Mauro Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Tar Ps2 skade av å lese av brente dvd filmer ? Jeg hørte at ps2 laseren tok skade hvis du brant ut spillene på "dårlige" cd'er, men gjelder det samme for dvd filmer ? :o I så fall, hvilket dvd merke burde jeg kjøpe ? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 He he dette var noe nytt for meg men jeg har ikke brukt noen form for brente spill til PS2 men drimot så fungerer brente DVD`er utmerket både pluss og minus. Har ikke sett noe til at PS2 har tatt skade fra de brente DVD`er. Merke til de brente DVD`er er Dysan. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Kall det hva du vil, men det "sliter" laseren mer enn orginale spill. Nei dett er ikke et rykte, alle lasere må jobbe hardere for å lese brente dvder. Det mange folk trur at laseren levetid synker med flere mnd. Sannheten er levetiden synker ja, men verdiene er lave. Det er snakk om sekunder til minutter i teorien Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Kall det hva du vil, men det "sliter" laseren mer enn orginale spill.Nei dett er ikke et rykte, alle lasere må jobbe hardere for å lese brente dvder. Det mange folk trur at laseren levetid synker med flere mnd. Sannheten er levetiden synker ja, men verdiene er lave. Det er snakk om sekunder til minutter i teorien Gjelder dette bare PS2 eller andre DVD spillere? Pga det finnes DVD spillere som spiller brente DVD + - plater Som denne til 799,- Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Nei dett er ikke et rykte, alle lasere må jobbe hardere for å lese brente dvder. På hvilken måte må den lese hardere? Er ikke laserlysets intensitet den samme? Jeg ser heller for meg at signalbehandlingskretsene har litt mer å jobbe med, men det er jo bare kalkulering av elektriske signaler, så jeg ser ingen grunn til forkortet levetid... Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Jeg hørte at det hadde noe med refleksjonen på dvd'ene... :o Noen som vet noe mer ? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ps2 Er IKKE laget for å spille av dvd, dette er laseren i ps2 alt for dårlig til, og avspilling av dvd film på ps2 forkorter levetiden betraktelig, og har du den nye lille ps2, så er den enda værre. Ps2 er en spillmaskin, så kjøp deg heller en dvd spiller på rimi, 495kr Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jeg, som er servicetekniker og studerer til elektroingeniør har vanskelig for å skjønne at dette er et tema engang! Det er mest sannsynligvis samme laseren som står i PS2en og den billige DVDspilleren på Rema/Rimi. Kanskje hakket bedre. Spillene til PS2 er lagret på DVDplater, og derfor er det ingen forskjell på spill og DVDfilm. Den eneste forskjellen er at det brukes forskjellig dekoding til spill og DVD. Spill tærer kanskje mer på prosessoren. Men uansett har PS2 et dårlig bilde på DVD, men det er en helt annen sak. Ps2 Er IKKE laget for å spille av dvd, dette er laseren i ps2 alt for dårlig til, og avspilling av dvd film på ps2 forkorter levetiden betraktelig, og har du den nye lille ps2, så er den enda værre. Hvorfor har PS2 DVDavspillingsfunksjon da? Har du beviser for dette? Hvis du klarer å fremskaffe beviser skal jeg bøye meg i støvet. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg, som er servicetekniker og studerer til elektroingeniør har vanskelig for å skjønne at dette er et tema engang! Det er mest sannsynligvis samme laseren som står i PS2en og den billige DVDspilleren på Rema/Rimi. Kanskje hakket bedre. Spillene til PS2 er lagret på DVDplater, og derfor er det ingen forskjell på spill og DVDfilm. Den eneste forskjellen er at det brukes forskjellig dekoding til spill og DVD. Spill tærer kanskje mer på prosessoren. Men uansett har PS2 et dårlig bilde på DVD, men det er en helt annen sak. Ps2 Er IKKE laget for å spille av dvd, dette er laseren i ps2 alt for dårlig til, og avspilling av dvd film på ps2 forkorter levetiden betraktelig, og har du den nye lille ps2, så er den enda værre. Hvorfor har PS2 DVDavspillingsfunksjon da? Har du beviser for dette? Hvis du klarer å fremskaffe beviser skal jeg bøye meg i støvet. Er så enig med deg. Synes at det har kommet en del urimelige svar ovenfor i denne posten. PS2 er jo en spillemaskin og en DVD maskin i tillegg, så jeg har vanskeligheter for å tro at laseren blir dårligere osv ved å spille av DVD. :!: Har jo nå hatt min PS2 i nesten 5 år og den funker smertefritt. Spiller av DVD`er mye og spiller en del og har ikke merket til noen form for de symptomene som ble nevnt i denne posten Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Takk for støtten... Hvis det finnes beviser for slike absurde påstander, vil det være interessant lesning. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ok, så et spill blir spillt av på samme måte som en film?? Nei.... når du spiller av film, så går laseren for fullt hele tiden, det gjør den ikke når du spiller av spill, da har laseren små pauser hele tiden...... men det vet vel du, som snart er elektroingeniør Sa heller ikke at laseren i rimi spilleren er noe bedre, men for 495kr, så varer den lenge nok Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 En skulle jo tro at start og stopp sliter mer på laseren enn konstant lesing da. Tror ikke at laseren slites noe mer ved avspilling av film kontra spill. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Tror ikke at laseren slites noe mer ved avspilling av film kontra spill. Enig... Spill sliter på servoen, film sliter på laseren. Med andre ord: jo mer den blir brukt, jo mer blir den slitt... på samme måte som alt annet som blir mye brukt. Men det er jo ikke noe gøy å ha en playstation og ikke bruke den i frykt for slitasje :!: Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) weedman: Hvor i alle dager har du lest/hørt at levetiden på laseren i PS2 forkortes betraktelig ved bruk av DVD-filmer??? Og hvorfor skulle dette være enda verre på en PSTWO? En DVD-ROM som sitter i PS2 er laget for å brukes til spill og film. Er jo ikke noe forskjell på bruksområdet til denne kontra en som sitter i en PC. Burde det jo fulgt med en advarsel som f.eks. "Advarsel; Levetiden reduseres betraktelig ved bruk av DVD-Filmer" <------ser for meg denne klistret på PS2/PSTWO :!: Endret 17. april 2005 av Duckhunter Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Etter mange års rep og mod av alle typer ps2, så finner man ut hvilke versjoner som har bra, og mindre bra lasere, og med mange års testing, så finner man også ut hva som sliter mest på laser osv Men for all del, dette er bare min erfaring, hva dere bruker deres ps2 til, er ikke mitt problem, jeg lever av å reparere ps2, så jo flere som går i stykker, jo bedre for meg Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Men hva er det som sliter mest på laserne? Har du en faglig forklaring på det? Det hadde vært fint å vite. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Etter mange års rep og mod av alle typer ps2, så finner man ut hvilke versjoner som har bra, og mindre bra lasere, og med mange års testing, så finner man også ut hva som sliter mest på laser osvMen for all del, dette er bare min erfaring, hva dere bruker deres ps2 til, er ikke mitt problem, jeg lever av å reparere ps2, så jo flere som går i stykker, jo bedre for meg Ok, så ved å se på laseren til en PS2/PSTWO kan du si "aha, dette er en typisk DVD-Film slitasje?" Har jeg i så fall vanskelig for å tro, men om du kan komme med en plausibel forklaring på hvordan du kan se det så.... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Stusser litt på dette altså. Har vanskeligheter for å forstå at laseren blir dårligere ved lesing av DVD`er i en PS2 maskin. Altså alt blir jo slitt men at det blir ekstra slitt ved DVD avspilling, det tror jeg ikke noe på. Hvorfor selger Sony tillegsutstyr som foreksempel DVD fjernkontroll som er ment kunn til PS2? Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Jeg tenkte mer på brente dvd plater og orginale... At de uorginale platene sliter mer... Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Jeg kaster meg inn her for å støtte han som mente det var stor forksjell på forskjellige PS2 versjoner.. Det samme har jeg erfart. Mine erfaringer er at alt under v7 har dårlig laser, de gikk fort istykker. V7 lasern og oppover var bedre. At det er noe rart med v12 (slim modell) lasern er det ingen tvil om. Du kan lese masse artikler og påstander/teorier om den nye v12 laseren, og flere mener den kan ryke når som helst både med og uten modchip. Jeg har lest en del av artiklene og tviler ikke på hva de har kommet frem til. Jeg har selv hatt en v4 ,v5, v7 og har en v9. Skal kjøpe en v12 i dag for å teste laseren selv med modchip og laserfix for å se om jeg klarer å brenne den opp. Man kan jo spørre seg dette: Har du noen gang hørt om noen som har fått sin xbox laser ødelagt? Har du noen gang hørt om en PS2 som slutter å lese DVD? Jeg har lest mange hundre poster om ødelagte ps2 lasere, men aldri lest at det samme har skjedd på xbox. Om det sliter mer på DVD enn spill aner jeg ikke, jeg spiller som regel fra harddisk, og av gammel vane bruker jeg særdeles gode plater på PS2 de gangene jeg bruker plater ( TY ).. Endret 21. april 2005 av EssspeN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå