Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke å koble til trådløst nett !

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på besøk hos noen med trådløst internett. Og jeg tenkte å koble min bærbare datamaskin opp mot deres internett.

Når jeg skal koble meg opp på internett. Får jeg en beskjed om å skrive inn nettverksnøkkelen. Fordi det trådløse nettverket er sikkerhetsaktivert.

Problemet er at vi vet ikke hva som skal stå bak asteriksan (****). Vi prøvde å bruke følgende Password recovery programmer: Iopus password recovery 4.02 og Password recovery pro. MEN DET FUNKET IKKE. Trur jeg. Passordet som ble reavealed var 8 spørsmålstegn. Jeg skrev inn de 8 spørsmålstegnene til ingen nytte.

Han har et Belkin 54 Mbps Trådløst PC-Card. Helt nytt kort. Kan det være skyld i at programmet ikke klarer å utføre oppgaven ?

:hmm:

Jeg prøvde å skrive inn 4 spørsmålstegn istedenfor de 8 som ble oppgitt. Da ble jeg liksom koblet til for å si det sånn. Men jeg fikk da bare en begrenset eller ingen kontakt melding. Pussig pussig... Noe ide om hva som kan hjelpe ?

Takk for at du tok deg tid til å lese innlegget. Jeg er takknemlig for svar. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er litt vag i forklaringen av problemet synes jeg, men.. Er det kun nettverksnøkkelen (WEP/WPA kryteringsnøkkelen) dere mangler? eller mangler dere passordet til routeren/svitsj også?..

Viss det er slik at dere kun mangler wep nøkkelen og har tilgang på routeren/svitchen så er det bare å logge seg på den og finne tak i nettverksnøkkelen.

En annen ting dere også kan gjøre er å laste ned et nettverks "sniffe" program som klarer å finne tak i nettverksnøkkelen ved hjelp av å analysere pakkene som blir sendt over nettverket (Det er forhåpentligvis kun WEP kryptering).. Viss dere tar et søk på google etter et slikt program så er det i teorien mulig å få tak i denne nettverksnøkkelen, men det krever litt arbeid da..

Viss dere også mangler passordet til router/svitch så kan dere resette den til fabrikat innstillingen. Dette gjør at standard innlogginspassordet blir f.eks viss det er 3com svitsj så er standard passord enten admin eller 3Com.. Men viss dere resetter den så må dere selvfølgeli sette opp nettverksinnstillingene på den på nytt :thumbdown:

Håper at dette hjalp dere litt på vei :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for svar Mobius :)

Beklager viss det ble litt mye rot i innlegget mitt, ble litt mye på en gang.

Jeg sitter på skolen og skriver dette innlegget. Ligger nettverksnøkkelen på Routeren ? Hvis man kan det så skal nok det gå bra. Trur ikke det er passord på ruteren.

HAR FØLGENDE ROUTER: BELKIN F5D7231-4.

Slik ser oppsettet på ruteren ut. Hvilken option må jeg klikke på for å finne nøkkelen?

Belkin ruter

Lenke til kommentar
Takk for svar Mobius  :)

Beklager viss det  ble litt mye rot i innlegget mitt, ble litt mye på en gang.

Jeg sitter på skolen og skriver dette innlegget. Ligger nettverksnøkkelen på Routeren ? Hvis man kan det så skal nok det gå bra. Trur ikke det er passord på ruteren.

HAR FØLGENDE ROUTER: BELKIN F5D7231-4.

Slik ser oppsettet på ruteren ut. Hvilken option må jeg klikke på for å finne nøkkelen?

Belkin ruter

Keyen står helt sikkert under Wireless>Wireless Security>Passphrase....................

og det med

MoBiuS

"[En annen ting dere også kan gjøre er å laste ned et nettverks "sniffe" program som klarer å finne tak i nettverksnøkkelen ved hjelp av å analysere pakkene som blir sendt over nettverket (Det er forhåpentligvis kun WEP kryptering).. Viss dere tar et søk på google etter et slikt program så er det i teorien mulig å få tak i denne nettverksnøkkelen, men det krever litt arbeid da.. ]"

Sniff prog bruke mange timer/dager/år for å sniffe et passord som er lengre enn 8 bokstav,mix med tegn...

Så det å sniffe kan du bare gleme, hvis du ikke er nettverks hacker eller kan så pass mye innenfor Nettverk.

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Så lenge du kan logge på ruteren så finner du nøkkelen der, skulle du ikke finne det så skal du i alle fall ha mulighet til å lage deg en ny nøkkel der.

Hvis du mener du ikke har hatt nettverksnøkkel der tidligere, sikker på at du nå ikke forsøker å koble deg opp mot naboen din ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...