Gå til innhold

Lys i enden av tunnelen?

Anbefalte innlegg

Jeg, som den tosken jeg er, valgte hunter. Hvorfor? Primært fordi jeg er jo en voksen mann, med en voksen jobb, en voksen kjærest og en masse voksne forplikelser... Jeg har da ikke tid til å danne grupper og bli med i en guild og denslags. WoW skal være en morsom avveksling noen timer i uka maks...

Noen uker seinere, og en snitt på sikkert 3-5 timer dagen med wow, ser jeg at jeg er med i en duo eller en gruppe på 5 mann nesten hele tiden. Jeg var med og startet en meget velykket guild på Stomrager, og vi kjører instances nesten daglig, gjerne flere på en dag også. Snittet i guilden er nå på rundt lv55+-, og vi begynner å nærme oss de virkelig utfordinger. Ideen med å trakse rundt og kjøre solo er forlengst vekk, og nå er jeg avhengig av en god samkjørt gruppe for å gjøre de fleste av questene mine.

Men så skjer det, plutselig (for meg ihvertfall), finner jeg ut at klassen min, som mange andre, ikke er noe populære når disse siste instancene skal kjøres. Jeg er nok heldig som har en såpass flott guild bak meg, så selv har jeg ikke merket noe til dette, men hva skjer når 5 mann skal kjøre stratholm, og det er kun plass til de yppertse og sterkeste i gjengen? Betyr det at jeg får holde meg å raide crossroad fremover, og banke livskitten utav lv30 mobs solo?

Rogues og warlock ser ut som om de er i samme båt, så kansje vi sammen kan raide maraudon og sunken temple igjen og igjen og igjen...

Dette kan jo ikke bli slutten på visa vel? Helt uaktuelt for meg å starte en warrior, ikke tror jeg at jeg gidder en mage heller. Shadowprist, kansje? Men med en lv55 hunter og en lv30 druid vet jeg ikke om jeg gidder å springe rundt igjen å knerte lv1 villsvin og bli banka opp av lv5 furblogs... La oss nå slitte å whine som småunger, jeg er ganske sikker på at Blizzard ikke er ute etter å gjøre livet surt for noen, og at de ønsker mest mulig spillerglede til alle klasser.

Men hvorfor havner enkelte klasser utenfor felleskapet? Og er det noen håp om en løsning i fremtien? Dersom f.eks hunter blir en klasse om ingen gidder å team med etter lv55, så må vel for guds skyld Blizzard ta tak i dette, eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hunters blir ofte nedprioritert ja, til tross for at de faktisk er veldig gode. Gode pullers og dealer mye damage.

Det er tross alt ikke blizzard som skiller ut hunters i groups, det er spillerene, og jeg er ganske sikker på at nedprioritering av classes til groups er vanskelig for blizzard å ordne opp i uten at classene blir for gode på andre punkter, men de jobber garantert med å få ordnet det.

Skaff deg godt rykte silk at folk vil ha deg med i groups foran andre "bedre" classes.

Lenke til kommentar

Warlock i grupper er dritt. Ganske ofte.

Mest på grunn av Eight Debuff-limit, som alle warlocks, inkludert meg, har et naturlig glødende hat mot.

Argh. Du aner ikke hvor mange ganger jeg skriker og hyler til warrior-vennene mine om å "GI NÅ F MED REND MENS JEG HAR CORRUPTION OG COA PÅ HAM!!!!" - Og de svarer; "Hæ?"

Gruppe med meg (warlock), to warriors, og to priests (ja, vi eide, om noen lurte). Aldri sett så mange verdiløse debuffs på en gang før ;_;

Men ellers er vi nyttige og sånn, alltid greit å ha med en warlock.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært lv. 60 lenge, og har kjørt Stratholme/Scholomance/Blackrock Spire *mange* ganger, og det ser utvilsomt ut at Hunters og Rogues er de klassene folk minst "trenger" i gruppene.

Selvsagt har Hunters en enestående pullskill, men ingen av disse instansene bruker Hunteren til det alikevel.

Stratholme og Scholomance er det ofte Shacklepull (Priest) eller Polypull (Mage) som starter kampene. Blackrock Spire er det Warrior som puller, eller Mage (Polymorph).

Av alle de utallige gangene jeg har kjørt Stratholme/Scholomance, har dette vært gruppene:

1:

Warrior (Meatshield)

Mage (AoE, poly)

Mage (AoE, poly)

Priest (Magehealer, shackle)

Paladin (Devotionaura, warriorhealer, Exorcism-pull)

2:

Rogue (DPS-dude, sap)

Druid (Healer)

Warlock (Soul Stone)

2 neste plassene er FFA. (Stort sett rouge nr. 2, og en Hunter)

Gruppe 1 står for hoveddelen av å starte kampene, og mose de. Gruppe to er ren supportgruppe. I Blackrock Spire derimot, (15 man maksimum) brukes det ofte 2-3 Hunters for Damagedealing.

Lenke til kommentar

Hunters er veldig bra i Molten Core. En av mini-bossene (Magmadar) er så og si umulig å ta uten minst én hunter, og de er generelt nyttige ellers også.

En hunter som puller kan bruke feign death hvis han ser at for mange mobs kommer, du kan holde en mob i sjakk lenge med frost trap + feign death osv. Tror grunnen til at hunters ikke er så populære er at mange hunters ikke er så veldig flinke :p Men en god hunter er absolutt veldig nyttig.

Lenke til kommentar

Hunters er undervurdert

Og hva er det med at warlock har dårlig rykte da? Guilden som jeg er medlem av skriker etter warlocks. I MC så har alle klassene en viktig rolle. Å si at en klasse er dårlig osv osv bare viser hvor lite dere vet om klassene og deres egenskaper i en instance. Det er mye dritt som henger igjen fra tidligere betatester, der f.eks hunter var den siste klassen som ble lagt til. Da var det mange som hadde blitt vant til at warrioren var den som pullet. Jo fortere folk skjønner at hunters er den perfekte pulleren og at warlock er veldig viktig i instancer, jo bedre går det i instancer. Warlock har soulstone. Prøv å gå inn i MC uten soulstone, det driter seg. Warlock har også banish, som er helt fantastisk hvis det kommer en add som kunne ha wipped raidet. Blir nesten irritert når personer bare gjentar noe de har hørt fra andre, uten å ha faktisk testet det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...