Gå til innhold

Nytt kort Max 1600....6600GT-kort? Forslag?

Cubus

Anbefalte innlegg

Hi there, jeg skal ha nytt kort, ikke over 1600...Nvidia 6600GT...forslag? Evt noe annet? Skal brukes til å se filmer og til spilling...og noe 3D (Max & Maya...som midlertidig løsning..hvis jeg får tid da :!: )

Ok 6600 GT - men hvilket? Skal gjerne ha det IGÅR så gjerne fra komplett eller microplex....klarer ikke vente i votter og vintre...utålmodig...Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gainward har et fint i ULTRA/ 1960-modellen, trenger du AGP eller PCI-E?

Her er AGP fra Komplett

Har PCI-E av kortet, fungerer fint og med EXPERTool som følger med kan temperaturer avleses, vifter styres (stor forskjell fra 100% til 97% på U-lyden) og kortet klokkes, i "enhanced mode settings" er "default" med høyere frekvenser enn "normen" til nVidia for 6600GT kort.

Lenke til kommentar
HAG: Virker lovende...hvordan er det med støynivået? Har PC`n i ørehøyde....

Eg har maskina på bordet, bruker nå et Chieftec "BigTower" med NoiseControl "mattesett" - den vifta som bråker mest nå er ei 14dB SilenX vifte på innsida av radiatoren i fronten. Klarer ikke å peke direkte på skjermkortet selv med døra av, har Fanmate på NB og vifta på power reg. på hovedkortet, tatt ned ca. 30% av farta.

Ved oppstart av maskina før viftekontrollen til EXPERTool tar over hører eg skjermkortet selv med lukka kabinett, skulle tro vifta var satt ned mer enn 3%.

EDIT

Kikket etter hos Gainward og de har 3 ulike 1960/ULTRA modeller, finessene eg har skrive om tilhører GS varianten - koster litt mer og har VIVO her er Komplett sin GS

Kortet eg først linka til er ikke på lista til Gw. de 4 siste siffra i Gw. sitt varenummer hos Komplett på det kortet er ikke på noen av de fire korta, "vanlig" 6600GT hos Gw. har 2ns minne, kun 1960GS og GLH som har 1.6. Komplet skriver om modellen eg først linka til at det har 1,6 minne tok det derfor som et GS kort (som eg har PCI-Express av).

Vet ikke om EXPERTool kan brukes på de "normale" 6600GT korta , overklokkinga er kanskje største problemet, siden chipen (GPU) og minne på Golden Series (GS) og GLH korta er plukka for å gå på høyere frekvenser enn "normalen" for 6600GT fra nVidia .

6600GT oversikta fra Gainward

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...