men no mp eg inn til time.... Og ja veit der finst det som er beire og, så kom med forslag....

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Må det være komplett?

De selger jo ikke den beste rammen f.eks, og de selger heller ikke alt av monster-strømforsyning, for ikke å snakke om vannkjøling osv.

Når du har et slikt budsjett så bør du bestille fra flere net-butikker, siden da vil ikke frakten ha så mye å si for totalsummen uansett.

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
For 50.000 ville jeg slengt på to av skjermkortet, et DFI Nforce4 SLI-hovedkort...2gb Corsair XMS4400C25, et kabinett du liker, Logitech diNovo Media Desktop 2.0, en FX-cpu...osv... :)

Det høres bra ut, men jeg vet ikke hva det vil si da... :)

Heh...kanskje du bør bruke noen av de 50.000 på å betale noen for å hjelpe deg? ;)

Kan du legge inn noen linker til tingene, så jeg kan lese litt mer om dem?

jeg er for lat til å legge ut linker, men du har fått gode alternativer hos andre nu da...prøv å sett opp et nytt alternativ selv, så kan jeg heller komme med flere tilbakemeldinger...

Jeg har lyst til å få best mulig pc, og har lyst på tilbehør som ratt og rattstol og sånn. Har hørt om at det er noe som heter "act-labs" ratt, er disse gode? Har lyst på et godt ratt! :)

selv har jeg Logitech MOMO Racing Force og synes det er et kongeratt! men, det kommer uten stol da! ;)

Lenke til kommentar
Hvis du har mye penger så kan du vel investere i en sånn innretning som dette (se på videoene).

Bilspill blir ikke helt det samme på dataen etter å ha sett dette...

Sorry for off topic..

Oi! Dette var konge tøft! Er det noe ekstrautstyr jeg trenger til den, eller er alt med i pakken? Dette skal bestilles ja!

Du ligger an til å få pcen så langt! (den gamle altså) :thumbup:

Lenke til kommentar
Oi! Dette var konge tøft! Er det noe ekstrautstyr jeg trenger til den, eller er alt med i pakken? Dette skal bestilles ja!

301 pricing from $10,000 to $30,000US depending on options

Var det ikke du som skulle bruke rundt 50k? Denne "stolen" kommer jo på minst noenogsøtti tusen inkludert frakt.

Endret av Vicar
Lenke til kommentar

Skjermkort

-

CPU

-

2 x disse i Raid(0) til OS

-

3 x disse til stæsj

-

Hovedkort

-

Lydkort

-

4 x disse brikkene

-

Skjerm

-

PSU(Strømforsyning)

-

Kabinett

-------------------------------

Dette var da noe hvertfall. Så kan du jo bestille vannkjøling fra øverste hylle fra Dangerden, og så ville jeg nok ha kjøpt en Vapochill PE +++ :thumbup:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...