Gå til innhold

Anbefalte innlegg

FSB vill ikke over 210, jeg har også forandra multiplier fra 10 til 8. også da blir det ustabilt rett over 210.

så jeg tenkte og øke multiplier til 12 og kjøre på lavere FSB. men det er ikke funksjon for endring i bios. ihvertfall ikke som jeg kan finne.

men hvis jeg bruker clockgen http://www.cpuid.com/clockgen.php#whatis får jeg stillt multiplier, men ikke over 10.

noen nevnte at jeg kunne forandre timing på ramen?

så hvordan kommer jeg meg videre? håper noen av dere experter kan hjelpe meg :yes:

har: MSI K8N NEO4

winchester 3200+

Kingston HyperX 2 X 512

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har klokka med den på 4X hele tiden..... er det ikke noen muligheter og få øka multipier??? leste her på forumet at det skal vere mulig og låse den opp eller nå. fant den i bios og den stoppa på X 10 der og.

bruker programm samtidli som jeg kjører tortur test ( prime95) slik at jeg med en gang ser når det blir ustabilt og uansett 4X eller 5X er det stopp rundt 213

Lenke til kommentar
nå prøvde jeb på 3X og det er det samme som skjer. så enten må jeg få høyere multiplier eller gjøre noe med ramen den har 2-2-2-5-1 timings og er 400 mhz.

det står 200 mhz i bios, er det den jeg må røre på???

Holder å stille rammen til 2-3-3-10 2T

eller kan du stille til 166 for å være sikker på at det ikke er rammen som stopper deg. Men prøv å gi minnet litt mer volt, feks 2.75V

Lenke til kommentar

takk for at dere hjelper meg :D er egentig kjempe artig dette....

har nå utforsket minnet, det første jeg gjorde var og stille inn slik som bios bildene på denne siden http://www.tbreak.com/reviews/article.php?...39&pagenumber=2 regner med det er timingene, det hadde ingen effekt. mens de nådde 270 x 9

så satte jeg minnet på 166mhz , v core på 1,55 og litt extra V på minnet. jeg kom da opp til 244 x 10. lurer på om det er v core som gjorde ting ustabilt da???

så satte jeg minnet tilbake til 200mhz og øket V på minnet til hakket før det blir rødt, da stoppa jeg på 210 x 10.

vet ikke helt hva jeg skal få ut av dette? har lyst og klokke uten at det går utover minnet.

og [ Nei ikke still til 2T! mister mye båndbredde da!] jeg har den på 1t :yes:

er det skummelt og bevege seg inn på de røde tallene i biosen?

Lenke til kommentar

nei det er ikke dårlig, men nå går den på 255 x 10 og tortur testen går enda stabilt :p temp har stabilisert seg på 46, har 24 grader i rommet

minne og v core er på den nest høyeste instillingen. 1.65 v core og 2,8 på minnet. hvis jeg husker riktig ang minnet. er dette i meste laget?

ht er 3X

men er 166mhz på minnet noe og satse på??? alternativet er jo 200 mhz...

noen tips på bra programm hvor jeg kan teste øking av ytelse og om det er noe vits og kjøre 2500 mhz og 166 mhz vs 2100 og 200 mhz??

er det mulig og få høyere multiplier enn 10X ? hvis det kan jeg jo bare klokke cpu og la minnet være på 200 mhz

Lenke til kommentar

Du bør klokke minne og CPU sync.

Men for at minne skal kunne klokkes, så må du slakke timings.

Prøv med 2.5-3-3-8-1T.

HT på 3x når du har så høy HTT.

Du bør helst ikke så lagt over 1.55 vCore over lang tid heller.

Edit: Du kan ikke åpne multiplier så vidt jeg vet. Du kan altså ikke stille denm høyere enn 10x.

Det minne du har er mede TCCD IC'er og det minne liker seg best rundt 2.8 2.85 vDimm. Kjør minne på 200 Mhz, DDR 400.

Endret av BaX
Lenke til kommentar

takk for de fine timingene, fikk den opp på 260 x 10 da stoppa det sikker på HT som var på 4x. v core var 1,55 mens minnet lå på 2,8

en uansett er stolt over 2,6 ghz. har bare luftkjøling. (xp120 )

på benchmark i everest home edition scora den 20% mer enn en 3800+. og memory latensy stoppa på 44,4 vet ikke om det sier dere noe men det er en del mindre enn nesteman på lista 49 eller no

Lenke til kommentar

det hjalp ikke og sette opp v core eller HT til 3x, så har vel nådd taket nå. stoppa på 2630 mhz

tror jegg legger meg på 2400 og v core 1,55

hvis noen synest jeg kan trygt legge meg høyere må dere si i fra, kann jo ike gå glipp av noe. hadde torturtest på denne v core på 2580 i 15 min. så mulig at 2400 er litt lite. tenker hverdagsbruk.

:ermm:

tusen takk for hjelpen, hadde ikke klart det uten dere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...