Gå til innhold

Hvor "brun-fri" må bananen være?

Irminsûl

Hvilken farge har en god banan?  

89 stemmer

1. 1. Hvilken farge har en god banan?

• Mørk grønn (*knas, knas*)
      1
    • Grønn
      1
    • Lime
      5
    • Gul med grønn "stilk"
      19
    • Gul
      30
    • Gul med små prikker
      23
    • Gul med store prikker
      3
    • Brun
      1
    • Svart
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det brune er bare fruktsukker som går ut i skallet når bananen blir moden. Det er ikke råttent på noe vis. jeg foretrekker når de har litt brune flekker på skallet. Da er de alltid søtest og passe myk. Halvgrønne bananer er jo bare hardt og ekkelt.

Lenke til kommentar

Bananen glir stort sett ned uansett, hvis den holder seg på den gule siden av de to guleste på dette bildet. Ser den ut som den mørkeste blir den først inspisert med fingrene, er den for myk, blir den kastet. Hvis den fortsatt er fast og fin, åpnes den for inspeksjon, kommer den gjennom det rimelig store nåløyet da, blir den spist.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

Etter et år i matbutikk kan jeg konstatere at nordmenn er veldig glade i umodne bananer. Bananen skal ha litt brune flekker, det betyr at den er moden og spiseklar! Når bananene kom til butikken ble de satt til lagring/modning i romtemperatur i noen dager, nettopp for å få litt farge.

En dag fikk jeg kjeft av ei dame for at vi ikke hadde noen "skikkelige" bananer. Bananen skulle være grønn, mente hu. Javel, så gikk jeg ut og henta en klase grønninger da, og kunden ble fornøyd. At noen vil spise knallharde trebiter som gir deg et mystisk belegg på tennene, er over min fatteevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...