Gå til innhold

Akam.no: Generering av thumbnails i forumet


Anbefalte innlegg

Når man legger ved et bilde i et innlegg, så blir det generert et thumbnail. Disse er veldig kornete og stygge. Dette er en indikasjon på at man bruker resizing uten å resample, og dette gir kornete og veldig "skarpe" bilder.

 

Forutsatt at forumet bruker GD for å generere thumbnails, så kan dette enkelt ordnes ved at man bytter ut funksjonen imagecopyresized() med funksjonen imagecopyresampled(). Disse har identisk parameter-signatur.

 

Hvis forumet bruker noe annet enn GD til generering av thumbnails, så vet jeg dessverre ikke hvordan man vil kunne resize med resampling da jeg ikke er kjent med andre biblioteker enn GD. Men generelt vil jeg oppfordre til å fixe dette, da det vil gi langt klarere thumbnails som gir et mye bedre forhåndsinntrykk av bildet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for tipset!

 

Vi bruker Invision Power Board til dette forumet. Ettersom dette er et forum som vi ikke har utviklet selv har vi lite lyst til å gjøre endringer på den koden som finnes. Alle endringer vi gjør medfører nemlig mye ekstraarbeid hver gang vi skal oppgradere.

 

En oppgradering til versjon 2.0 er på trappene, og noen utbedring vil iallefall ikke skje før den tid. Mulig dette allerede er forbedret i versjon 2.0 - akkurat det har jeg ikke sjekket opp.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...