FallenA Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Sitter her og skal handle meg et lydsystem til PCen min, og tenkte jeg skulle tenke llitt utradisjonellt, og ikke gå for Logitech/Creative løsningen. Problemet er bare at jeg ikke kan finne noe serlig med feedback på Klipsch sitt system (Klipsch ProMedia Ultra 5.1), og heller ingen som selger dette systemet. Er det noen der ute som har vært borti disse, evt. kan fortelle om noen butikker/nettbutikker som fører denne løsningen, eller har muligheter for å bestille ? Takker for alle svar ! Har postet denne i en annen post, men det var før jeg fant en som omhandlet pc høytalere ! BEKLAGER ) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Klipsch ProMedia er de råeste PC-høyttalerne på markedet. Selv ikke Creative Gigaworks kommer i nærheten. Lenke til kommentar
hds Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Eneste jeg vet er at dem har en forhandler i Oslo, sitter på skolen, og har ikke kontakt med en som vet hvor det ligger. Poster det her senere med mindre du har fått svar av noen andre. EDIT: da fikk du jo svar, og her litt info om butikk. Endret 13. april 2005 av hds Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Det er Audiocompaniet i Oslo som er forhandler for Klipsch i Norge. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 OK ! Høytalerne høres jo bra ut, men hvor bra er de egentlig ? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Hei! disse selger systemet du er på jakt etter! Kan bare si at de er konge og skal ha meg et 2.1 sett selv! De du er på jakt etter heter ProMedia GMX D-5.1 og kosterkr: 3.995,- her er linken til Klipch http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=525 mvh bmp Endret 13. april 2005 av BMP Lenke til kommentar
HAG Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Har Pro Media 2.1 settet til Klipsch har fungert fint i over 4 år, første 18 mnd. på hybel med TV kort i PC, lurer på om forvrengning i lyden først kommer ved 106dB for settet mitt - skulle være rikelig til å få naboen på besøk Har et Hi-Fi anlegg til ca. 120K om alt skulle hentes flett nytt i butikken, er ikke så simple i forhold at de kun blir brukt i "nødstilfeller" - Stereoen står på loftstua utenfor "PC rommet". Endret 13. april 2005 av HAG Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Digital Impuls selger også klipsch systemer til PC, vet ikke om de har eksakt det du lurte på. Sjekket selv for en stund siden, men prisen var svindyr i forhold til det jeg er villig til å betale for PC lyd, så valget mitt faller heller på Logitech sitt Z-5500 system. Men Klipsch er jo kjent for å ha ekstremt kraftig lyd, en lyd som nesten kan banke deg opp, og tipper de nesten har greid å overføre dette til PC systemet. Så jeg kan garantere at du blir fornøyd, selv om du ikke får nen tilbakemeldinger på de her. EDIT sjekket Digital Impuls da prisen jeg husket hos dem var 7000,-, og Oslo HiFI center hadde settene til 2 og 4000.-, men så da at de ikke hadde klipsch inne mer. EDIT 2: Sjekket via prisguiden, og det sto 5.1 systemet GMX-D 5.1 til salgs hos Digital Impuls, over 2000,- dyrere enn hos Oslo Hifi Center. Men DI har ikke systemet på sin side lenger, kun bildet, ingen pris eller noe. Endret 13. april 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 K i Klipsch står for kvalitet ja Klipsch lager alt i fra høytalersett til pc, hifi høytalere og høytalere til bruk i kinosaler. Jeg har forresten følgende utstyr... Lydkort: Audiotrak Prodigy 7.1 Høytalere: Klipsch Promedia 5.1, Klipsch Digital Dekoder, Monster Cable oppgraderingssett for høytalersettet. (dette er kjøpt fra Audiocompaniet). Audiocompaniet sender høytalerne i postoppkrav, hvis du ikke bor i Oslo, jeg fikk den i allefall i postoppkrav. Send dem en epost.... Jeg er allefall meget fornøyd med mitt høytalersett som jeg har hatt siden høsten 2003. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvor mye betalte du for Monster Cable oppgraderingssettet? Jeg vurderer å kjøpe det til mitt Promedia 2.1 Lenke til kommentar
xvis Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg har hatt Klipsch 4.1 Promedia i 3-4 år. For å la være å skryte selv, kan jeg heller si at jeg ikke har hatt noen på besøk (med hørselen i behold) som har hørt tilsvarende pc-lyd. Punktum. Pc-lyd blir forøvrig en rimelig feil betegnelse med disse godklumpene. En annen ting jeg vil påpeke er at om det ikke var fordi jeg kjenner en golfkompis av importøren, hadde jeg nok ikke hatt mine godklumper stående ved pcen Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Er det stor forkjell på Klipsch ProMedia GMX D-5.1, og Klipsch ProMedia Ultra 5.1 ? Hva er forskjellen ? (lettere forvirret) Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg har hatt litt problemer med dårlig kontakt på disse latterlige pluggene som festes i høytalerne. Noen andre som har merka til det? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) tror jeg muligens betalte rundt 1000 kr tror jeg muligens for kabeloppgraderingssettet til promedia 5.1 Ja, pluggene sitter vel ikke 100% bra nei Men når man først har satt den inn skikkelig inn så sitter de bra nok synes jeg da, men det hadde selvsagt vært rom for forbedringer ja. Forskjellen på: Klipsch Promedia Ultra 5.1 og GMX D 5.1 er litt på ytelse, men mest kansje på utseende Ultra 5.1 er kraftigst uten tvil SUBWOOFER: Dual 8" side-firing fiber composite drivers GMX D 5.1 SUBWOOFER: 6.5" front firing driver Men GMX D 5.1 har innebygd digital inn (optisk) tror jeg slik at man slipper en ekstern digital dekoder.. Dette har vel ikke Utra 5.1 nei, men man kan koble på en digital dekoder ja.. GMX 5.1 og Promedia 5.1 får man vel i norge, men Ultra 5.1 tviler jeg muligens på at du får da ettersom jeg tror den finnes bare i 120 volt utgave. GMX 5.1 tror jeg koster rundt 4000 kr og Promedia 5.1 ca 5500 kr Endret 14. april 2005 av tintin77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå