WarpX Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Følgende skjedde: Reboota maskina, og Windows loada ikke. Dvs. oppstartsbildet med "Windows XP" kom opp, men deretter ble skjermen svart. Lurte fælt på hva dette kunne være, trakk ut power på den andre harddisken min - og Windows fungerte. Noe har altså skjedd med den disken (Samsung 160gb, NTFS), Windows prøver å aksessere den ved startup men får det ikke til. Prøvde disken i en kompis sin maskin, Windows kom da opp til slutt men det gikk ikke an å aksessere disken. "My Computer" (listing over alle drives) hang også med timeglass og greier Har hatt litt feil på den fra før av som følge av en løs power-ledning (var ikke lett å gjette), og dette kan ha skadet disken - men den har virket fint siden, helt til nå... Kjenner jeg fysisk på disken med hånda så kjenner jeg at den stanger litt. Er det noen metode for å hente ut det som finnes der, evt. noen firma som vil gjenopprette uten at det koster for mye? For dataene ER jo der, de er ihvertfall ikke overskrevet som jeg vet. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Du kan prøve et program som heter GetDataBack (FAT32/NTFS), søk på google.com. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Dersom det er viktige ting som du vil bruke penger for å få ut, så er www.ibas.no din venn. Aner ikke hva det vil komme på, men du kan jo legge fram problemet og be om et tilbud.. M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå